Eva i Skåne
Har jag blivit blåst på riktigt nu? rolleyes.gif

Jag har alltid tyckt att det låter så smidigt att suga upp löven, alternativt blåsa iväg dem (till grannen t ex biggrin.gif )

Ett typiskt impulsköp, men när jag såg den för 249:- på Netto kände jag att jag MÅSTE.

Jag inser ju att den knappast kommer att bli använd på hela min 3000m2 stora skogstomt, men kanske kring huset och kanske man kan suga upp alla förargliga löv som blåser in på terasserna.

250 kronor, det slänger man (jag) ut på så mycket annat onödigt så jag kan nog ta smällen om detta nu blir en flopp.

Är det nån som har erfarenhet?
stina
Vadå - strimlar den löven också????
pisanggoreng
Berätta gärna hur det går!
Gillan
Det köpte vi en förra året och jag är
helnöjd. Och jag/vi använder den till så gott som
hela trädgården eftersom jag inte orkar kratta.
Det gäller bara att få "hängselremmen" i
rätt höjd så är den väldigt lätt att bära.
Och, ja, den strimlar löven också.
Våran var lite dyrare då, men den är värd vartenda öre
och jag rekomenderar den verkligen.
Speciellt till er som likt mig har svårt med rör-
ligheten ibland. wub.gif wub.gif wub.gif
stina
Hur stora bitar strimlar den i undrar en som genast tänker tanken att dom kanske blir betydligt mindre (vill ha som jordförbättringsmedel alt kompostera)

/Stina
Gillan
CITAT (stina @ 20-09-2005, 17:04)
Hur stora bitar strimlar den i undrar en som genast tänker tanken att dom kanske blir betydligt mindre (vill ha som jordförbättringsmedel alt kompostera)

/Stina

Precis det har jag också kommit på nu
efter att jag läst så mycket på odla.
Jag tror det blir alldeles perfekt.Har ju inte sugit
några löv än i år.Men vad jag minns från förra året så blir det väldigt smått.

/Evgeni
Eva i Skåne
Jag har ju förstås inte börjat använda den ännu så jag kan inte uttala mig, men på kartongen står:

kompostfunktion 10:1.
*Felix matte*
Här skulle du kunna testa den Eva biggrin.gif Löven har flugit omkring idag... många träd är redan kala. sad.gif smile.gif
bikiv
Åh, en sån har jag önskat länge! Tänk att "dammsuga" hela trädgården från alla löv på gräsmatta och rabatt och slippa kratta, och kratta, vilken önskestädning!

Men, mannen säger att det är väldigt lätt att suga in småstenar som skadar knivarna... Ja, inte vet jag? Berätta hur det fungerar... går det bra kanske man kan övertala... wink.gif
ÅsaF
Problemet är bara att man måste tömma den så ofta. Sen är våran rätt tung också.
KURT
Är det en högljudd modell (det är många lövblåsar) så uppskattas de inte heller av grannarna. Förövrigt så skulle jag inte vilja ha något "stjälpmedel" som förstör den trevliga lövkrattningen för mig.
Gillan
CITAT (KURT @ 21-09-2005, 07:53)
Är det en högljudd modell (det är många lövblåsar) så uppskattas de inte heller av grannarna. Förövrigt så skulle jag inte vilja ha något "stjälpmedel" som förstör den trevliga lövkrattningen för mig.

Jag håller med dig om att att det tar bort en del
av tjusningen med att kratta. smile.gif
För mig är krattningen lika rogivande som det
är att klippa gräset.Jag njuter
och filosoferar. Kruxet är att mina armar inte
klarar av att kratta sad.gif
och då är blåsen/sugen ett bra hjälpmedel.
Kan man sen använda lövklippet som jord-
förbättring är ju det ingen nackdel smile.gif
pollenper
Tyvärr en sak till som bidrar till ljudföroreningarna. Mne en 249 kronors kan väl inte vråla så mycket mer än en dammsugare.'
Dom här bensindrivna borde inte få förekomma i tätbebyggt område.
Ewa L
Eva!
Väntar med spänning på din rapport när du börjat använda den. Låter som något jag också skulle kunna behöva.
Jag tycker inte ens att det är rogivande med krattning, bara jobbigt! Gillar inte att flytta runt på mossan + höga tallar nära, mycket barr.

Förresten; tror du den klarar små kottar? Inte tvåbenta alltså, utan tallkottar? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon