LarsV
(Jaja, rubriken blev naturligtvis fel. Ska såklart vara godtrogen. Ooops)

Jag läste i dagens SDS om en kille på 27 år som hade annonserat på Blocket efter plasmaTV för max 16 tkr. Jodå, han hade fått napp. En kille utanför Lund hade fått tag på ett konkurslager och hade flera till salu. Priset var fantastiskt, bara 10 tkr/st.

Sagt och gjort, köparen raggar tag i kompisar, får beställning på ytterligare sex apparater och åker till Lund med en postväxel på 70 tkr. Det blir ju dyrt med frakt och det är ju bäst att göra upp affären mellan fyra ögon.

Affären görs upp på en bakgata i Lund, säljaren ville inte ha postväxel så killen med sambo fick först växla in postväxeln mot kontanter.

När säljaren slutligen fått som han ville säger han till paret att vänta på gatan. Han skulle bara gå och hämta bilen där alla tv-apparater fanns.

Självklart kom han aldrig tillbaka. Jag bara undrar. Det känns VÄLDIGT godtroget. Hade ni gjort så? Lämnat över pengar och sedan släppt iväg personen utan att ha fått varor? Och dessutom förvissad om att det är stöldgods man tänkt köpa? Det blev en dyrköpt läxa för killen. Tänk att komma hem och berätta detta för kompisarna. Jag skulle inte vilja vara i hans kläder. wub.gif wub.gif
yenny
Ja det lät verkligen väldigt godtroget... inte får man en plasma tv för 16 kr... undra hur han tänkte.. blink.gif
AndreasBlomquist
CITAT (yenny @ 20-09-2005, 23:59)
Ja det lät verkligen väldigt godtroget... inte får man en plasma tv för 16 kr... undra hur han tänkte.. blink.gif

det står 16 tkr.. t står för tusen...
yenny
oj...kanske skulle puttsa glasögonen blink.gif laugh.gif
Eller sova...ögonen går i kors...

ja det var godtroget vilket som... så skulle jag garanterat inte gjort...
Ophelia
Ja herregud *suck*
*Felix matte*
Inte bara godtrogen, man är rentav korkad när man gör så. wacko.gif
Ophelia
CITAT (Felix matte @ 21-09-2005, 06:51)
Inte bara godtrogen, man är rentav korkad när man gör så. wacko.gif

Mmmmmm....min tanke med. Fick bara inte fram det smile.gif

Leker man hälare och tror sig göra en bra deal så kan man gott ha det!
Boxer
Kanske är det han som har lurat sina kompisar ?!........
Gossen Ruda
CITAT (Boxer @ 21-09-2005, 07:12)
Kanske är det han som har lurat sina kompisar ?!........

Min tanke också. tongue.gif

En gyllene regel i alla affärer är att om det är otroligt billigt eller otroligt bra så är det något skumt.
MrNorth
det tog ett tag innan jag oxå uppfattade att det var 10 000. Det hade varit bättre om du skrev kkr (k=kilo=1000).. . lite petigt bara hehe...

Men iaf en plasma för 10000 kr är inget skumt med, du får en 42" på elgiganten för 9990:- inte hd-ready då men iaf en tv.

/Henrik
Rossi
tkr är en allmänt känd beteckning annars ..... smile.gif
Annlo
Jag skulle om inte förr reagerat på att de inte ville ta emot en postväxel som faktiskt är precis som kontanter FÖRRUTOM att de hade hunnit spärra den innan Tjyven tagit ut pengarna (är det inte så?)!!! blink.gif
Blomstertanten
Ibland kan man tro att somliga vill bli lurade!
sleep.gif tongue.gif
Caprice
Det är nog jakten på en bra affär som gör folk "korkade"...

Men hur sjutton kan man lämna ifrån sig pengarna till en okänd på en bakgata, som ska gå iväg med dem..?
ejjan
Är lite inne på Blomstertantens spår. Kan det finnas någon förtjänst i att bli lurad, försäkringar eller så? Annars - stackars arma krake. Inte nog med att en person är så dum, han lyckades få med sig flera kompisar oxå. Personen måste ju tyckt att det var ok att köpa stöldgods iallafall, något annat finner man väl inte på en bakgata...
LarsV
CITAT (ejjan @ 21-09-2005, 17:00)
Kan det finnas någon förtjänst i att bli lurad, försäkringar eller så?

Ja, det var en rätt kul tanke. Det finns ju drulleförsäkringar, men jag vet inte om det hade funkat i det här fallet... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon