|
Ibland undrar jag allvarligt, om de har skit i öronen Telefonen ringer och det är nån som presenterar sig som den och den från det eller det bolaget. Frågar sen :- stör jag :- Nja, det beror på vad du vill :- Har du hört talas om...( tex tvättmedel) -Jag vet direkt att jag inte är intresserad, så för att spara både min och försäljarens tid, försöker jag direkt på ett vänligt men bestämt sätt tala om att jag inte är intresserad.Och personen bara fortsätter att prata.Jag försöker igen och ibland lyckas det, ibland inte. Föröker dessutom tala om att jag av princip inte handlar genom telefone för att jag vill se vad jag köper. Varför ska det vara så svårt att förstå vad man säger. Jag är tyvärr ,ibland, alldeles för väluppfostrad för att lägga på luren Hur bär ni er åt/Evgeni
pisanggoreng
20-09-2005, 09:12
Anmäl dig till Nix-registret så slipper du nya försäljare.
Om du redan är kund hos ett företag så kan de fortfarande ringa dig men Nix-registret decimerar definitivt antalet.
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:13) Anmäl dig till Nix-registret så slipper du nya försäljare.
Om du redan är kund hos ett företag så kan de fortfarande ringa dig men Nix-registret decimerar definitivt antalet. Förlåt en trögis Men du menar alltså, att om jag tex är kund hos canal digital, så kan de fortfarande ringa mig? I så fall ska jag genast fixa detta Är trött på de där "jäklarna" nu
CITAT (Evgeni @ 20-09-2005, 10:18) CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:13) Anmäl dig till Nix-registret så slipper du nya försäljare.
Om du redan är kund hos ett företag så kan de fortfarande ringa dig men Nix-registret decimerar definitivt antalet. Förlåt en trögis Men du menar alltså, att om jag tex är kund hos canal digital, så kan de fortfarande ringa mig? I så fall ska jag genast fixa detta Är trött på de där "jäklarna" nu  Jäpp, är du redan inne i ett företags kundregister så behöver de inte respektera att du är med i Nix-registret.
Anmäl dig till Nix, för de som redan bestämt sig är det ingen idé att slösa tid på;) Som telefonförsäljare kan jag säga att vi inte är något särskilt ondsint släkte;), utan det är bara vad vi lär oss av våra "coacher" att argumentera, för de allra flesta har provision, så det är vår lön det handlar om. Telefonförsäljare är ofta ungdomar som kanske inte skulle få något annat jobb pga. bristande erfarenhet av arbetsmarknaden (moment 22, ingen erfarenhet, inget jobb, inget jobb, ingen erfarenhet) Jag blir sur på folk som är otrevliga i telefon, det är inte vi som har hittat på produkterna, det är bara vårt jobb att marknadsföra dem! Anmäl dig till nix, så slipper du oss;)
Hur funkar det om man har skyddat nummer då?
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:21) CITAT (Evgeni @ 20-09-2005, 10:18) CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:13) Anmäl dig till Nix-registret så slipper du nya försäljare.
Om du redan är kund hos ett företag så kan de fortfarande ringa dig men Nix-registret decimerar definitivt antalet. Förlåt en trögis Men du menar alltså, att om jag tex är kund hos canal digital, så kan de fortfarande ringa mig? I så fall ska jag genast fixa detta Är trött på de där "jäklarna" nu  Jäpp, är du redan inne i ett företags kundregister så behöver de inte respektera att du är med i Nix-registret. Precis. Så jag tog det stora steget och sa upp fast telefoni. Nu använder jag mobilen till allt ringande, och jag stortrivs!
CITAT (Betty @ 20-09-2005, 11:09) Hur funkar det om man har skyddat nummer då? Hos vissa telefonförsäljare så väljs telefonnummerna ut slumpvis och då spelar det ingen roll om du har skyddat nummer - du blir uppringd ändå.
Sulawesii
20-09-2005, 10:15
Nu anmäler jag mig.... inte en dag för tidigt!!
*Felix matte*
20-09-2005, 10:16
CITAT (Betty @ 20-09-2005, 11:09) Hur funkar det om man har skyddat nummer då? HÄR står att hemligt nummer inte kan spärras.
CITAT (Carex @ 20-09-2005, 11:02) Anmäl dig till Nix, för de som redan bestämt sig är det ingen idé att slösa tid på;) Som telefonförsäljare kan jag säga att vi inte är något särskilt ondsint släkte;), utan det är bara vad vi lär oss av våra "coacher" att argumentera, för de allra flesta har provision, så det är vår lön det handlar om. Telefonförsäljare är ofta ungdomar som kanske inte skulle få något annat jobb pga. bristande erfarenhet av arbetsmarknaden (moment 22, ingen erfarenhet, inget jobb, inget jobb, ingen erfarenhet) Jag blir sur på folk som är otrevliga i telefon, det är inte vi som har hittat på produkterna, det är bara vårt jobb att marknadsföra dem! Anmäl dig till nix, så slipper du oss;) Det är väl klart att ni måste göra ert jobb men det innebär ju inte att jag och ni ska slösa på både min och er tid på att ni fortsätter att prata med mig som inte är intresserad. Det är väl klart att jag förstår att ni måste tjäna era pengar som alla andra.Och jag är alltid trevlig i telefon. Som jag sa, är jag alldeles för väluppfostrad för att vara otrevlig  Oh herre jessane! Jag är ju dessutom gladlynt av mig  . Det är ju klart därför jag inte blir av med er
Tack för länken Agneta! Jag har skyddat nummer och blir uppringd av försäljare ibland, men ganska sällan. Jag brukar fråga var de fått tag i numret och får då till svar att de har en dator som slumpvis väljer nummer precis som du Rossi sa.
MrNorth
20-09-2005, 10:29
Det som stör mig med telefonförsäljare är att de
1) Alltid ringer när man sitter och äter, sitter och myser på kvällen, ringer på helger.
2) Att de inte säger "jag ber om ursäkt att jag störde" när jag säger att jag inte vill ha nåt. Vanlig hövllighet...
3) Hela konceptet med att ringa och "störa"...
/Henrik - som nu har NIX
 Hm, undrar jag vad dom tänker på NIX nu, när de får så många samtal på samma gång
birgitek
20-09-2005, 10:50
Ja, telefonförsäljning är störande och jag tycker väldigt illa om hela fenomenet, men sen jag anmälde mej till NIX slipper jag det i stort sett. De stackars försäljarna tycker jag däremot inte illa om, just callcenter-personal är den grupp som har i särklass sämst anställningsvillkor på den svenska arbetsmarknaden. Tycker att HTF borde ta itu med detta, istället för att offra krut på att gnälla på t.ex Lidle och Ryan Air. Birgit Ek
Jag har också NIX! Det är så skönt och jag tycker att tom samtalen från de företag där jag är kund, tex tele 2, har minskat. Sifo odyl ringer dock fortfarande, men det händer ju typ max 1 gång per år. Är så nöjd!:D
labarradepan
20-09-2005, 10:58
anmält mig till nix. ( men råkar de ringa ändå ) så säger jag att de bör kolla med nix innan de ringer mig nästa gång. Annars så säger jag bara att jag inte är intresserad.
Här kommer några tips från kontorsguiden@yttermera.se
Hur man blir kvitt telefonförsäljare
1) Om de börjar med: "Hur står det till idag?" svara: "Hur så?" Du kan också säga: "Tänk så snällt att du frågade! Ingen tycks bry sig nu för tiden. Jag har ju så många problem: min ischias sätter åt mig, mina ögonfransar värker, min hund har precis dött..." När de försöker komma tillbaka till sitt erbjudande, fortsätt bara att berätta om dina problem.
2) Om människan säger att han heter Sven Svensson och ringer från AB XYZ, be honom bokstavera sitt namn, be honom sedan att bokstavera firmanamnet, och be honom till sist att tala om varifrån han ringer. Fortsätt att fråga personliga frågor eller frågor om företaget så länge som det behövs.
3) Det här fungerar bäst om du är man: Telefonförsäljaren: "Hej, jag heter Lisa och jobbar för Pettersson och Bendel..." Du: "Vänta lite!" (några sekunders paus) "OK, (hest viskande) vad har du på dig?"
4) Låt verkligen glad och överraskad och utropa: "Lisa! Är det verkligen du? O, herre Gud! Lisa, hur ÄR det bara med dig?" Förhoppningsvis blir Lisa skräckslagen under ett par sekunder medan hon försöker fundera ut var sjutton ni har träffats förut.
5) Säg "Nej" om och om igen. Var noga med att variera tonfallet på varje nej. Håll en jämn rytm även när de försöker säja något. Det här är roligast om du kan hålla på tills de lägger på luren.
6) Om de rengör mattor: "Kan ni få bort blodfläckar? Verkligen? Hur är det med getblod? Blod från hönor också? Från MÄNNISKOR?"
7) Låt människan rapa upp sin inlärda läxa och inflika då och då ett "Jasså, jaha" eller "Låter spännande". När hon till sist vill, att du ska köpa grejen, fria till henne. Hon blir antagligen alldeles förvirrad, men förklara för henne, att du inte kan handla av en främmande människa.
8) Lyft på luren. Så fort du hör, att det är en telefonförsäljare, lägg ner luren, ropa eller skrik: "O, herre Gud!!!" och lägg sedan på.
9) Be dem prata RIKTIGT SAKTA, eftersom du vill skriva ner VARENDA ord.
10) Insistera på att den som ringer är din kompis Erik, som behagar skämta med dig. "Kom igen nu Erik, lägg av! Allvarligt talat Erik, hur mår din familj?"
BONUS: Hur du blir kvitt telefonförsäljare som ringer hem till dig.
11) Om de vill låna ut pengar till dig, säg att du just ansökt om konkurs och att du är i stort behov av pengar. Fråga: "Hur länge får jag ha lånet? Måste jag betala tillbaka någon gång, eller är det likadant som med de pengarna jag lånade före min konkurs?"
12) Om de ringer från Väntjänsten och försöker få dig som engagerad, aktiv medlem, svara med så olycksbådande röst som du kan uppbåda: "Jag har inga vänner... vill du bli min vän?
13) Säg, att du jobbar för samma företag som han. Exempelvis: Försäljaren : "Jag heter Lasse och ringer från Electroniks." Du: "Electroniks!! Jag jobbar också hos dem. Var ringer du ifrån?" Försäljaren: "Ja, från Karlstad." Du: "Jaha, tänk att det finns en avdelning där också. Hur går affärerna? Hur är vädret? Visst är det synd, att försäljning till anställda strider mot företagets policy! Vi ses kanske!"
14) Säg åt försäljaren, att du är upptagen, men om du får deras telefonnummer så skall du ringa upp dem igen. Om han säger, att han inte får lämna ut numret, be om hans hemnummer och säg, att du ringer honom på det numret (detta brukar vara det bästa sättet att bli kvitt telefonförsäljare). Om människan säger: "Nja, jag vill nog inte bli uppringd hemma", säg då - med ett hörbart leende - "Då vet du hur det känns för mig."
15) Säg åt försäljaren att du fått husarrest och fråga om de kan ta med sig öl och chips till dig.
Om inte annat, bara att tänka på den här listan nästa gång någon ringer upp dig kanske får dig att börja skratta högt, och det kommer säkert att göra dem förvirrade!
Text: Hans Cedergren (översättning)
CITAT (Boxer @ 20-09-2005, 12:23) Här kommer några tips från kontorsguiden@yttermera.se
Hur man blir kvitt telefonförsäljare
1) Om de börjar med: "Hur står det till idag?" svara: "Hur så?" Du kan också säga: "Tänk så snällt att du frågade! Ingen tycks bry sig nu för tiden. Jag har ju så många problem: min ischias sätter åt mig, mina ögonfransar värker, min hund har precis dött..." När de försöker komma tillbaka till sitt erbjudande, fortsätt bara att berätta om dina problem.
2) Om människan säger att han heter Sven Svensson och ringer från AB XYZ, be honom bokstavera sitt namn, be honom sedan att bokstavera firmanamnet, och be honom till sist att tala om varifrån han ringer. Fortsätt att fråga personliga frågor eller frågor om företaget så länge som det behövs.
3) Det här fungerar bäst om du är man: Telefonförsäljaren: "Hej, jag heter Lisa och jobbar för Pettersson och Bendel..." Du: "Vänta lite!" (några sekunders paus) "OK, (hest viskande) vad har du på dig?"
4) Låt verkligen glad och överraskad och utropa: "Lisa! Är det verkligen du? O, herre Gud! Lisa, hur ÄR det bara med dig?" Förhoppningsvis blir Lisa skräckslagen under ett par sekunder medan hon försöker fundera ut var sjutton ni har träffats förut.
5) Säg "Nej" om och om igen. Var noga med att variera tonfallet på varje nej. Håll en jämn rytm även när de försöker säja något. Det här är roligast om du kan hålla på tills de lägger på luren.
6) Om de rengör mattor: "Kan ni få bort blodfläckar? Verkligen? Hur är det med getblod? Blod från hönor också? Från MÄNNISKOR?"
7) Låt människan rapa upp sin inlärda läxa och inflika då och då ett "Jasså, jaha" eller "Låter spännande". När hon till sist vill, att du ska köpa grejen, fria till henne. Hon blir antagligen alldeles förvirrad, men förklara för henne, att du inte kan handla av en främmande människa.
8) Lyft på luren. Så fort du hör, att det är en telefonförsäljare, lägg ner luren, ropa eller skrik: "O, herre Gud!!!" och lägg sedan på.
9) Be dem prata RIKTIGT SAKTA, eftersom du vill skriva ner VARENDA ord.
10) Insistera på att den som ringer är din kompis Erik, som behagar skämta med dig. "Kom igen nu Erik, lägg av! Allvarligt talat Erik, hur mår din familj?"
BONUS: Hur du blir kvitt telefonförsäljare som ringer hem till dig.
11) Om de vill låna ut pengar till dig, säg att du just ansökt om konkurs och att du är i stort behov av pengar. Fråga: "Hur länge får jag ha lånet? Måste jag betala tillbaka någon gång, eller är det likadant som med de pengarna jag lånade före min konkurs?"
12) Om de ringer från Väntjänsten och försöker få dig som engagerad, aktiv medlem, svara med så olycksbådande röst som du kan uppbåda: "Jag har inga vänner... vill du bli min vän?
13) Säg, att du jobbar för samma företag som han. Exempelvis: Försäljaren : "Jag heter Lasse och ringer från Electroniks." Du: "Electroniks!! Jag jobbar också hos dem. Var ringer du ifrån?" Försäljaren: "Ja, från Karlstad." Du: "Jaha, tänk att det finns en avdelning där också. Hur går affärerna? Hur är vädret? Visst är det synd, att försäljning till anställda strider mot företagets policy! Vi ses kanske!"
14) Säg åt försäljaren, att du är upptagen, men om du får deras telefonnummer så skall du ringa upp dem igen. Om han säger, att han inte får lämna ut numret, be om hans hemnummer och säg, att du ringer honom på det numret (detta brukar vara det bästa sättet att bli kvitt telefonförsäljare). Om människan säger: "Nja, jag vill nog inte bli uppringd hemma", säg då - med ett hörbart leende - "Då vet du hur det känns för mig."
15) Säg åt försäljaren att du fått husarrest och fråga om de kan ta med sig öl och chips till dig.
Om inte annat, bara att tänka på den här listan nästa gång någon ringer upp dig kanske får dig att börja skratta högt, och det kommer säkert att göra dem förvirrade!
Text: Hans Cedergren (översättning) Man borde ha inbygt extraminne. Och, det var toppen
Den som vill och orkar kan ju vid telefonförsäljning testa att köra detta motmanuskript när ni blir uppringda. Själv orkar jag inte gaffla, är Nix:ad sedan åratal och det funkar till 99%. De få gånger jag blir uppringd säger jag direkt att jag är Nix:ad och att de inte har rätt att ringa mig. Och de accepterar detta direkt.
UglyCute
20-09-2005, 13:12
Några av mina vänner extra jobbade några veckor som telefonförsäljare. De sålde någon självförsvarsprodukt för grymma överpriser till hela sverige... Nåväl för att skydda sig kan man säga att målsmyndig person inte är inne förtillfället... Och är man själv målsmyndig kan man väl spela
För några år sedan ringde en telefonförsäljare och skulle ha tag på min man. Jag svarade. Då säger försäljaren: "Är din pappa hemma?". Varpå jag svarar: "Inte vet jag. Du får väl ringa och fråga honom." Försäljaren blev så snopen så han tackade för sig och la på luren. Nog för att jag kan ha ett ungt sinne men jag låter faktiskt inte som ett barn på rösten!
Jag är med i Nixregistrer och det fungerar bra. Dock inte här på jobbet där jag är dataansvarig och därmed blir uppringd titt som tätt av hurtiga försäljare. Jag brukar alltid avbryta dom snabbt med att säga: Är det så att du vill få mig att köpa något av dej är det slöseri med både din och min tid om vi fortsätter samtalet - jag är inte intresserad.
Brukar funka!
/Stina
UglyCute
20-09-2005, 14:25
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 14:44) För några år sedan ringde en telefonförsäljare och skulle ha tag på min man. Jag svarade. Då säger försäljaren: "Är din pappa hemma?". Varpå jag svarar: "Inte vet jag. Du får väl ringa och fråga honom." Försäljaren blev så snopen så han tackade för sig och la på luren. Nog för att jag kan ha ett ungt sinne men jag låter faktiskt inte som ett barn på rösten! Telefonförsäljare har frågat min mamma om hon har sin mamma hemma när de har ringt hem till oss.. Så ingenting är omöjligt
Summersun
20-09-2005, 16:35
Har haft samma problem här i Finland... konstaterade ganska snabbt att det enda som hjälpte var att slänga på eftersom det inte gick hem när jag sa att jag inte vill köpa nåt. Och oftast ringer det med dolt nummer så nu har jag slutat svara om numret ej syns (för det har alltid varit tel.försäljare). Fast inte hjälper det ju alltid heller eftersom dom även har börjat ringa med nummer... visst förstår jag till en del att dom bara gör sitt jobb men jag tycker att vill jag prenumerera på en tidning el. dylikt så då kan jag nog själv ta reda på hur jag får den. Har även ibland sagt då dom ringt och frågat efter mig att nej, tyvärr hon är inte hemma nu. Sedan frågas det när dom kan ringa igen, då har jag sagt en tid och när det ringer behöver man ju inte svara. Elakt, jag vet, men när det inte går hem på andra sätt så då kan man skylla sig själv.
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 14:44) För några år sedan ringde en telefonförsäljare och skulle ha tag på min man. Jag svarade. Då säger försäljaren: "Är din pappa hemma?". Varpå jag svarar: "Inte vet jag. Du får väl ringa och fråga honom." Försäljaren blev så snopen så han tackade för sig och la på luren. Nog för att jag kan ha ett ungt sinne men jag låter faktiskt inte som ett barn på rösten! Det här har inte med telefonförsäljare att göra, däremot dörrplingare... För några år sedan när vi var ganska nyinflyttade i huset och sonen var i krypålder ringde det på dörren. Jag gick och öppnade och utanför stod en kvinna från Jehovas vittnen. Hon frågade om mina föräldrar var hemma. Jag blev så ställd så jag sa bara att det var JAG som bodde här. Oj ursäkta tyckte hon, jag skulle ta det som en komplimang att hon trodde jag var så ung. Då hörde jag sonen komma krypandes och vände mig om, då säger hon "Aha, har du husdjur?" Nej sa jag det är min son! Sedan ville jag inte prata mer med henne och hon kom aldrig och ringde på igen...
CITAT (Jejja @ 20-09-2005, 17:43) För några år sedan när vi var ganska nyinflyttade i huset och sonen var i krypålder ringde det på dörren. Jag gick och öppnade och utanför stod en kvinna från Jehovas vittnen. Hon frågade om mina föräldrar var hemma. Jag blev så ställd så jag sa bara att det var JAG som bodde här. Oj ursäkta tyckte hon, jag skulle ta det som en komplimang att hon trodde jag var så ung. Då hörde jag sonen komma krypandes och vände mig om, då säger hon "Aha, har du husdjur?" Nej sa jag det är min son! Sedan ville jag inte prata mer med henne och hon kom aldrig och ringde på igen...  Låter som att hon behövde skaffa glasögon! När min mamma och pappa var nygifta och hade flyttat ihop så kom det barn och ringde på dörren och frågade om de verkligen fick bo där alldeles ensamma. Pappas chef kom på besök en gång och när mamma öppnade så frågade han förstås om hon hade pappa hemma. Jag minns inte vad hon svarade men jag tror hon blev ganska ställd
Madeleine1
20-09-2005, 19:22
Nixad sen ett par år och det funkar bra. Är jag registrerad i något gammalt register hos någon ber jag dem ta bort mig därifrån. Verkar funka, nu är det bara "kändisar" som ringer...
CITAT (Jejja @ 20-09-2005, 17:43) Då hörde jag sonen komma krypandes och vände mig om, då säger hon "Aha, har du husdjur?" :wacko: :wacko:
Nej sa jag det är min son! Sedan ville jag inte prata mer med henne och hon kom aldrig och ringde på igen...  *kissar på mig*
CITAT (Boxer @ 20-09-2005, 12:23) Om inte annat, bara att tänka på den här listan nästa gång någon ringer upp dig kanske får dig att börja skratta högt, och det kommer säkert att göra dem förvirrade!
Text: Hans Cedergren (översättning) Jag har skrivit ut listan och lagt den vid telefonen! Jättebra! Fast samtidigt tycker jag lite synd om dessa telefonförsäljare (ofta unga) som ringer. Det är ju ett jobb... kanske det enda, och första som dom lyckats få och kanske är jätteglada för?
Inga från Närke
20-09-2005, 21:18
När någon telefonförsäljare ringer och de har presenterat sig vad det gäller så brukar jag säga ungefär så här: Jag är inte intresserad av telefonförsäljning, vill jag ha något köper jag det i affären, så tack för att ni ringde. Sedan lägger jag på luren.
Har anmält en del telefonnummer till NIX men det har inte fungerat det brukar dyka upp ibland ändå. Då frågar ibland varför ringer de ringer mitt nummer jag har Nix och då brukar de be om ursäkt och lägger på. Man kan kanske köra med det och se om det fungerar.
Sedan de som har okänt nummer när de ringer brukar jag säga att det är väl inte lagligt. Har för mig att Sverker tog upp det för ett tag sedan i PLUS att det måste visas men jag är inte säker.
*Felix matte*
20-09-2005, 21:22
Fastän jag inte får fler än kanske 3 -4 samtal/år så orkar jag inte bry mig om vem som finns i andra "sladdänden" och sätter mig inte in i dennes situation... frågar dem hur de vågar ringa mig som har NIX och lägger på. Överhuvudtaget tycker jag att hela Call-systemet är förlegat! Vi har ju allt "inom räckhåll"... om inte i form av butiker .. så kan vi ta det via Internet. Det skulle aldrig falla mig in att köpa/boka något efter ett telefonsamtal.
jag har under många år haft hemligt telefonnummer, så jag har sluppit telefonförsäljare. vid ett tillfälle, behövde jag byta tele.nummer, för att mitt andra hade kommit i orätta händer. efter tre dagar får jag ett "snuskigt" samtal...vilket gjorde att jag ringde upp telia. eftersom telefonnummret var nytt, så kopplades jag till säkerhetsavd. och dom kunde inte förklara varför numret var åtkommligt. det blev ett jätterabalder, och mitt nummer fick några extra stjärnor. ju fler stjärnor, ju säkrare nummer. efter det har jag aldrig drabbats av några teleförsäljare. nu har jag bytt leverantör, och dom ringer varje dag. allt ifrån vitaminer, omega3, försäkringar,(som jag tecknade) till allsköns bråte. nu är jag nixad också, pluss att min nya leverantör får spärra mitt nummer igen
*16 kvm stor balkong!*
21-09-2005, 08:10
Eller så kan man ju göra så här..
( Lånat från Warpdrive.se )
<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag. <Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?" <Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe. <Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse. <Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden. <Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|