Full version: Paprika snacks
Lilla snigel
Tänkte börja med att presentera mig eftersom jag är alldeles ny här.
Jag är en 30-årig tjej från mellansverige. Bor med sambo och barn i ett radhus med en liten trädgård. Jag tror att jag har grönare fingrar än vad jag egentligen har, misslyckas oftast med det mesta. Men jag försöker tappert år efter år....

Nu till frågan:

Jag har lyckats driva upp fyra plantor med paprika snacks. Det finns ganska många stora paprikor på dem men de är fortfarande gröna.
När blir de röda och hur ska jag göra nu när frosten kommer? Kan väl knappast ta in dem? Vissa säger att de mognar om man sparar lite grönt på dem och lägger dem i fönstret. Stämmer det?
Hoppas någon kan hjälpa mig, det vore synd om min allra första paprikaskörd skulle gå förlorad.
Maria i Helsingborg
Välkommen hit lilla snigel.......skam den som ger sig, någon gång ska det väl bli rätt och bra det man gör smile.gif
Odla.nu är en enorm kunskapsbank vad gäller ALLT så trots att jag inte kan något om paprikor finns säkert någon här som kan hjälpa dig!
*Felix matte*
Har ingen aning om vad Paprika snacks är... låter som chips unsure.gif
Mina paprikor odlade jag i krukor inomhus så visst tror jag att du kan ta in dem och låta dem mogna om du vill ha röda.

oj nu ser jag att du inte har i krukor... har du kanske möjlighet att ta med lite jord och sätta dem i krukor inomhus... det där med att de skulle mogna om man tar med lite grönt har jag aldrig hört talas om.

Välkommen säger jag också.
Fenja
Hej och välkommen hit!
Jag har tagit in paprikaplantor i kruka och ställt i söderfönster och då har flera, inte alla, paprikor mognat. Men jag vet inte om det är så man ska göra...
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon