Full version: Perennerrabatt....
Magnus G
Hej alla..

Det r s att min kra hustru frsker att hlla en rabatt "ppen", men den vxer igen varje sommar. S nu tnkte jag att vi skulle plantera stora fina grna och blommande perenner och i och med det f lite fason p denna rabatt.
S min undran r om det finns ngon drute som har frslag p just denna typ av vxter och vad jag skall tnka p.

MVH Magnus G

Ps det r inte meningen att hnga ut min fru, hon r en underbar kvinna Ds
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Cilla
Hej Magnus,
Vi kan skert ge tips om du berttar var i landet du bor, vilket lge rabatten har, och om det r torrt mm. Sedan r ju frgan om ni vill plantera lite nytt varje r eller vill ha perenner. Och om de ska vara hga eller lga eller tbara och s...
Magnus G
Hej du Cilla..

Hade vl tnkt mig vxter som str ngra r, minst. Varmt och soligt r det. Lite torrt, men man kan ju vattna. Det som jag tnkte var prydnadsvxter.. Rabtten r ca 5 m2 i form av en trekant. Solhatt tycker jag r fin, fugnerar det tror du? Och matchar den med?

MVH Magnus G
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon