*Felix matte*
Hur ska jag lättast effektivast få bort spinn från denna? Normalt brukar jag använda såpvatten och byta jord men nu är jag less och vill få bort de "på direkten"... spelar ingen roll om det krävs något "icke miljövänligt"... en gång är ingen gång heter det ju. sleep.gif
Biggan_
Provado plus rekomenderas. Spinn är svårt att få bukt med sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 26-09-2005, 20:40)
Provado plus rekomenderas. Spinn är svårt att få bukt med sad.gif

Är det i sprayform?
pejori
CITAT (Felix matte @ 26-09-2005, 20:43)
CITAT (Birgitta P @ 26-09-2005, 20:40)
Provado plus rekomenderas. Spinn är svårt att få bukt med  :(

Är det i sprayform?

ja...det är sprayform...svindyr men effektiv mot spinn smile.gif smile.gif
Biggan_
Se till att det är plus du får, vanlig provadospray hjälper inte mot spinn!
evelina
Den är kanonbra mot spinn. Jag gör så här för att slippa spinn: Duscha
blomman ofta eller sätt en liten skål med vatten så du höjer luftfuktigheten
eller ännu bättre är dom gamla hederliga luftfuktarna som man fyller med vatten och hänger på elementen för det är ju så att luften blir ju väldigt torr i våra lädenheter.
När ena sonen fick lunginflammation när han var liten (vi bodde då i USA )rekommenderade läkaren en elektrisk luftfuktare åt honom han mådde bra av den och blommorna i hans rum mådde nog ännu bättre.
*Felix matte*
Tack för tips! Den här köpte jag för en vecka sedan och den har fått stå ensam... så gör jag alltid med nya växter... så spinn hade den nog med sig från butiken.

Ska köpa Provado Plus idag och ge den en omgång mad.gif tongue.gif
*Felix matte*
Ingen av blomsteraffärerna i stan hade Provado Plus...de visste inte ens att sånt fanns. ohmy.gif mad.gif

På vilka andra ställen kan det tänkas att man hittar sånt?
pisanggoreng
Wexthuset har. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (pisanggoreng @ 28-09-2005, 17:10)
Wexthuset har. smile.gif

Ser ut som jag måste nöja mig med såpa för det tar väl ett tag om man beställer.
irriterande att inte blomsterhandlarna har sånt. sad.gif
pejori
coop ica och andra större varuhus har. wub.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 28-09-2005, 17:26)
coop ica och andra större varuhus har. wub.gif wub.gif

Då får jag skicka iväg guben en vända till... eller kanske hinns det imorron...
han kom ju med rosor till mig wub.gif
Reserv
När jag nu är på gång, en liten försiktig fråga till Felix matte,hur vågade du lägga den här frågan i småprat? unsure.gif Inte mig emot, jag bara undrade när jag såg det wub.gif
yenny
Det finns på plantagen också, där köpte jag mitt.
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 18:03)
När jag nu är på gång, en liten försiktig fråga till Felix matte,hur vågade du lägga den här frågan i småprat? unsure.gif Inte mig emot, jag bara undrade när jag såg det wub.gif

Aha... jag la in den på småprat... det tänkte jag inte ens på ohmy.gif smile.gif

yenny vi har inget Plantagen här i norr... jag bor i Kiruna. smile.gif
yenny
Aj då... glömde ju bort att du bor där uppe rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 18:11)
CITAT (Reserv @ 28-09-2005, 18:03)
När jag nu är på gång, en liten försiktig fråga till Felix matte,hur vågade du lägga den här frågan i småprat?  :unsure:  Inte mig emot, jag bara undrade när jag såg det wub.gif

Aha... jag la in den på småprat... det tänkte jag inte ens på ohmy.gif smile.gif

yenny vi har inget Plantagen här i norr... jag bor i Kiruna. smile.gif

Ja, mig gjorde det inget, jag fick mig ett gott skratt i alla fall. Jag kunde se framför mig kvinnfolket som vill ha militärisk ordning på frågorna, hur dom satt och hyperventilerade laugh.gif laugh.gif För min det får du lägga frågorna vart du vill, men det är väl lätt hänt att frågorna hamnar där man tror sig få snabba svar, och i småprat verkar juh alla ändå läsa. T.o.m. dom som aldrig är inne på smäprat längre rolleyes.gif
yenny
Jag tänkte inte ens på att det var i "fel" avdelning... rolleyes.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (yenny @ 28-09-2005, 18:20)
Jag tänkte inte ens på att det var i "fel" avdelning... rolleyes.gif laugh.gif

Jag tänkte på det, men låtsades som ingenting för att inte väcka den björn som sover sleep.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Birgitta P @ 28-09-2005, 23:36)
CITAT (yenny @ 28-09-2005, 18:20)
Jag tänkte inte ens på att det var i "fel" avdelning...  :rolleyes:   laugh.gif

Jag tänkte på det, men låtsades som ingenting för att inte väcka den björn som sover sleep.gif laugh.gif laugh.gif

jag sitter o varvar en hel del mellan krukväxter o småprat just nu, så jag är kanske lite förvirrad o glömmer vart jag är mellan varven rolleyes.gif laugh.gif
*Felix matte*
Han har farit runt till (nästan) alla stans butiker...guben min wub.gif
Skam den som ger sig...idag fick han napp i våran ICA-butik.
där fanns Provado Plus biggrin.gif Ficusen är sprayad och nu hoppas jag slippa "återbesök" av oväkomna. mad.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon