|
Full version: Min Amanda...
Jag var till veterinären i morse... det såg inge bra ut. Amanda har Fel på levern, den är förstorad och värderna visade på troligtvis en tumör. dessutom har hon en kraftig infektion. Hon mår inte så dålgt annars.. inte så hon lider, det gör inte ont sa veterinären. Men hon är lite förvirrad, tydligen gör restprodukterna från levern så att hon blir det, de tar liksom inte vägen dit de ska.. (speciellt direkt efter det hon har ätit) Därav att hon kissar på fel ställen. En vecka till ett år har hon fått... För att hon ska må hyffsat bra ett tag till så har hon fått speciell lever mat, penicilin och även lactulos (magmedel så hon kan sköta magen) Hon var tydligen lite förstoppad också. Så nu är det bara att vänta och ta tillvara på de dagar hon har kvar...  På gräsmattan efter det att vi kommit hem.. hon vet hur man njuter
Lady Hamilton
23-09-2005, 12:27
 Vad tråkigt........ Men du får glädjas åt den tid som ni fått och den som är kvar................
kristerh
23-09-2005, 12:32
Stackars Amanda  en riktig sötnos, ta hand om henne ordentligt den tid hon har kvar krister
Jag vet hur det känns och sväljer djupt, djupt. En riktigt stor kram! Mulle
Tack! Ni är snälla Ja jag ska absolut ta väl hand om henne... o skämma bort henne och kramas så mycket det bara går... Usch vad detta är jobbigt... tur att jag är ledig idag så jag kan låta henne vara ute i det fina vädret, det hon älskar mest! Och att jag slipper sitta på jobbet med ögonen rinnandes hela tiden... det vill liksom inte sluta...
Lilla mufflan! Kram Fenja
Latmask
23-09-2005, 14:40
Stackars er båda... Det enda bra är ju att du blev förvarnad om att hon har kort tid kvar så att ni kan få tid tillsammans att njuta innan det är över, och att du efteråt aldrig kommer behöva fundera på om du gjorde hennes sista dagar till fina dagar, nu kommer du att veta att du gjorde allt du kunde. Tröstkramar till dig och en nospuss till lilla Amanda.
lavendel2
23-09-2005, 14:40
Så sorgligt...och samtidigt kan jag tänka att så bra för Amanda ..att hon har en matte som kommer att se till att resten av hennes liv blir så bra som det bara är möjligt!
birgitek
23-09-2005, 14:47
Så tråkigt, vet att det är jättejobbigt när våra djur blir sjuka. Min norska skogkatt Simson dog i Maj, han hade drabbats av akut leukemi. Han blev bara åtta år. Jag saknar honom fortfarande och tycker ibland att han sitter på fönsterbläcket vid köksfönstret och tittar på mej. Birgit Ek
Sulawesii
23-09-2005, 15:28
*kram*
*Felix matte*
23-09-2005, 15:36
Tråkigt när djuren blir sjuka
En Ros till er alla som klappar om mej när jag är nere: 
Usch, vad tråkigt Jenny! Kram till dig! Vad skönt att vädret är så pass bra att Amanda kan vara ute och mysa i gräset... och att hon inte mår så jättedåligt!
Ophelia
23-09-2005, 19:01
Åhhh....sånt här är hemskt. Att förlora sina älskade husdjur är så svårt. Ta väl hand om dig och din lille kisse och se till att er tid tillsammans blir den allra, allra bästa. Många Kramar!!!
zaaritha
23-09-2005, 21:28
Så hemskt! Jag vet hur det känns! Tessi har en tumör--ej operabel-- men hon lider inte o kan leva ca 1år till.......
Snöflinga
23-09-2005, 21:38
Känner med dej .... attans, man får ta ledigt för vård av sjukt barn men ej av sjuk fyrbent familjemedlem Puss på nosen till kissen och kram till dej .......
Kram och puss på nosen.Jag förstår att du är lessen men tar vara på den tid du har kvar din älskade Amanda. Det är sorgligt när man måste tar farväl av ett älskat husdjur.
Som alla andra här i tråden skickar jag dig tröstekramar och hoppas ni får en fin tid tillsammans - så länge den varar.
tack igen!  ni är för goa... Amanda hon ligger här brevid mej... hon tycker jag va lite hemsk som pula i henne pencilinet... men sen fick hon räkor... så jag blev förlåten Ja Frida hon fick hon med.... hon var avundsjuk för att inte hon fick det där spännande kletet  Hon skulle med all säkerhet reagerat annorlunda om det var henne jag skulle få i det...
zaaritha
23-09-2005, 22:07
Som sagt; jag förstår att det är hemskt! Efter att Tessi röntgades så har jag lipat en hel del! Svårt acceptera att hon ska dö. Usch!
*Felix matte*
23-09-2005, 22:11
CITAT (yenny @ 23-09-2005, 23:03) tack igen!  ni är för goa... Amanda hon ligger här brevid mej... hon tycker jag va lite hemsk som pula i henne pencilinet... men sen fick hon räkor... så jag blev förlåten Ja Frida hon fick hon med.... hon var avundsjuk för att inte hon fick det där spännande kletet  Hon skulle med all säkerhet reagerat annorlunda om det var henne jag skulle få i det... Usch jag minns när Felix fick diskbråck ... jag kunde inte sova.. grät och grät och målade upp det värsta scenariot... det värsta var att jag 2ggr/dag fick tvinga/lura i han penicillin och smärtstillande Klappa kissarna från mig
CITAT (zaaritha @ 23-09-2005, 23:07) Som sagt; jag förstår att det är hemskt! Efter att Tessi röntgades så har jag lipat en hel del! Svårt acceptera att hon ska dö. Usch! Ja jag har gråtit hela dagen idag... det är ingen mening att operera min katt heller sa veterinären... det skulle knappast ge henne längre tid.. snarare göra den tid hon har kvar jobbigare. Hur gammal är din Tessi?
zaaritha
23-09-2005, 22:14
Tessi är 9 år nu.
CITAT (zaaritha @ 23-09-2005, 23:14) Tessi är 9 år nu. Usch... aldeles för tidigt tycker jag... Fast jag tror ju att alla ska leva för evigt... eller önskar antar jag! Du Behöver nog också en tröstande kram zaaritha
zaaritha
23-09-2005, 22:23
Tack!
Biggan_
24-09-2005, 10:17
Sulawesii
24-09-2005, 10:22
CITAT (Snöflinga @ 23-09-2005, 22:38) Känner med dej .... attans, man får ta ledigt för vård av sjukt barn men ej av sjuk fyrbent familjemedlem  Och hur känns det att vara tvungen att gå till jobbet om ens djur nyss dött??
Godmorgon!
Jo jag har faktiskt sovit hyffsat bra i natt... fast jag är fortfarande väldigt trött och ledsen såklart. Men idag känns det i alla fall lite mer hanterbart, jag ska ge Amanda ett fint slut.. hon kommer garantera bli mer bortskämd än i vanliga fall.
Ha en fin dag alla forumvänner! Jag ska ta pojkvännen i handen och sätta mej på ett trädgårdscafe vi har här och njuta av den fina dagen, sen ska jag hem och släppa ut katterna så dom får lite sol i pälsen.
Kram!
CITAT (yenny @ 24-09-2005, 11:35) Godmorgon!
Jo jag har faktiskt sovit hyffsat bra i natt... fast jag är fortfarande väldigt trött och ledsen såklart. Men idag känns det i alla fall lite mer hanterbart, jag ska ge Amanda ett fint slut.. hon kommer garantera bli mer bortskämd än i vanliga fall.
Ha en fin dag alla forumvänner! Jag ska ta pojkvännen i handen och sätta mej på ett trädgårdscafe vi har här och njuta av den fina dagen, sen ska jag hem och släppa ut katterna så dom får lite sol i pälsen.
Kram! det blir mer hanterbart för varje dag man vänjer sig vid situationen och tar en dag i taget. ha det så trevligt på kafét och pussa katterna på nosen från mej mera styrkekramar kommer
zaaritha
24-09-2005, 18:24
Vi har tänkt köpa en kelpievalp, som Tessi kan "lära upp"; innan vi mister henne! Känns tungt....
CITAT (zaaritha @ 24-09-2005, 19:24) Vi har tänkt köpa en kelpievalp, som Tessi kan "lära upp"; innan vi mister henne! Känns tungt.... Själv skall jag inte ha några fler katter när de jag har nu gått bort... Jag har fått både astma och alergi mot katter sedan ett par år tillbaka, så jag ska egentligen inte längre ha katter. Fast jag förstår inte hur jag ska klara mej utan... har haft katter sedan jag var 12 år.
Tant Brun
24-09-2005, 22:50
CITAT (zaaritha @ 24-09-2005, 19:24) Vi har tänkt köpa en kelpievalp, som Tessi kan "lära upp"; innan vi mister henne! Känns tungt.... Ja, det är nog en bra idé... för de är ofta duktiga lärare de gamla vovvarna! Men vänta inte för länge så hon hinner bli för gammal o trött! Vi hade samma tanke med Bonzo, att han skulle få lära en valp "lagarna" här! Måste skryta lite o berätta att han inte smitit från tomten på 4 år (sist det begav sig gick en löptik förbi....sniff, sniff:wub: ) och vi har inga grindar eller nåt vid infarten... och han är oftast ute själv på tomten! folk som går förbi med hundar tycker han är SÅ duktig SÅ!!! Men nu känner vi att han inte skulle orka med en valp! Han ska få det lugnt på ålderns höst (Han är ju 13 år)
UglyCute
25-09-2005, 13:17
Jag hade nog avlivat djuret om jag hade något med likn problem. Finns inget värre än att hitta sitt likstela djur död någonstans. Har gjort det så många gånger nu att det inte är "roligt" längre...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|