Full version: Spöken
SaraS
Vi är bjudna till en god vän på ett mycket ambitiöst, storstilat och amerikanskt Halloweenparty. (av inbjudan att döma) wub.gif Ett av kraven är att man skall smälta in bland alla andar som är ute och far denna kväll, och nu undrar jag om någon har bra tips på hur man kan klä sig? Liemannen och häxa börjar kännas lite trist... wacko.gif
Kakaduan
Mumie? Klipp sönder lakan som "skitats ner" med kaffe/te och fått lite blodfläckar här och där med färg. Vira, vira, vira...

Begravningsentreprenör? Kostym, blek sminkning, produktkatalog, orderbok och måttstock.

Död maffioso? Randig kostym, 40-talshatt, kulhål, blod i mungipan, kpist och cementblock på fötterna (av cellplast eller liknande) och en stor kedja runt kroppen eller rep eller liknande.

Kakaduan
Ophelia
Pestoffer.....sminka otäcka sår smile.gif smile.gif smile.gif

Går utmärkt med textillim samt hudkräm. Har du sedan lite krämiga färger i rött, svart och olivgrönt så kan du greja till "vackra" sår som får vännerna att kräkas biggrin.gif biggrin.gif
Boxer
Göran Persson tongue.gif (med pumpaskalle)
cic
Häxa är ju en klassiker. Lätt också för den delen.

Hoppas du kommer på nåt kul! smile.gif
SaraS
Massor med bra idéer! Fler gärna!!
LadyG
CITAT (SaraS @ 26-09-2005, 15:50)
Vi är bjudna till en god vän på ett mycket ambitiöst, storstilat och amerikanskt Halloweenparty. (av inbjudan att döma) wub.gif Ett av kraven är att man skall smälta in bland alla andar som är ute och far denna kväll, och nu undrar jag om någon har bra tips på hur man kan klä sig? Liemannen och häxa börjar kännas lite trist... wacko.gif

Vampyr och vampyroffer? Demon/djävul? Eller varför inte klä ut sig till Banshee (osalig, väldigt högljudd ande) så får du väsnas hur mycket du vill? laugh.gif

Klassikern skelett kanske inte är så kul... *funderar* Frankenstein är inte riktigt rätt kategori, men kan funka ändå om man har humor.

Eller klä ut dig till sjöman, sminka dig riktigt otäckt blå/vit-blek, häng blåstång och en gummifisk i håret och säg att du är en drunkad sjöman? smile.gif
Kathy
Åååh...Halloweenparty som är så kul!!

Jag var på en Halloweenfest för några år sen och där dök det upp en kille som var otroligt väl sminkad. Han hade svarta, vanliga kläder men på T-shirten hade han ett bildäcksmönster målat från midjan upp emot axeln.
Bildäcksmönstret fortsatte upp, tvärs över hans huvud på sidan. Naturligtvis var det ditmålat en del blod och så.

Pestoffer, som Ophelia tipsade om, är lätt att göra och man kan vräka på ganska mycket. Dessutom kan man fullfölja uppenbarelsen med svarta kläder som är trasiga, "damma" dem med mjöl lite här och där.

Berätta gärna vad det blev....och ta GÄRNA foton.
Biggan_
CITAT
Berätta gärna vad det blev....och ta GÄRNA foton.

Ja foton vill vi så klart se rolleyes.gif biggrin.gif biggrin.gif
AndreasBlomquist
Det finns ju massa roliga saker du kan vara... Häxa, vampyr, demon och sånt är ju det traditionella men kanske lite trist. Du får hitta på någon liten twist på det hela som gör allt bättre.

För ett par år sedan gick jag in väldigt för Halloween då vi hade en stor fest. Jag var iväg och köpte mig en äkta prästskjorta som de sålde till mig enbart för att jag sa att den skulle vara som present.
Jag fixade horn som jag satte fast med flytande silikon i pannan och målade mig röd i ansiktet och hade under en månads tid ungefär odlat upp ett skägg som jag klippte till så det vart snyggt och färgade det svart. Målade mig sen med svart färg runt ögonen, målade alla tänderna med en gråsvart färg och färgade även håret svart.

Hade sedan på mig svarta kostymbyxor, den nyinköpta prästskjortan och ett stort upp och nervänt kors och tillsammans med min utsmyckning i ansiktet tror ju jag att jag lyckades visa hur prästerna egentligen ser ut, när inte vi dödliga ser dem liksom! wink.gif
Boxer
Kannibal - ta med lite fika i form av en avsliten hand (buttericks)
SaraS
Här bara ramlar det in UTMÄRKTA tips!:wub: Har funderat på Vita frun också, i gammal nattsärk och kammarljusstake. wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon