|
Visst är du galen - det är ett av huvudsymptomen på hoyafeber...  Vad ska det bli för blomfärg på Palawanen?
stennie
23-09-2005, 15:07
Jo du, nu har det nog slagit slint. Hur ser den ut...finns det någon bild?
Palawan-bild!Från Eva-Karins Wibergs sida!
den är gul
HA:::: det blir spännande när den blommar... fortsättning följer  ina...jag hittade två bilder när jag googlade...din och min
Hmmm... det verkar alltid finnas massa olika bud för hur hoyor ser ut när dom blommar!  Skulle nog gärna betala 420 för en guling...
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 16:18) PHU...då är jag inte ensam om dårskapen ialla fall....skönt att veta  :lol: :lol: Vi håller på att ta över världen, vet du inte det...
Ophelia
23-09-2005, 16:12
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 15:49) Kan INGET om hoya men det låter helt normalt om man tycker om dem Min kompis är pionfantast och hon ska köpa en pion som vi såg på Älvsjömässan. Den kostade "bara" 850 spänn!! Jag fick DRA bort gal...människan därifrån. Hon har lixom inte klart rabatten där den ska stå. Fast det är nog oxå helt normalt. Ni är alla normala som har ett fanatiskt intresse!! Jag själv anser mig mycket normal som kommer hem med massor av perennfröer som jag drar upp (och lägger ut massor av pengar på)...men jag råkar sakna en liiiiiten sak...nämligen en egen trädgård
Maria i Helsingborg
23-09-2005, 16:34
CITAT har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera jag har inte plats för flera. vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!! är jag helt galen eller!!!!! Försvarstalet heter "det är en investering!". När den sedan växt till sig säljer du sticklingar till oss andra hoya-nördar och så har affären betalat sig flera gånger om - TADDAAAAA!
Tja, dårskap i olika former lider vi nog alla av;) Jag inhandlade två orkidéer fastän jag egentligen inte har plats för dem, men nu får de plats... Just nu har jag tre barkmonterade orkidéer (två på en så fyra totalt) hade en till men den fick åka tillbaka i kruka efter jag insett att jag inte hade hyllplats nog (hyllan står precis intill fönstret.) Plus sexton krukor i ett rum på ca. 9 kvadrat.
CITAT (Maria i Helsingborg @ 23-09-2005, 17:34) CITAT har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera jag har inte plats för flera. vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!! är jag helt galen eller!!!!! Försvarstalet heter "det är en investering!". När den sedan växt till sig säljer du sticklingar till oss andra hoya-nördar och så har affären betalat sig flera gånger om - TADDAAAAA!  JA!!! vad smart du är...så ska jag göra får gå en komvux-kurs i hur man lär sig att ta betalt bara först. men det gör jag medans den växer till sig.
Ophelia
23-09-2005, 18:20
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 17:46) CITAT (Maria i Helsingborg @ 23-09-2005, 17:34) CITAT har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera jag har inte plats för flera. vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!! är jag helt galen eller!!!!! Försvarstalet heter "det är en investering!". När den sedan växt till sig säljer du sticklingar till oss andra hoya-nördar och så har affären betalat sig flera gånger om - TADDAAAAA!  JA!!! vad smart du är...så ska jag göra får gå en komvux-kurs i hur man lär sig att ta betalt bara först. men det gör jag medans den växer till sig.  Det där var smart!!!!! Du har HELT rätt!!!
Maria i Helsingborg
23-09-2005, 18:39
CITAT JA!!! vad smart du är... CITAT Det där var smart!!!!! Du har HELT rätt!!! Om vi nu inte ALLA går och köper ett ex av imperialis palawan ......... Vi får dela upp hoyorna mellan oss
problemet med att hoyorna betalar sig själv är att jag ger eller byter bort dem, det tjänar man ju inget på, men s**t i det, det är ju så roligt
CITAT (Zazu @ 23-09-2005, 19:40) problemet med att hoyorna betalar sig själv är att jag ger eller byter bort dem, det tjänar man ju inget på, men s**t i det, det är ju så roligt  ungefär så ja...det tycker jag också är roligare
morellen
23-09-2005, 20:06
skönt att höra att man inte är ensam... Jag försöker undvika tradera nu. Har varken plats eller råd med fler i fönstret... Bara en liiiiiiiten *s*
Fast jag kompenserar med att drägglande surfa runt och kolla hoyabilder och göra upp lååååååååååååånga listor på vad jag vill ha sedan. Tur att det snart är för kallt för att skicka sticklingar.
CITAT (morellen @ 23-09-2005, 21:06) Tur att det snart är för kallt för att skicka sticklingar. hm....kommer nog på nått sätt att få hem dom
Sulawesii
24-09-2005, 10:45
CITAT (Zazu @ 23-09-2005, 19:40) problemet med att hoyorna betalar sig själv är att jag ger eller byter bort dem, det tjänar man ju inget på, men s**t i det, det är ju så roligt  Jag blir faktiskt mer fäst vid de växter jag byter till mig än de jag köper! Och pejori..... FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN .... ja, du är galen  !
CITAT (Sulawesii @ 24-09-2005, 11:45) CITAT (Zazu @ 23-09-2005, 19:40) problemet med att hoyorna betalar sig själv är att jag ger eller byter bort dem, det tjänar man ju inget på, men s**t i det, det är ju så roligt  Jag blir faktiskt mer fäst vid de växter jag byter till mig än de jag köper! Och pejori..... FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN .... ja, du är galen  ! visst är jag hittade sedan en till som iofs. stannade på 270 spänn, samt några småsticklingar men sammanlagt med porto och dyl. stoppade notan på nära åtta hundra..... suck...jag är helt pantad i roten ju visst blir man glad för dom man byter till sig. det är så vansinnigt roligt att vänta på paket och pyssla om dom små liven men ..men...hoppas jag kan glädja någon annan om nått år med dessa sorterna
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 12:06) CITAT (Sulawesii @ 24-09-2005, 11:45) CITAT (Zazu @ 23-09-2005, 19:40) problemet med att hoyorna betalar sig själv är att jag ger eller byter bort dem, det tjänar man ju inget på, men s**t i det, det är ju så roligt  Jag blir faktiskt mer fäst vid de växter jag byter till mig än de jag köper! Och pejori..... FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN .... ja, du är galen  ! visst är jag hittade sedan en till som iofs. stannade på 270 spänn, samt några småsticklingar men sammanlagt med porto och dyl. stoppade notan på nära åtta hundra..... suck...jag är helt pantad i roten ju visst blir man glad för dom man byter till sig. det är så vansinnigt roligt att vänta på paket och pyssla om dom små liven men ..men...hoppas jag kan glädja någon annan om nått år med dessa sorterna  När du sålt valparna så har du råd med en massa dårskap
CITAT (Ophelia @ 23-09-2005, 17:12) CITAT (pejori @ 23-09-2005, 15:49) har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera  :rolleyes: :rolleyes: jag har inte plats för flera. vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!!  :blink: :wacko: är jag helt galen eller!!!!!  :wacko: :lol: :lol: Kan INGET om hoya men det låter helt normalt om man tycker om dem Min kompis är pionfantast och hon ska köpa en pion som vi såg på Älvsjömässan. Den kostade "bara" 850 spänn!! Jag fick DRA bort gal...människan därifrån. Hon har lixom inte klart rabatten där den ska stå. Fast det är nog oxå helt normalt. Ni är alla normala som har ett fanatiskt intresse!! Jag själv anser mig mycket normal som kommer hem med massor av perennfröer som jag drar upp (och lägger ut massor av pengar på)...men jag råkar sakna en liiiiiten sak...nämligen en egen trädgård  Stackars dig, som inte ens har en trädgård att stopa ner dina fröer i Men vad gör du med alla fröer som du samlar på?
CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 13:17) När du sålt valparna så har du råd med en massa dårskap  det är ju nästan två månader dit inte kan jag leva på gröt heller, för den får valparna
Sulawesii
24-09-2005, 12:40
Varför leva på gröt när det finns kärlek??
CITAT (Sulawesii @ 24-09-2005, 13:40) Varför leva på gröt när det finns kärlek??   sant
CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 14:57) jodå det gör jag.
wolkenkrabber
24-09-2005, 15:09
pejjan, tänker du leva av havregryn och regnvatten hela denna månaden? inte kan du lägga ut lönen :S på skott fast jag har förståelse!
CITAT (wolkenkrabber @ 24-09-2005, 16:09) pejjan, tänker du leva av havregryn och regnvatten hela denna månaden? inte kan du lägga ut lönen :S på skott fast jag har förståelse!  får nöja mej med regnvatten jisses vad jag ska bli slank då
Om man jämför med andra intressen som bilar och båtar och golf och slalom och träningsgym och allt vad folk nu kan tänkas syssla med så är ju en hoya löjligt billig. Tänk hur många du får för priset av en ny bil... Och den LEVER dessutom och sprider bara mer och mer glädje! Mulle
CITAT (mulle @ 24-09-2005, 16:33) Om man jämför med andra intressen som bilar och båtar och golf och slalom och träningsgym och allt vad folk nu kan tänkas syssla med så är ju en hoya löjligt billig. Tänk hur många du får för priset av en ny bil... Och den LEVER dessutom och sprider bara mer och mer glädje! Mulle Här kan man komma och snacka om possitivt tänkande
CITAT (mulle @ 24-09-2005, 16:33) Om man jämför med andra intressen som bilar och båtar och golf och slalom och träningsgym och allt vad folk nu kan tänkas syssla med så är ju en hoya löjligt billig. Tänk hur många du får för priset av en ny bil... Och den LEVER dessutom och sprider bara mer och mer glädje! Mulle jaa...vad smart tänkt...nu känns det genast bättre i samvetet. jag som inte gör nått annat kostsamt offrar semestertripparna för tio år framåt och köper hoyor istället
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|