Full version: 4 sekunder.....
netaave
Jag laddade mitt kontantkort till mobilen direkt från telias sida via mitt konto, det tog bara några sekunder från det jag registrerat betalningen till pengarna fanns på kortet.
Dessutom fick jag några korvören extra att ringa (läs messa) för.
Imponerad blev jag! rolleyes.gif
Magdis
Javisst är det jättesmidigt! Jag fick till på köpet äntligen nytta av de där fördelspoängen som man inte haft nån användning av förut. Det räckte till 400:- på refillkortet biggrin.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-09-2005, 21:58)
Javisst är det jättesmidigt! Jag fick till på köpet äntligen nytta av de där fördelspoängen som man inte haft nån användning av förut. Det räckte till 400:- på refillkortet biggrin.gif

Fördelspoäng?????
Magdis
CITAT (netaave @ 27-09-2005, 22:02)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-09-2005, 21:58)
Javisst är det jättesmidigt! Jag fick till på köpet äntligen nytta av de där fördelspoängen som man inte haft nån användning av förut. Det räckte till 400:- på refillkortet  :D

Fördelspoäng?????

Ja det är nåt som Telia har kört med länge ju, man samlar poäng när man ringer med Telia och så brukar man få en broschyr med grejer man kan köpa för poängen. Hittills under alla år har vi inte fått ihop tillräckligt med poäng för att köpa nåt vettigt så det var en glad överraskning att det gick att fylla på refillkortet med dem.
*Felix matte*
Neta du kan anmäla dig till Fördel. Det bör gå att göra på din sida. Vi är med i det sen början och har fått några st refillkort som vi brukat ta ut kring jul och ge i julklapp.

Numera har vi BB-telefon så poängen ökar inte så fort... lite mysko är det också hur Telia räknar poängen. Enl. dem skulle varje krona man ringt för ge 1P men när jag ringer upp 100 kr/refill så kan jag få allt mellan 34 -58 poäng. wink.gif

Läs här om Fördel
netaave
Nu är jag också "fördelaktig" biggrin.gif
Anki på Öland
Jag brukar kunna få ihop till presentkort på biobiljetter lite då och då - jättebra presenter till barn och barnbarn.
Anki
*Felix matte*
Måste bara få säga att detta med att betala via nätet känns sååå fantastiskt! I alla år har jag varit motståndare till det, trott att det är osäkert mm Helt enkelt målat fan på väggen. T.ex skulle jag aldrig ha betalkort laugh.gif Men så i vintras hände nåt...
det började med betalkort och nu har jag internetbank och har lärt mig både att betala räkningar och överföra pengar. biggrin.gif

Det heter ju.. Man kan inte lära en gammal hund att sitta.... tur att det inte också gäller inte "gamla" tanter tongue.gif biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (Felix matte @ 27-09-2005, 22:36)
Måste bara få säga att detta med att betala via nätet känns sååå fantastiskt! I alla år har jag varit motståndare till det, trott att det är osäkert mm Helt enkelt målat fan på väggen. T.ex skulle jag aldrig ha betalkort laugh.gif Men så i vintras hände nåt...
det började med betalkort och nu har jag internetbank och har lärt mig både att betala räkningar och överföra pengar. biggrin.gif

Det heter ju.. Man kan inte lära en gammal hund att sitta.... tur att det inte också gäller inte "gamla" tanter tongue.gif biggrin.gif

Nästan samma sak har det varit med mig. Betalkort har jag haft ett tag men först igår fixade jag så jag kunde betala räkningar på internet. Inte för att jag trott det varit osäkert utan för att jag inte kännt behov av att ha det. Tyckte det var lika enkelt att slänga på mitt månatliga kuvert på brevlådan. Men nu har jag alltså gjort det - och snabbt och enkelt var det att betala. smile.gif
Anki
*Felix matte*
CITAT (Anki på Öland @ 27-09-2005, 22:47)
Nästan samma sak har det varit med mig. Betalkort har jag haft ett tag men först igår fixade jag så jag kunde betala räkningar på internet. Inte för att jag trott det varit osäkert utan för att jag inte kännt behov av att ha det. Tyckte det var lika enkelt att slänga på mitt månatliga kuvert på brevlådan. Men nu har jag alltså gjort det - och snabbt och enkelt var det att betala. smile.gif
Anki

Känns bra att höra att man inte varit ensam om att skicka kuverten varje månad biggrin.gif

och en till positiv sak med nätbank... maken gjorde användare på Svenska spel så jag hade lite kul i morse.. spelade två Bingo, Keno och en Triss laugh.gif Inte vann jag nåot men hade en stunds kul tongue.gif
netaave
Jag har också varit motståndare, maken än värre. Nu har jag skaffat internetbetalning men han envisas med att betala husräkningarna via pg.
Men han vart också förvånad över att jag så snabbt och smidigt kunde ladda på bådas telefoner.
Får se hur länge det dröjer innan även han faller till föga. tongue.gif
Rossi
Ja, det är fantastiskt så smidigt det går med nätet. Ladda kontantkort, överföra pengar, betala räkningar, beställa resor, boka arrangemang, köpa/sälja fonder, beställa böcker/andra varor etc. etc.

Vi är båda flitiga internetanvändare. smile.gif
Sirpa
Hos oss har vi haft Internet betalning sedan 1999 smile.gif

I början var det spännande för många betalningsmottagare fattade inte att de fått betalt för fakturorna
och skickade dessa till Inkassobolag trots att de var betalda mad.gif mad.gif

Så det blev mååånga Inkassoföretags telefonsamtal vilket ibland inte var så smidigt alls sad.gif wacko.gif

Men nuförtiden fungerar det till nästan 100%
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon