Hejsan! Jag har drivit upp en Elefantöra hemma och den har hållt sig fin ända tills nu. Blanden har börjat sloka och bli bruna här och där, vad skall jag göra för att åtgärda detta? Någon som vet? Tacksam för svar//A
Alexander-VG-zon3
20-09-2005, 16:20
vattna den kanske hoppas det blir bätrre
Swillvill
21-09-2005, 17:27
Ja, naturligtvis måste den ju ha vatten, mycket sol också har jag hört. Men trots att den får vad jag tror att den behöver verkar allting fortfarande inte riktigt som det ska!
Zazu
21-09-2005, 17:29
CITAT (Swillvill @ 21-09-2005, 18:27)
Ja, naturligtvis måste den ju ha vatten, mycket sol också har jag hört. Men trots att den får vad jag tror att den behöver verkar allting fortfarande inte riktigt som det ska!
det är inte så att den har fått brännskador?
mvh zazu
Swillvill
23-09-2005, 22:36
Brännskador?
ÅsaF
23-09-2005, 23:10
Jag har flera såna och de ska inte stå i direkt sol men att ha det ljust går bra. Det låter lite som de har blivit brända eller fått för lite vatten. Fast ibland tappar de ju ett blad. Det går nog inte att komma ifrån. Sen är det bra om du låter den torka upp lite mellan vattningarna.
ÅsaF
23-09-2005, 23:11
Nu blev jag dock lite osäker på vad du menar för växt. Det är inte Elefanttunga du menar då? De som får blommor som ser ut som målarborstar.
Swillvill
28-09-2005, 18:19
Tack så mycket! Nej det är elefantöra jag menar. =) Du vet de med stora gröna runda blad och långa skaft, det är alltså inga blommor. Men hmm... nu står ju mina sådana här inte i ett soligt fönster, när det är soligt ute är det bara sol tidigt på morgon och på eftermiddagen när den går ner så det borde inte vara det som är problemet. Men kanske vattningen då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.