Full version: Hjälp
Eijwor
Hallå alla glada!
Nu måste ni hjälpa mig! Jag är jättedålig på att fixa i trädgården och nu börjar allt vissna. Jag har flera stora fina krukor som jag gärna skulle vilja ha framme. Kan man ha växter i krukorna på hösten/vintern o i så fall vad?
Tacksam för alla råd för jag är helt enkelt en nybörjare... biggrin.gif
Ha en hääärlig höst!
Betty
Hej och välkommen hit till Odla! smile.gif
Din fråga är inte så lätt att svara på eftersom vi inte vet vilken zon du bor i eller vad det är för växter du avser. HÄR är en länk till Riksförbundet Svensk Trädgårds Zonkarta, där kan du kolla vilken zon du bor och odlar i. Det är viktigt att krukorna är frosttåliga, annars fryser de sönder när det blir minusgrader.
Eijwor
Hej o tack Betty!

Du ser vilken koll man har! laugh.gif

Enligt zonkartan bor jag i zon 2. Jag skulle vilja ha några krukor som ser ok ut trots att det är kallt o vinter. Något grönt... kanske...
Betty
HÄR är en länk som kan vara intressant för dig. Och HÄR är en till. smile.gif

Skriv gärna in din zon i en signatur så ser man den direkt längst ner i dina inlägg. smile.gif
Eijwor
Tack tack! Precis sådana krukor vill jag ha!

Nu ska vi bara förvandla fingrarna gröna! Håll tummarna! laugh.gif
Betty
Lycka till! biggrin.gif
kristerh
barrväxter tycker jag är bra att ha i krukor på vintern, jag har ett gäng som jag har haft i flera år nu och de klarar sig, se bara till att de inte torkar och att de inte bränns av vårsolen.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon