CITAT (Karamell @ 26-09-2005, 15:14)
Hm, jag läste på Impecta och där varierade de runt 80 cm... Vad heter din isop på latin? Kan det vara olika modesjanger?
115 plantor??? Var får du plats med alla dem? De får inte plats hemma hos mig, så mycket kan jag säga

Kan man inte köpa dem i kruka, färdiga liksom, och bara peta ner? Har inget växthus och ingenstans att dra upp dem i lagom temperatur tyvärr.
Hehe, jag har inte plats för alla...måste göra en massa nya rabatter :-) Just nu står de nerkörda i pallkragar.
Som förstagångssåddare i våras så fattade inte jag att det skulle bli så många av den lilla fröpåsen :-) Sen så säger de ju att alla inte brukar gro men jag har väl gröna fingrar då

för de flesta grodde.
Tog ett tag att skola om de små kan jag säga.
Om du vill ha några så säg bara till så kan jag skicka, portot får du dock stå för i så fall men det blir nog billigare än att köpa i plantskola. Kan dock inte lova vilka färger det blir eftersom alla inte slagit ut i år utan det får bli en chansning i så fall.
Skickade lite plantor till Gåsis i våras och de klarade transporten fint i alla fall (tog en Odlakartong :-) )
Det står inte att det är någon speciell sort på påsen i alla fall.