CITAT (Maria i Helsingborg @ 26-09-2005, 19:11)
CITAT
Jag är intresserad och hämtar dem gärna om det inte löser sig på annat sätt!
Fingrarna bort, Fenja!
Men Ingrid......varför vill du av med dem - fått nytt intresse, eller?
Hooo nej :-)
Jag har ju iofs inte ett Hoya-intresse per se fast jag har väl en hmmmm femton stycken ;-)) men jag håller på och röjer lite i mitt uterum. Jag är ju en notorisk samlare av värsta slag och man KAN inte skall inte behöver inte ha växter som m an itne gillar 100 % som inte är bra hos en etc etc. Hoya obscura är itne alls glad i mig heller BTW - den kanske Du skulle ta också Maria :-))
Har gjort mig av med tre passifloror och nu ett gäng krukväxter - kommer att göra mig av med flera växter till (kaktusar och suckulenter som går till Botaniska här i Gbg och 'min' kaktusförening) - dubletetr tripletter - återigen sådana jag tappat lite intresser för. Men jag behåller en dle till som skall växa till sig ;-)
Och jag är så glad att de går till människor som intresserar sig! Har ju bytt och skänkt och sålt växter förr, och tycker det är dubbelt roligt när de går till intresserade som kanske befinner sig i en annan punkt än mig på 'samlarbanan'.
Kan ju 'avslöja' att man når ett mognads & mättnadsstadium ;-)
Och så är det förbluskat många citrusar som skall övervintras PLUS mina halvstora Agave skall omplanteras till våren - de skall 'upp' åtskilliga krukstorlekar vilket innebär att utrymmet blir mindre UTAN att ha skaffat mer växter!
Jag bävar varje gång det är omplanteringsdax!
Bowiea volubilis har jag redan flera stora plantor utav och den gilalr å fröså sig ( kan ju vara en närasläkting till B också - jag har dem båda då är den en Schizobasis nånting - stavning LOL) och är en väldans fin växt.
Spaljepelargonen behåller jag en liten stickling utav. Dess kronblad gör fläckar på mitt uterumsgolv om man kliver på dem - sådan otroligt intensiv färg! Ceriopegian har jag i andra krukor :-)
J avem vet - kanske blir annat som faller Maria på läppen ;-))
Glada hälsningar ifårn Ingrid