silos
Just det,nu skall jag sätta igång med att koka äppelsaft med Saftmaijan smile.gif Igår kväll kokade jag äppelmos som blev underbart goood och skall idag äta tillsammans med min gröt alldeles snart smile.gif

Dessutom tänker jag göra te på torkade nypon;jag har sannerligen blivit mycket duktig med mat som är bra för hälsan till.ex äter jag minnst 3 äpple om dagen och äter morötter varje dag smile.gif

Och min magsystem har börjat fungera wub.gif
Gillan
CITAT (silos @ 21-09-2005, 12:03)
Just det,nu skall jag sätta igång med att koka äppelsaft med Saftmaijan smile.gif Igår kväll kokade jag äppelmos som blev underbart goood och skall idag äta tillsammans med min gröt alldeles snart smile.gif

Dessutom tänker jag göra te på torkade nypon;jag har sannerligen blivit mycket duktig med mat som är bra för hälsan till.ex äter jag minnst 3 äpple om dagen och äter morötter varje dag smile.gif

Gröt nu! laugh.gif laugh.gif
Inte för att jag äter gröt wub.gif
men frukost är det längesen jag åt biggrin.gif
Me det är gott med hemmagjort äppelsmos smile.gif
silos
CITAT (Evgeni @ 21-09-2005, 12:26)
CITAT (silos @ 21-09-2005, 12:03)

Gröt nu! laugh.gif laugh.gif
Inte för att jag äter gröt wub.gif
men frukost är det längesen jag åt biggrin.gif
Me det är gott med hemmagjort äppelsmos smile.gif

Som oftast äter jag havregrynsgröt till lunch.

När jag var ute med vovvarna såg jag en man som höll på i sin trädgård och han har många äppelträd,jag frågade om jag kunde få några äpplen.

Jag fick ta hur många som helst smile.gif Äpplen är vackert röda och mycket goda smile.gif

Oj oj oj vad jag skall nu göra saft och äppelmos smile.gif wub.gif smile.gif
yenny
har du recept på din saft o sylt?

kan du inte lägga ut det i receptavdelningen i så fall? wub.gif
silos
CITAT (yenny @ 21-09-2005, 13:35)
har du recept på din saft o sylt?

kan du inte lägga ut det i receptavdelningen i så fall? wub.gif

Jag gör saften i min Saft Maija och fryser sedan inuti mjölkkartonger.
Sylten kokade jag i kastrullen med lite vatten i botten och sockrade med sånt där "låtsas" socker som diabetiker använder. Även sylten fryser jag sedan in i lagom mängd.
yenny
aha... så pass enkelt alltså smile.gif
silos
Just det:så enkelt är det och nu skall jag till köket och starta det hela smile.gif
Att jag gör det först nu är att jag var tvungen att hämta tapetprovkataloger först biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon