Full version: Monster pelargoner.
Limeblossom
Hej!

Mina mårbackasticklingar har växt och blivit groteskt stora ute i sommar.
Tycker inte att jag har plats för dom inne i vinter. Brukar övervintra mina pelargoner i fönstret annars.
Nu undrar jag vad som är bäst: att klippa dom lite nu och låta dom stå i fönstret och klippa mera i vår.
Att inte klippa alls nu och försöka hitta plats åt dom.
Dom kommer ju att förtvina lite (eller ruttna om jag har otur)hur jag än gör men kommer dom att skjuta nya skott nu och klara sig sämre?
Har aldrig övervintrat helt nerskurna pelargoner men jag har möjlighet om ni tror att det är bäst. med risk att jag glömmer bort dom smile.gif
Har läst lite olika trådar om övervintring men inte hittat något om att beskära lite nu.
Fenja
Du kan beskära dem nu till den storlek du vill ha på dem när de ska övervintra.
Mvh
Fenja
krukan
eller spara något av det du skurit av istället. Då får du lätthanterliga sticklingar att ta hand om istället för monsterblommor biggrin.gif
Limeblossom
Tack, jag tror att jag beskär dom när jag tar in dom. Vill inte ha sticklingar igen som blir monster smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon