adrian
Husdjursmässan i örebro 1 -2 Oktober blir den sista visningen av våra växter.

Och för alla Odla forumister så finns det biligare biljetter att få tag i om intresse finns att komma och klappa en köttätande växt eller kanske en läbigg orm... biggrin.gif.

Efter detta åker vi till Borneo ett tag och hugger oss fram i Sarawaks regnskogar...HURRA!!!!! laugh.gif

adrian
Alla som vill komma på HUSDJURSMÄSSAN får köpa rabatterade biljetter av mig för 50:-/st (ord 70:-)

Två st biljetter fungerar som "familjebiljett vilket innebär att HELA familjen går in för dessa... smile.gif

Maila och antal biljetter om intresse för detta.
pejori
så spännande att få åka till borneo smile.gif smile.gif
det skulle jag vilja, men bara för att plocka hoyor istället för köttisar. biggrin.gif
ha en bra resa och en skön semester. smile.gif
adrian
Och inte bara det...smile.gif.
Vi ska följa med Nepenthes odlare ut till deras odlingar för att kolla på detta... smile.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
jendah
Läckra bilder!
Lite långt till Örebro annars skulle det vara kul att se växterna på riktigt smile.gif
Ha en bra resa!
pejori
CITAT (adrian @ 26-09-2005, 12:55)
Vi ska följa med Nepenthes odlare ut till deras odlingar för att kolla på detta... smile.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

är inte avis.är inte avis alls blink.gif blink.gif
låter som en underbar resa wub.gif wub.gif
adrian
CITAT (pejori @ 26-09-2005, 13:07)
CITAT (adrian @ 26-09-2005, 12:55)
Vi ska följa med Nepenthes odlare ut till deras odlingar för att kolla på detta... smile.gif  :lol:  :D  :P

är inte avis.är inte avis alls blink.gif blink.gif
låter som en underbar resa wub.gif wub.gif

Skönt... vill ju inte göra någon avis... sleep.gif smile.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Blomstertanten
Jag är hur avundsjuk som helst !!!!! sleep.gif

Och skäms inte ett dugg för det heller ! biggrin.gif

Snälla Adrian , ta med några fina hoyor till mej *Bönar och ber *
och gärna massor av köttätare.
Men bara såna som kan trivas i mitt akvarium *blinkar*
(Naturligtvis när fiskarna är bortadopterade)

wub.gif
adrian
Här har jag lösningen!!!!:P

VIKINGATIDA FISKRECEPT

Fisk i kokgrop

Ingred: Urtagen fisk, gröna växter efter smak: Till torsk - lök penningört, blad av målla, till gädda - lök vattenkrasse, jordreva, blötlagda näverflak

Fyll den urtagna fisken med gröna växter. Fisken läggs i näverflak, som dessförinnan blötlagts för att mjukna. Paketen görs så täta som möjligt och knyts till med vidjor.
Stenar värms i eld någon timme innan tillagningen. När de ordentligt varma (i mörker kan man ana att de börjar glöda) läggs de under och över fiskpaketet i en grop. Det är då viktigt att nävern runt fisken är fuktig så att den inte tar eld. Över gropen läggs grästorvor. Tillagningstiden är beroende av fiskarnas vikt och stenarnas värme och antal. Totalt 8 knytnävsstora stenar, 4 under och 4 över paketet, kan ge en kokningstid på ca 1 tim för 2 kg fisk. Fisken är färdig när köttet släpper från benen.
Istället för näver kan stora gröna blad användas till paketet. Det går även att använda mindre blad t ex björkblad, och isolera fisken från de heta stenarna med dem. Fisken kan få smak av bladen...

Sen är det bara att börja inreda terrariumet åt nåt myyyyycket roligare...tongue.gif
Milex
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Bra recept!
Tack för titten och lycka till på mässan.
Du tar väl en massa kort i Borneo som vi kan sitta och dregla över, hoppas jag.
Ha det kul!!
Annlo
CITAT (adrian @ 25-09-2005, 21:02)
Husdjursmässan i örebro 1 -2 Oktober blir den sista visningen av våra växter.

Räknas dina vilda växter som vild djur nu? blink.gif blink.gif blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
adrian
öööh..(?).

Har de inte alltid gjort det...? tongue.gif

Ja tydligen eftersom de ville att jag skulle vara med där.. smile.gif .

Det är ju ett bra alternativ till allergiker faktiskt.

(som jag är...smile.gif.

Jag kommer nog nysa skallen av mig där inne för det blir en HEL DEL djur runtomkring antar jag.. blink.gif wacko.gif biggrin.gif
Blomstertanten
huh.gif
sleep.gif Jag kan då rakt inte laga sån fisk !
Jag har faktiskt inga ogräs överhuvudtaget ! tongue.gif

Och inte blir de mycket till fiskkött av neontetrorna och kardinaltetrorna !
Möjligtvis att det finns lite ätbart på guldgurami ,småmalarna och min stora monstermal tongue.gif
Inte tillräckligt för en sån storätare som jag ! laugh.gif

Husdjursmässan får jag nog hoppa över om jag inte vill ha rinnande näsa och ögon !
Lycka till Adrian !
Och vi vill se massor med bilder sen från din resa !
adrian
det finns ju allergimedicin...smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon