Full version: har lovat mej själv
pejori
har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
jag har inte plats för flera. ohmy.gif
vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!! ohmy.gif blink.gif wacko.gif
är jag helt galen eller!!!!! wacko.gif wacko.gif laugh.gif laugh.gif
Ina
Visst är du galen - det är ett av huvudsymptomen på hoyafeber... wink.gif
Vad ska det bli för blomfärg på Palawanen? smile.gif
stennie
Jo du, nu har det nog slagit slint. tongue.gif tongue.gif

Hur ser den ut...finns det någon bild? wub.gif
Ina
Palawan-bild!

Från Eva-Karins Wibergs sida!
pejori
den är gul

pejori
HA:::: det blir spännande när den blommar...
fortsättning följer laugh.gif laugh.gif

ina...jag hittade två bilder när jag googlade...din och min laugh.gif laugh.gif
Ina
Hmmm... det verkar alltid finnas massa olika bud för hur hoyor ser ut när dom blommar! biggrin.gif

Skulle nog gärna betala 420 för en guling... wink.gif
pejori
PHU...då är jag inte ensam om dårskapen ialla fall....skönt att veta laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ina
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 16:18)
PHU...då är jag inte ensam om dårskapen ialla fall....skönt att veta laugh.gif  :lol:  :lol:

Vi håller på att ta över världen, vet du inte det... wink.gif
pejori
CITAT (Ina @ 23-09-2005, 16:19)
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 16:18)
PHU...då är jag inte ensam om dårskapen ialla fall....skönt att veta laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Vi håller på att ta över världen, vet du inte det... wink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif misstänkte nog det laugh.gif laugh.gif
bara hoyadårar överallt biggrin.gif biggrin.gif
får vara glad att det är en rotad stickling ialla fall laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 15:49)
har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!! ohmy.gif blink.gif wacko.gif
är jag helt galen eller!!!!! wacko.gif wacko.gif laugh.gif laugh.gif

Kan INGET om hoya men det låter helt normalt om man tycker om dem biggrin.gif

Min kompis är pionfantast och hon ska köpa en pion som vi såg på Älvsjömässan. Den kostade "bara" 850 spänn!! Jag fick DRA bort gal...människan därifrån. Hon har lixom inte klart rabatten där den ska stå. Fast det är nog oxå helt normalt. Ni är alla normala som har ett fanatiskt intresse!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag själv anser mig mycket normal som kommer hem med massor av perennfröer som jag drar upp (och lägger ut massor av pengar på)...men jag råkar sakna en liiiiiten sak...nämligen en egen trädgård rolleyes.gif
pejori
japp....saken är klar laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vi är flera laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera    
jag har inte plats för flera.  
vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!!    
är jag helt galen eller!!!!!

Försvarstalet heter "det är en investering!".
När den sedan växt till sig säljer du sticklingar till oss andra hoya-nördar och så har affären betalat sig flera gånger om - TADDAAAAA! smile.gif
Carex
Tja, dårskap i olika former lider vi nog alla av;)
Jag inhandlade två orkidéer fastän jag egentligen inte har plats för dem, men nu får de plats...
Just nu har jag tre barkmonterade orkidéer (två på en så fyra totalt) hade en till men den fick åka tillbaka i kruka efter jag insett att jag inte hade hyllplats nog (hyllan står precis intill fönstret.)
Plus sexton krukor i ett rum på ca. 9 kvadrat.
pejori
CITAT (Maria i Helsingborg @ 23-09-2005, 17:34)
CITAT
vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!!    

När den sedan växt till sig säljer du sticklingar till oss andra hoya-nördar och så har affären betalat sig flera gånger om - TADDAAAAA! smile.gif

JA!!! vad smart du är...så ska jag göra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
får gå en komvux-kurs i hur man lär sig att ta betalt bara först. ohmy.gif
men det gör jag medans den växer till sig. laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 17:46)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 23-09-2005, 17:34)
CITAT

JA!!! vad smart du är...så ska jag göra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
får gå en komvux-kurs i hur man lär sig att ta betalt bara först. ohmy.gif
men det gör jag medans den växer till sig. laugh.gif laugh.gif

Det där var smart!!!!! Du har HELT rätt!!! biggrin.gif biggrin.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
JA!!! vad smart du är...
CITAT
Det där var smart!!!!! Du har HELT rätt!!!

Om vi nu inte ALLA går och köper ett ex av imperialis palawan ......... wink.gif
Vi får dela upp hoyorna mellan oss tongue.gif
Zazu
problemet med att hoyorna betalar sig själv är att jag ger eller byter bort dem, det tjänar man ju inget på, men s**t i det, det är ju så roligt wub.gif
pejori
CITAT (Zazu @ 23-09-2005, 19:40)
problemet med att hoyorna betalar sig själv är att jag ger eller byter bort dem, det tjänar man ju inget på, men s**t i det, det är ju så roligt wub.gif

ungefär så ja...det tycker jag också är roligare biggrin.gif biggrin.gif
morellen
skönt att höra att man inte är ensam... Jag försöker undvika tradera nu. Har varken plats eller råd med fler i fönstret... Bara en liiiiiiiten *s*

Fast jag kompenserar med att drägglande surfa runt och kolla hoyabilder och göra upp lååååååååååååånga listor på vad jag vill ha sedan. Tur att det snart är för kallt för att skicka sticklingar.
pejori
CITAT (morellen @ 23-09-2005, 21:06)
Tur att det snart är för kallt för att skicka sticklingar.

hm....kommer nog på nått sätt att få hem dom laugh.gif laugh.gif
Sulawesii

Jag blir faktiskt mer fäst vid de växter jag byter till mig än de jag köper!

Och pejori..... FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN .... ja, du är galen tongue.gif !
pejori
CITAT (Sulawesii @ 24-09-2005, 11:45)

visst är jag ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
hittade sedan en till som iofs. stannade på 270 spänn, samt några småsticklingar men sammanlagt med porto och dyl. stoppade notan på nära åtta hundra.....
suck...jag är helt pantad i roten ju wacko.gif wacko.gif blink.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
visst blir man glad för dom man byter till sig. smile.gif
det är så vansinnigt roligt att vänta på paket och pyssla om dom små liven smile.gif smile.gif
men ..men...hoppas jag kan glädja någon annan om nått år med dessa sorterna laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 12:06)
CITAT (Sulawesii @ 24-09-2005, 11:45)

visst är jag ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
hittade sedan en till som iofs. stannade på 270 spänn, samt några småsticklingar men sammanlagt med porto och dyl. stoppade notan på nära åtta hundra.....
suck...jag är helt pantad i roten ju wacko.gif wacko.gif blink.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
visst blir man glad för dom man byter till sig. smile.gif
det är så vansinnigt roligt att vänta på paket och pyssla om dom små liven smile.gif smile.gif
men ..men...hoppas jag kan glädja någon annan om nått år med dessa sorterna laugh.gif laugh.gif

När du sålt valparna så har du råd med en massa dårskap tongue.gif
Gillan
CITAT (Ophelia @ 23-09-2005, 17:12)
CITAT (pejori @ 23-09-2005, 15:49)
har lovat mej själv, dyrt och heligt att inte köpa flera hoyor på tradera rolleyes.gif  :rolleyes:  :rolleyes:
vad händer....jo...jag köper en imperialis palawan för...FYRAHUNDRATJUGO SPÄNN!!!!!! ohmy.gif  :blink:  :wacko:
är jag helt galen eller!!!!! wacko.gif  :wacko:  :lol:  :lol:

Kan INGET om hoya men det låter helt normalt om man tycker om dem biggrin.gif

Min kompis är pionfantast och hon ska köpa en pion som vi såg på Älvsjömässan. Den kostade "bara" 850 spänn!! Jag fick DRA bort gal...människan därifrån. Hon har lixom inte klart rabatten där den ska stå. Fast det är nog oxå helt normalt. Ni är alla normala som har ett fanatiskt intresse!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag själv anser mig mycket normal som kommer hem med massor av perennfröer som jag drar upp (och lägger ut massor av pengar på)...men jag råkar sakna en liiiiiten sak...nämligen en egen trädgård rolleyes.gif

Stackars dig, som inte ens har en
trädgård att stopa ner dina fröer i sad.gif

Men vad gör du med alla fröer som du samlar på?
pejori
CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 13:17)

det är ju nästan två månader dit blink.gif blink.gif
inte kan jag leva på gröt heller, för den får valparna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Varför leva på gröt när det finns kärlek?? smile.gif
pejori
CITAT (Sulawesii @ 24-09-2005, 13:40)
Varför leva på gröt när det finns kärlek?? smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif sant
Reserv
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 13:25)
CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 13:17)

det är ju nästan två månader dit blink.gif blink.gif
inte kan jag leva på gröt heller, för den får valparna laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Du plockar väl ut handpenning på valparna så klart......eller gör du inte? wink.gif unsure.gif huh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 14:57)
Du plockar väl ut handpenning på valparna så klart......eller gör du inte? wink.gif unsure.gif huh.gif

jodå det gör jag. smile.gif smile.gif
wolkenkrabber
pejjan, tänker du leva av havregryn och regnvatten hela denna månaden? inte kan du lägga ut lönen :S på skott

fast jag har förståelse! wub.gif
pejori
CITAT (wolkenkrabber @ 24-09-2005, 16:09)
pejjan, tänker du leva av havregryn och regnvatten hela denna månaden? inte kan du lägga ut lönen :S på skott

fast jag har förståelse! wub.gif

får nöja mej med regnvatten laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jisses vad jag ska bli slank då laugh.gif laugh.gif
mulle
Om man jämför med andra intressen som bilar och båtar och golf och slalom och träningsgym och allt vad folk nu kan tänkas syssla med så är ju en hoya löjligt billig.
Tänk hur många du får för priset av en ny bil...
tongue.gif
Och den LEVER dessutom och sprider bara mer och mer glädje!
biggrin.gif
Mulle
Reserv
CITAT (mulle @ 24-09-2005, 16:33)
Om man jämför med andra intressen som bilar och båtar och golf och slalom och träningsgym och allt vad folk nu kan tänkas syssla med så är ju en hoya löjligt billig.
tongue.gif
biggrin.gif
Mulle

Här kan man komma och snacka om possitivt tänkande rolleyes.gif
pejori
CITAT (mulle @ 24-09-2005, 16:33)
tongue.gif
biggrin.gif
Mulle

jaa...vad smart tänkt...nu känns det genast bättre i samvetet.
jag som inte gör nått annat kostsamt laugh.gif laugh.gif
offrar semestertripparna för tio år framåt och köper hoyor istället laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon