stina
Ibland är man fullständigt snurrig!!! När jag vaknade imorse mindes jag att jag drömt att jag hade munnen full av saliv och ville spotta. Gick upp och när jag bäddade sängen undrade jag vad det var för något på mattan nedanför sängen....

DÅ KOM JAG PLÖTSLIGT IHÅG!!! Jag låg på ryggen och sov och drömde som sagt att jag behövde spotta. Vad gör jag i sömnen??? Sätter mej rätt upp och spottar på golvet!!! När jag lägger mej ner igen vaknar jag nästan, dvs så pass mycket så att jag hinner tänka: Herregud, jag spottade på golvet. Men jag somnade om direkt innan jag hann göra något åt saken.

Jag har skrattat åt det från och till hela dagen. Tur att det inte var något annat jag behövde och fick för mej att göra på mattan.....

Är jag ensam om att ha gjort nåt urknäppt i sömnen????

ohmy.gif huh.gif wacko.gif wacko.gif

/Stina
amaira
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jaa, jätte-ensam biggrin.gif tongue.gif .
(fast det är inte sant)
Annlo
Åhh så trevligt att vakna när man spottat på golvet! laugh.gif

Ja de mest konstiga saker kan man göra i sömnen...

Detta hände för flera år sedan när jag bodde ihop med en annan kille.
Vi hade precis flyttat ihop och han jobbade borta i veckorna.

En helg när han var hemma drömde jag att vi hade en målare hemma som målade om i köket.
När jag kommer hem från jobbet så ligger målaren i vår säng och sover... blink.gif
Jag tänker (i drömmen alltså!) att där kan han ju inte ligga min sambo kommer ju hem snart ohmy.gif så jag ruskar målaren och säger:

"Vakna, vakna du måste gå min kille kommer snart!" ohmy.gif

Naturligtvis skakar jag min kille och ropar detta till honom... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Han tog sin kudde och lade sig i soffan och var grinig minst en vecka! Han trodde ju att jag haft någon där hemma när han var borta! tongue.gif
Sulawesii
biggrin.gif Det var roligt!

Har inte gjort nåt tokigt själv vad jag vet. En gång vaknade jag däremot av att jag skrattade som jag aldrig skrattat varken förr eller senare. Synd att mitt vakna jag blev snuvad på det som var roligt.....
stina
Usch, nu kom jag ihåg en annan knäpp sak jag gjort i sömnen. sleep.gif

När jag var i tonåren sov min kompis Marie över hos mej. Jag hade en jättestor säng så vi sov i den båda två. Plötsligt vaknade jag av att Marie skrek: Vad fasen gör du!!!!!!!! Jag vaknade med ett ryck bara för att upptäcka att jag klappade på hennes bröst samtidigt som jag mumlade: "Lilla gumman". Jag drömde att jag klappade vår hund.....

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Kathy
CITAT (stina @ 27-09-2005, 20:06)
Ibland är man fullständigt snurrig!!! När jag vaknade imorse mindes jag att jag drömt att jag hade munnen full av saliv och ville spotta. Gick upp och när jag bäddade sängen undrade jag vad det var för något på mattan nedanför sängen....

DÅ KOM JAG PLÖTSLIGT IHÅG!!! Jag låg på ryggen och sov och drömde som sagt att jag behövde spotta. Vad gör jag i sömnen??? Sätter mej rätt upp och spottar på golvet!!! När jag lägger mej ner igen vaknar jag nästan, dvs så pass mycket så att jag hinner tänka: Herregud, jag spottade på golvet. Men jag somnade om direkt innan jag hann göra något åt saken.

Jag har skrattat åt det från och till hela dagen. Tur att det inte var något annat jag behövde och fick för mej att göra på mattan.....

Är jag ensam om att ha gjort nåt urknäppt i sömnen????

ohmy.gif huh.gif wacko.gif wacko.gif

/Stina

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Dagens skratt!!
Helt otroligt kul!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Vilken berättelse!!!
Magdis
Hahaha, oj vad jag har skrattat nu! Visste inte att det kunde hända så roliga saker i sömnen! laugh.gif

Själv har jag inte gjort så roliga saker i sömnen....vad jag vet iallafall.
rolleyes.gif Det otäckaste jag gjort var väl att vara skendöd. Jag höll på att skrämma slag på min dåvarande pojkvän eftersom jag låg med ögonen vidöppna och inte såg ut att andas, jag reagerade inte när han pratade med mig eller ruskade mig men när han stirrade på mig så vaknade jag!

Han kunde för övrigt vara ganska rolig i sömnen och prata en massa och man kunde lirka ur honom en massa tokiga svar. En gång sa han med en metallisk, entonig röst; flascha grabbarna till månen! laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-09-2005, 20:51)
En gång sa han med en metallisk, entonig röst; flascha grabbarna till månen! laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det här blir ju bara bättre och bättre!!

Jisses....hade han tittat för mycket på "Star Trek" eller? biggrin.gif
LadyAdina
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hoppas inte nån kikar in genom fönstret nu och ser mig ligga dubbelvikt av skratt framför datorn! tongue.gif laugh.gif

Jag har säkert gjort tokigheter i sömnen jag också, men just nu lyckas jag inte komma på någon. Min man däremot gjorde något för inte alltför länge sen. Han drömde att han jagade någon som han var riktigt riktigt arg på och skulle smälla till honom på käften efter att han fått ett fast grepp om hans arm. Gissa vad jag vaknar av... Jo, att han tar - HÅRT - tag i min arm och försöker smälla till mig! Vilken tur för mig att han hade den armen som han tänkte slå med placerad under sig och inte fick loss den i sömnen, så jag slapp gå med blåtira till jobbet följande dag! laugh.gif biggrin.gif
Castea
Förr var jag en vilde i sängen, sovande alltså. wub.gif laugh.gif

Sparkade min sambo hårt i sömnen. Låg åt byrån till en annan gång, och den fick sig en spark också.

Satte mig rakt upp och gallskrek så blodet isades en annan gång, under en mardröm. Sambon höll på att få en hjärtattack, trodde att det var inbrottstjuvar i sovrummet.

Nåväl, numera är jag rätt loj i sängen, både sovande som vaken. wub.gif laugh.gif
pejori
hm har gjort en del dumheter i sömnen ohmy.gif ohmy.gif
tänker på en händelse, men den är väl inte helt rumsren så ingemar får väl ta bort det om det är för grovt smile.gif smile.gif
det bodde en person i mitt område, som envisades med att ha sin stora rottwailer lös. den var inte jättelydig om man säger så. wub.gif wub.gif
men en natt drömmer jag om denna rottwailer, som då springer runt och jag tänker, kommer han hit så dödar jag honom huh.gif min bedårande vovve var med i drömmen och det var honom jag ville skydda.
tillslut kommer den till oss, och det ända jag fick tag i var hundens testiklar.
jag höll stenhårt i dom, för att rycka av dom, för att den fan skulle kastreras var mitt mål i drömmen.vaknade precis av att min sambo började gapa brevid mej.
behöver jag säga vad jag höll i?
han höll på att bli kastratsångare på kuppen. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
wolkenkrabber
CITAT (pejori @ 27-09-2005, 22:06)
hm har gjort en del dumheter i sömnen ohmy.gif ohmy.gif
tänker på en händelse, men den är väl inte helt rumsren så ingemar får väl ta bort det om det är för grovt smile.gif smile.gif
det bodde en person i mitt område, som envisades med att ha sin stora rottwailer lös. den var inte jättelydig om man säger så. wub.gif wub.gif
men en natt drömmer jag om denna rottwailer, som då springer runt och jag tänker, kommer han hit så dödar jag honom huh.gif min bedårande vovve var med i drömmen och det var honom jag ville skydda.
tillslut kommer den till oss, och det ända jag fick tag i var hundens testiklar.
jag höll stenhårt i dom, för att rycka av dom, för att den fan skulle kastreras var mitt mål i drömmen.vaknade precis av att min sambo började gapa brevid mej.
behöver jag säga vad jag höll i?
han höll på att bli kastratsångare på kuppen. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

aj aj aj

Och hur glad blev han på en skala från ett till tio? blink.gif
pejori
det var ingen fara....han tyckte det var rätt kul...efter ett par timmar laugh.gif laugh.gif
LarsV
Ja, jag måste ju också kommentera, även om det (gudskelov) inte var jag själv som råkade illa ut; ett par jag känner låg och sov sött. Frugan drömde att hon hoppade längdhopp. Hon sprang ansatsen och tog avstamp på brädan innan hon började sin flygfärd. Mitt i luftfärden vaknar hon av en jäkla smäll. Då ligger hennes gubbe på golvet och undrar varför hon sparkas. Hon hade misstagit ansatsbrädan för gubbens bak och tryckt till... Jag undrar vad han tänkte.

(Fast, det är klart, det är så här jag fått berättat historien för mig. Hon kanske kände för att ge honom en rejäl känga och sparkade till honom i sömnen, mitt i "solar plexus".)
yla
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
tur de finns garvgubbar för jag fnittrar hejdlöst biggrin.gif
*Felix matte*
Preskriberad sen mer än 50 år är min nattliga historia.

Jag var 6 -7 år gammal då jag en natt vaknade av att det kändes lite vått om fötterna. Hade drömt att jag gick på toan och fann mig själv sittandes på översta trappsteget. sleep.gif Det var mamma som fick gå upp och skura. wub.gif
(sovrummet var en trappa upp)

Nästa händelse...
Var väl kring tolv år då jag en natt väcktes av en syster.... jag stod på en stol i en skrubb med glödlampa i handen... I sömnen hade jag gått in där och skruvat ur lampan ohmy.gif
Sedan den natten låstes dörren till skrubben.
LadyG
Jag drömde att jag blev beskjuten, så jag kastade mig snabbt åt sidan - och vaknade mitt i luften på väg mot sovrumsgolvet... Jäklar vad rädd jag blev smile.gif

Sen har jag en faslig ovana att prata i sömnen ibland, och det är ju aldrig några normala drömmar man pladdar i verkar det som... Get på balkongen har vi haft, och den skulle matas innan vi gick till jobbet. Min man tyckte det hela var hysteriskt roligt tongue.gif
Kathy
Jaaa...nu har jag ingen dröm att berätta om, men andra tokigheter man kan göra då man sover...eller nästan sover.

Detta hände för många år sen nu. Min dåvarande man sov i godan ro och jag vaknar bara litegrann och undrar vart mina huvudkuddar har tagit vägen. (jag hade råkat peta ner dem på golvet)
Kastar en blick emot min man som sussar som bäst och jag tänker ungefär såhär: "Undrar om jag kan sno hans kuddar? Om jag rycker riktigt fort så märker han förmodligen inte att de försvinner" (jag befinner mig fortfarande nånstanns mellan sömn och vakenhet)
Sagt och gjort, jag tar ett stadigt tag i kudden och rycker snabbt åt mig den och lägger mig tillrätta med den.

Naturligtvis så vaknade han ögonblickligen av att plötsligt vara utan kudde och med ett ilsket "vaad sjutton...?" och snodde sen tillbaka kudden.
yenny
laugh.gif laugh.gif ja jag åkte bus härom natten.... drömde att busschaufören vägrade stanna och öppna bussdörrden. Då blev jag jättearg, stälde mej upp och gjorde värsta karate sparken mot dörren... gissa vem jag sparka!?
Tomas satte sej rakt upp i sängen o frågade vad jag höll på med
laugh.gif laugh.gif
Carex
Jag hade läst en bok på kvällen innan jag somnade och det var med en biologisk bomb i den boken. Denna natt har jag några tjejkompisar sovandes över för det hade varit min födelsedag (vi är bokmalar så vi var inte osociala;))
Nåväl, drömde att de i boken planerade att släppa en sådan bomb över min skola där också min mamma jobbade, så jag sätter mig käpprak upp i sängen och skriker "UT!"
För att varna min mamma och alla andra. Med resultatet att alla vaknar och undrar vad jag sysslar med, den ena trodde det börjat brinna och en annan undrade vad jag egentligen pysslade med.
stina
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lilla mamma
Min man vaknade av att telefonen ringde, tar luren och svarar Försäkringskassan. Bara en av alla saker som händer i vårt sovrum...
stina
Jobbar han på försäkringskassan eller???

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
lilla mamma
Absolut inte laugh.gif
amaira
Tack för härliga skratt laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Fialotta
Tack för dagens skratt laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
djingis
Min kompis pappa drömde att han var en jätteberömd boxare som var helvild.
Han vaknade av hans hustru grät. Han hade då gett henn en riktig pärla mitt i ansiktet.
Han var förtvivlad!
Hustrun mest arg. rolleyes.gif
karjo
CITAT (djingis @ 28-09-2005, 11:54)
Min kompis pappa drömde att han var en jätteberömd boxare som var helvild.
Han vaknade av hans hustru grät. Han hade då gett henn en riktig pärla mitt i ansiktet.
Han var förtvivlad!
Hustrun mest arg. rolleyes.gif

Så där höll min morfar på för ett par år sedan. Sov oroligt och vidlyftigt. Stackars mormor, som bara är en tredjedel så stor som han, fick sig ett par snytingar. Men som tur var lugnade han ned sig. smile.gif
Chrihanna
Jisses vilka kuliga inlägg!! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (Chrihanna @ 30-09-2005, 19:24)
Jisses vilka kuliga inlägg!! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Bara man slipper vara den som får en smocka mitt i natten sleep.gif
stina
För ett par år sedan hade vi en tillfällig nattgäst. En yngre kille som skulle bo hos oss ett par nätter. Jag vaknade mitt i natten av att någon satt på min sängkant. Blev skräckslagen, för jag kom inte ihåg att vi hade någon nattgäst. Ganska snabbt förstod jag vem det var och blev om möjligt ännu mera skräckslagen för jag trodde han blivit komplett galen för han var spritt språngande naken och satt och klappade mej på låret!!!!

"Rickard - vad i helskotta gör du", lyckades jag tillslut få fram. Inget ordentligt svar. Jag visste inte vad jag skulle tro. Växlade mellan tanken att han blivit totalt knäpp och att han var en pervers typ.

"Gå och lägg dej" var nästa mening jag lyckades få fram. Och när han äntligen svarade insåg jag: Han sov!!! Svaret jag fick var: Jag kan inte gå in där, det är för mycket bullar i rummet!!!

Stackars Rickard hade precis börjat ett nytt jobb och körde ut bullar till butiker.

Han lommade ialla fall iväg och vaknade någonstans på väg tillbaka. "Det är visst inga bullar i rummet" hörde jag en spak stämma ropa. Skämdes som en hund när han insåg att han suttit i min säng i bara mässingen..... Gissa om han fått äta upp det här!!!!

/Stina
*Felix matte*
Stackars! sad.gif wub.gif
pejori
CITAT (stina @ 30-09-2005, 21:58)
För ett par år sedan hade vi en tillfällig nattgäst. En yngre kille som skulle bo hos oss ett par nätter. Jag vaknade mitt i natten av att någon satt på min sängkant. Blev skräckslagen, för jag kom inte ihåg att vi hade någon nattgäst. Ganska snabbt förstod jag vem det var och blev om möjligt ännu mera skräckslagen för jag trodde han blivit komplett galen för han var spritt språngande naken och satt och klappade mej på låret!!!!

"Rickard - vad i helskotta gör du", lyckades jag tillslut få fram. Inget ordentligt svar. Jag visste inte vad jag skulle tro. Växlade mellan tanken att han blivit totalt knäpp och att han var en pervers typ.

"Gå och lägg dej" var nästa mening jag lyckades få fram. Och när han äntligen svarade insåg jag: Han sov!!! Svaret jag fick var: Jag kan inte gå in där, det är för mycket bullar i rummet!!!

Stackars Rickard hade precis börjat ett nytt jobb och körde ut bullar till butiker.

Han lommade ialla fall iväg och vaknade någonstans på väg tillbaka. "Det är visst inga bullar i rummet" hörde jag en spak stämma ropa. Skämdes som en hund när han insåg att han suttit i min säng i bara mässingen..... Gissa om han fått äta upp det här!!!!

/Stina

sånt ska man inte påminna folk om laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
säger den som både går och pratar i sömnen
*Grodan*
Min morgonpigga dotter, 12 år, brukar traska in i sovrummet vid 6.30 och prata med mig om allt möjligt. Från landet mellan sömn och vakenhet, innan hjärnan börjar fungera, får hon de konstigaste svar så nu har hon lärt sig att vänta med att prata med mig tills min väckarklocka har ringt kl. 7. smile.gif
Heleri
Jag gjorde en helknäpp grej förra veckan....fast inte i sömnen utan på eftermiddagen när jag skulle hem från jobbet. Jag var på väg till bilen...låste upp den på vägen dit med knappen på nyckeln. Öppnar dörren och kliver in och sätter mig. Känner att sätet känns lite ovanligt hårt....och upptäcker att jag har satt mig i BAKSÄTET!!!! Snacka om virrig!!!
zaaritha
Drömde en natt att jag letade efter en toalett. Vaknade när jag satt på huk utanför huset o kissade o Christer stod i ytterdörren o undrade vad
det tagit åt mej.............. Pinsamt!
Tant Brun
CITAT (stina @ 30-09-2005, 21:58)

/Stina

Men gud så roligt!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Stackarn jag kan tro att han fått höra det en eller två gånger... biggrin.gif
Tant Brun
CITAT (zaaritha @ 01-10-2005, 22:22)
Drömde en natt att jag letade efter en toalett. Vaknade när jag satt på huk utanför huset o kissade o Christer stod i ytterdörren o undrade vad
det tagit åt mej.............. Pinsamt!

Den här tråden blir bara bättre o bättre! tongue.gif
Kathy
CITAT (Heleri @ 01-10-2005, 22:15)
Jag gjorde en helknäpp grej förra veckan....fast inte i sömnen utan på eftermiddagen när jag skulle hem från jobbet. Jag var på väg till bilen...låste upp den på vägen dit med knappen på nyckeln. Öppnar dörren och kliver in och sätter mig. Känner att sätet känns lite ovanligt hårt....och upptäcker att jag har satt mig i BAKSÄTET!!!! Snacka om virrig!!!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon