mammafia
jag skulle vilja ha er hjälp med en liten marknads undersökning..
Det är så att jag har funderingar på att starta en blommbutik som endast saluför Hoya och orkidé både via butik och internet finns det någon marknad tror ni??
hur många kunder tror ni kan tänka sig att köpa??
och för hur mycket?
för vilken summa samt vilket pris är rimligt?
Jag skulle bli väldigt tackam om ni blommkunniga ville hjälpa mej med dessa frågor wub.gif
Ginger2
Ska man döma av detta forum så är nog intresset för Hoya stort.

Priser? Tja, en hundring för en stor planta och 30-40 för en stickling skulle du nog utan vidare kunna ta.
Fenja
Skriv i hop en riktig marknadsundersökning med alla de frågor du behöver ha svar på och skicka till hoya och orkidéföreningarna. Be att medlemmarna där besvarar dem så får du säkert en bra startgrund att bygga vidare på.
Mvh
Fenja
mammafia
ja det skulle kanske vara en bra ide att kontakta tex Hoya sällskapet tack för tipset biggrin.gif
Annelie32
Du kan ju även surfa runt och kolla vad andra butiker tar för hoya och pellisar
ex botanova eller dyl.
så får du en bättre bild över vad dom tar i pris och vars du ska lägga dig.
iscah
det finns definitivt en marknad efter som det finns ett par sådana företag. så du kanske bör tänka på om du vill nischa dig lite, alltså vad som skulle göra just ditt företag attraktivare än dom andra.

Jag handlar gärna mina sticklingar över internet. och hur mycket man kan tänka sig att köpa för osv beror mycket på utbudet och pris såklart. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon