Full version: Perennerrabatt....
Magnus G
Hej alla..

Det är så att min kära hustru försöker att hålla en rabatt "öppen", men den växer igen varje sommar. Så nu tänkte jag att vi skulle plantera stora fina gröna och blommande perenner och i och med det få lite fason på denna rabatt.
Så min undran är om det finns någon därute som har förslag på just denna typ av växter och vad jag skall tänka på.

MVH Magnus G

Ps det är inte meningen att hänga ut min fru, hon är en underbar kvinna Ds
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Cilla
Hej Magnus,
Vi kan säkert ge tips om du berättar var i landet du bor, vilket läge rabatten har, och om det är torrt mm. Sedan är ju frågan om ni vill plantera lite nytt varje år eller vill ha perenner. Och om de ska vara höga eller låga eller ätbara och så...
Magnus G
Hej du Cilla..

Hade väl tänkt mig växter som står några år, minst. Varmt och soligt är det. Lite torrt, men man kan ju vattna. Det som jag tänkte var prydnadsväxter.. Rabtten är ca 5 m2 i form av en trekant. Solhatt tycker jag är fin, fugnerar det tror du? Och matchar den med?

MVH Magnus G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon