Full version: Hjlp med blomningstid
Stortjejen
Har en clerodendrum schweinfurthii gurke (ska egentligen vara ett tyskt y, men lyckades inte f till det tongue.gif ) och nu undrar jag om det finns ngon hr som vet ngot om nr den blommar. Klippte ner den hrt tidigt i vras, men n har inga blomstllningar dykt upp sad.gif Jag vntar s p blomningen wub.gif wub.gif
wolkenkrabber
fr att f ett tysky trycker du p knappen med " ^~ " p sig bredvid Enter och sedna p u:et

hur du skall f destrdet att blomma har jag inten aning om
Stortjejen
Jag tryckte s, men u:et kom p efterklken laugh.gif Av nn anledning funkar det inte, fast det hr ju egentligen inte hit tongue.gif Fr vnta och se om ngon annan vet ngot om min blomma som inte blommar blink.gif
Carex
destrdet blommar p vinter/vrvinter eller vren efter att ha ftt hgst tolv timmars dagsljus tror jag det r, jag har den i ett stfnster. Bli inte rdd om den tappar bladen, s lnge den ser frisk ut i vrigt r det helt naturligt pga. det bristande ljuset.
Enl. mina bcker r det lmpligt med tio timmars dagsljus.
Betty
Clerodendrum tillhr familjen Verbenaceae. Det finns ver 500 arter.
Hr r en lista.
Clerodendrum thomsoniae = destrd
Vad clerodendrum schweinfurthii har fr svenskt namn - om den har ngot, vet jag inte.
Stortjejen
CITAT (Carex @ 21-09-2005, 22:46)
destrdet blommar p vinter/vrvinter eller vren efter att ha ftt hgst tolv timmars dagsljus tror jag det r, jag har den i ett stfnster. Bli inte rdd om den tappar bladen, s lnge den ser frisk ut i vrigt r det helt naturligt pga. det bristande ljuset.
Enl. mina bcker r det lmpligt med tio timmars dagsljus.

Aj, d, d mste jag vnta ett tag till tongue.gif Fr frska ha lite tlamod frstr jag.

Och Betty: Det var ingen dlig lista du hade. Det var kanske tur att det inte fanns bilder till mer n tv laugh.gif varav jag redan har den ena, den vanligaste (tror jag) thomsoniae.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon