Full version: ogräs & skadedjur
sven1122
Läste ett bra tips från år 2004:

"Den tunna duken är tyvärr lite lätt att ta sig igenom. Jag brukar köpa min duk på gatukontoret. Den är grå och egentligen till för anläggning av vägar. Den är så seg att jag knappt kan dela den med varken kniv eller sax.

MariaS "

Tack, Maria!

Finns det andra tips, jag vill inte använda roundup!

Har ni provat vanliga platsäckar, t ex tre säckar tjock skikt! Kommer tistlar genom?

Snälla, tack på förhand!
Sommartorparn
Frågan om markduk/ogräsduk och andra slags täckmaterial har diskuterat många gånger, så det är kanske därför det inte har kommit några reaktioner på ditt inlägg. Här är en tråd, t.ex
plantera i markduk

Om du använder sökfunktionen hittar du säkert en massa skrivet om ogräsduk, markduk, täckmaterial, etc
Gåsis
Jag förstår inte riktigt om du vill täcka bort ogräset för att sen odla, eller om du vill har markduk där du odlar.

Vilket material man använder beror ju på vad man är ute efter, kanske ska man fylla med ny jord, kanske vill man utrota ogräset i befintlig jord.

Men sommartorparen har rätt i att det finns en hel del långa trådar om detta.

Här är en länk till.

/Åsa
sven1122
Tack, sommartorparn!

Mycket bra svar!

Kan du tipsa också hur håller man mössor borta?
Sommartorparn
CITAT (sven1122 @ 30-09-2005, 17:20)

Nej tyvärr inte,
Mössan behöver du så du inte blir kall om öronen.
blink.gif
Betty
CITAT (Sommartorparn @ 30-09-2005, 17:28)
CITAT (sven1122 @ 30-09-2005, 17:20)

Nej tyvärr inte,
Mössan behöver du så du inte blir kall om öronen.
blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon