|
Full version: Kristina Lugn
Dagens gäst i Nyhetsmorgon var Kristina Lugn. Tänk att jag aldrig har förstått vad hon har att tillföra. "Uppträdandet" bestod i att hon stod framför en mikrofon och pratade samtidigt som en pianist spelade i bakgrunden. Ursäkta, men vem klarar inte det? Vad är det som gör att hon anlitas för denna "föreställning" i TV.
Någon som förstår sig på detta?
råse-marie
28-09-2005, 07:57
appropå konstig konst
Tropeden
28-09-2005, 08:28
Ja, vad tillför hon? Inte vet jag, men hon skrev ganska bra dikter förr om åren...
Anki på Öland
28-09-2005, 08:29
Gav mig absolut ingenting. Inte ens texterna var något att lyssna på. Anki
CITAT (AnitaGg @ 28-09-2005, 08:46) Dagens gäst i Nyhetsmorgon var Kristina Lugn. Tänk att jag aldrig har förstått vad hon har att tillföra. Personligen är jag inte så påläst vad gäller Kristina Lugn men hon har tillfört och tillför en hel del. Kolla HÄR och HÄR så får du se en del av vad hon åstadkommit under åren.
wolkenkrabber
28-09-2005, 08:41
Kristina lugn behöver inte till föra
hon skall bara vara!
själv tycker jag hon är as cool med sitt hår o sitt lugna sett!
*Felix matte*
28-09-2005, 08:45
Numera byter jag kanal
kristerh
28-09-2005, 08:53
Det finns ju fler som inte bidrar med något  ett exempel som höjts till skyarna är Rickard Wolf och hans pratsång jag tycker iaf att om man skall sjunga så bör man ha en sångröst... Kristina Lugn har väl skrivit många teaterpjäser som varit oppskattade, har dock inte sett någon själv. krister
Kristina är så underbar med just sitt harmoniska sätt att finnas till
birgitek
28-09-2005, 09:01
Törs knappt svara, är helt mot strömmen som tycker att både Kristina Lugn, Richard Wolf och "konstig konst" har massor att tillföra. Birgit Ek
*Felix matte*
28-09-2005, 09:01
CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 09:53) Det finns ju fler som inte bidrar med något  ett exempel som höjts till skyarna är Rickard Wolf och hans pratsång jag tycker iaf att om man skall sjunga så bör man ha en sångröst...  Byter kanal också om Wolf är i rutan.
*Felix matte*
28-09-2005, 09:03
CITAT (birgitek @ 28-09-2005, 10:01) Törs knappt svara, är helt mot strömmen som tycker att både Kristina Lugn, Richard Wolf och "konstig konst" har massor att tillföra. Birgit Ek Det är väl just det som är bra... alltså att alla inte har samma smak. annars vore nog livet ganska trist.
CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 10:01) CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 09:53) Det finns ju fler som inte bidrar med något  ett exempel som höjts till skyarna är Rickard Wolf och hans pratsång  :unsure: jag tycker iaf att om man skall sjunga så bör man ha en sångröst...  Byter kanal också om Wolf är i rutan. Vaffö då då
Om man stör sig på någon är det väl bara att byta kanal, vända sida i tidningen och bara låta bli att störa sig.
Smaken är ju som bekant som röven - klöven.
Tycker inte att det är hyggligt att ifrågasätta någon annan människas betydelse.
Provocerar vilt nu.. Men , vad tillför du? Frågan är generell. Inte riktad enbart till AnitaGg
CITAT (birgitek @ 28-09-2005, 10:01) Törs knappt svara, är helt mot strömmen som tycker att både Kristina Lugn, Richard Wolf och "konstig konst" har massor att tillföra. Birgit Ek Jag är inte lika modig som du så jag nickar bara instämmande...
*Felix matte*
28-09-2005, 09:08
CITAT (silos @ 28-09-2005, 10:03) CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 10:01) CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 09:53) Det finns ju fler som inte bidrar med något  ett exempel som höjts till skyarna är Rickard Wolf och hans pratsång jag tycker iaf att om man skall sjunga så bör man ha en sångröst...  Byter kanal också om Wolf är i rutan. Vaffö då då  Av den enkla anledningen att jag inte tycker att han kan sjunga...hans sk.sång irriterar mig och eftersom irritation är att slösa energi i onödan så byter jag kanal.
Okej;självklart ett mycket klokt val
CITAT (cic @ 28-09-2005, 10:04) Om man stör sig på någon är det väl bara att byta kanal, vända sida i tidningen och bara låta bli att störa sig.
Tycker inte att det är hyggligt att ifrågasätta någon annan människas betydelse.
Provocerar vilt nu.. Men , vad tillför du? Frågan är generell. Inte riktad enbart till AnitaGg Frågan kanske ska ställas till mina vänner och min familj. Dom är nog bättre skickade att svara på det. Skillnaden dock mellan mig och Kristina Lugn är att jag inte tar betalt för att babbla i TV. Om man har som yrke att uppträda offentligt så är nog frågan berättigad. Likväl som vi alla andra måste tillföra något på våra arbetsplatser.
CITAT (cic @ 28-09-2005, 10:04) Om man stör sig på någon är det väl bara att byta kanal, vända sida i tidningen och bara låta bli att störa sig.
Provocerar vilt nu.. Men , vad tillför du? Frågan är generell. Inte riktad enbart till AnitaGg Jag håller fullkomligt med. Gillar själv inte Lugn men älskar Wolf, men det har ingen betydelse. Det var nån som frågade mig häromdan varför de var tvugna att spela Tore Skogman på radion. Tja, inte är han min favorit, men han tillför ju många andra en hel del glädle. /Evgeni
CITAT (cic @ 28-09-2005, 10:04) Om man stör sig på någon är det väl bara att byta kanal, vända sida i tidningen och bara låta bli att störa sig. Jo förresten. Jag stör mig inte, jag bara undrar. Har nämligen aldrig förstått. Tore Skogman sjunger ju i alla fall. Att stå och prata med en pianist i bakgrunden kan väl inte vara någon "bedrift".
CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 09:53) Det finns ju fler som inte bidrar med något  ett exempel som höjts till skyarna är Rickard Wolf och hans pratsång jag tycker iaf att om man skall sjunga så bör man ha en sångröst...  Nejmen han som har så mysig röst! Man blir liksom mjuk inuti när man hör den. Han är mysig hela han och är visst lika trevlig som han verkar enligt min morbror (som är fotograf)
Kakaduan
28-09-2005, 09:24
Om jag ska försöka tänka positivt så tänker jag så här: vad bra att ni inte gillar Lugn och Wolff (själv gillar jag dem)!!! Det visar att mångfalden lever, att allt inte är utslätat, att vi är olika individer med olika smak och att det finns något för alla!
Leve mångfalden!
Kakaduan
CITAT (AnitaGg @ 28-09-2005, 10:12) Frågan kanske ska ställas till mina vänner och min familj. Dom är nog bättre skickade att svara på det.
Skillnaden dock mellan mig och Kristina Lugn är att jag inte tar betalt för att babbla i TV. Om man har som yrke att uppträda offentligt så är nog frågan berättigad. Likväl som vi alla andra måste tillföra något på våra arbetsplatser. Men faktum är ju att någon måste gilla henne eftersom har har varit aktuell i jag vet inte hur många år. Så något tillför hon väl åt någon. Jag är inte överdrivet förtjust i Lugn, men jag anser inte att jag har rätt att ifrågasätta hennes existens för det.
birgitek
28-09-2005, 09:36
CITAT (AnitaGg @ 28-09-2005, 10:20) CITAT (cic @ 28-09-2005, 10:04) Om man stör sig på någon är det väl bara att byta kanal, vända sida i tidningen och bara låta bli att störa sig. Jo förresten. Jag stör mig inte, jag bara undrar. Har nämligen aldrig förstått. Tore Skogman sjunger ju i alla fall. Att stå och prata med en pianist i bakgrunden kan väl inte vara någon "bedrift". Personligen står jag helt enkelt inte ut med Skogman och t.ex inte heller de där tavlorna med "gråtande barn" som var så populära för några år sedan. Men visst tillför de något, många tycker ju om dem. Varken Skogman, Lugn eller Wolf skulle ju kunna ha de yrken de har om de inte hade en publik som tyckte om dem. Birgit Ek
kristerh
28-09-2005, 09:47
CITAT (birgitek @ 28-09-2005, 10:36) Men visst tillför de något, många tycker ju om dem. Varken Skogman, Lugn eller Wolf skulle ju kunna ha de yrken de har om de inte hade en publik som tyckte om dem. Birgit Ek Tack vare en massa nickedockor och andra kritiker har bestämt att de är bra, och de har ju en sådan makt över tv o andra medier, som sedan hjärntvättar allmänheten att det är bra, och sedan kommer alla som inte är kritiker och tänker att om de säger att det är bra så är det nog jättebra... och så fortsätter det i alla dagar krister
CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 10:47) CITAT (birgitek @ 28-09-2005, 10:36) Men visst tillför de något, många tycker ju om dem. Varken Skogman, Lugn eller Wolf skulle ju kunna ha de yrken de har om de inte hade en publik som tyckte om dem. Birgit Ek Tack vare en massa nickedockor och andra kritiker har bestämt att de är bra, och de har ju en sådan makt över tv o andra medier, som sedan hjärntvättar allmänheten att det är bra, och sedan kommer alla som inte är kritiker och tänker att om de säger att det är bra så är det nog jättebra... och så fortsätter det i alla dagar krister Tycker att människor får allt skylla på sig själva om de lyssnar på andra om vad som är bra;vi människor kan tänka själva!
Gossen Ruda
28-09-2005, 10:05
Vad vi gillar och inte gillar är en personlig uppfattning som växer fram och även ändras med åren. Även artister och andra människor ändrar sig givetvis. Kommer att tänka på Nina Irhammar som jag råkade se när jag zappade förbi Diggilo för nån vecka sen. Vad hon ändrat sig på några år, nu var hon plötsligt vuxen. Även sångrösten hade ändrat sig till bättre vad jag kunde höra på dom minutrarna jag stannade kvar. Beträffande Kristina Lugn?? Tja, testbilden är inte så dum den heller.  Men som sömnpiller kan hon duga. Rättning: programmet heter givetvis Doobidoo.
kristerh
28-09-2005, 10:22
CITAT (Gossen Ruda @ 28-09-2005, 11:05) Men som sömnpiller kan hon duga. Tror nog hon tagit några själv  hon verkar gå på nåt lugnande krister
birgitek
28-09-2005, 10:28
CITAT (silos @ 28-09-2005, 10:56) CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 10:47) CITAT (birgitek @ 28-09-2005, 10:36) Men visst tillför de något, många tycker ju om dem. Varken Skogman, Lugn eller Wolf skulle ju kunna ha de yrken de har om de inte hade en publik som tyckte om dem. Birgit Ek Tack vare en massa nickedockor och andra kritiker har bestämt att de är bra, och de har ju en sådan makt över tv o andra medier, som sedan hjärntvättar allmänheten att det är bra, och sedan kommer alla som inte är kritiker och tänker att om de säger att det är bra så är det nog jättebra... och så fortsätter det i alla dagar krister Tycker att människor får allt skylla på sig själva om de lyssnar på andra om vad som är bra;vi människor kan tänka själva! Näe, Kristerh nu får du ge dej! Jag betraktar mej verkligen inte som någon hjärntvättad nickedocka, och tror inte heller att andra är det. Eftersom konst och kultur tillhör mina största intressen så protesterar jag på det bestämdaste Birgit Ek
krellus
28-09-2005, 10:37
Vad hon har att tillföra? Sävlighet möjligtvis...
CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 11:22) CITAT (Gossen Ruda @ 28-09-2005, 11:05) Men som sömnpiller kan hon duga. Tror nog hon tagit några själv  hon verkar gå på nåt lugnande krister Inte kan du allvarligt mena att du tror det du skriver
CITAT (cic @ 28-09-2005, 10:25) Jag är inte överdrivet förtjust i Lugn, men jag anser inte att jag har rätt att ifrågasätta hennes existens för det. Nu har jag väl inte ifrågasatt hennes existens heller. Tycker du tar i lite väl mycket. Jag har bara undrat vad hon tillför i sin roll som artistJag tycker om en sångare för att hon sjunger bra, har fina texter, är rolig på scen .... o.s.v. Tänkte att någon som gillar Lugn kan förklara vad hon ger dom.
kristerh
28-09-2005, 12:56
CITAT (birgitek @ 28-09-2005, 11:28) Näe, Kristerh nu får du ge dej! Jag betraktar mej verkligen inte som någon hjärntvättad nickedocka, och tror inte heller att andra är det. Eftersom konst och kultur tillhör mina största intressen så protesterar jag på det bestämdaste Birgit Ek Opps, är du kritiker  jag säger ju inte att alla är det men en hel del krister
kristerh
28-09-2005, 12:59
CITAT (silos @ 28-09-2005, 11:44) Hon verkar ju drogad, som om hon skulle vara i någon annan värld krister
CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 13:59) CITAT (silos @ 28-09-2005, 11:44) Inte kan du allvarligt mena att du tror det du skriver  :o :o Hon verkar ju drogad, som om hon skulle vara i någon annan värld krister Tänk;så har jag aldrig tänkt när jag lyssnat på henne
CITAT (krellus @ 28-09-2005, 11:37) Vad hon har att tillföra? Sävlighet möjligtvis... Precis. Sävlighet. Långsamhet. Eftertänksamhet. Ostress. Sånt vi behöver mer av i vårt samhälle. Jag känner folk som säger att de blir väldigt stressade av att se och höra på Kristina Lugn. Men precis som när det gäller folk som "blir stressade av att väglusen framför kör så sakta" så är det inte Lugn som stressar. Det är istället den redan stressade som blir mer uppmärksam på sina symptom.
CITAT (Pirum @ 28-09-2005, 14:40) CITAT (krellus @ 28-09-2005, 11:37) Vad hon har att tillföra? Sävlighet möjligtvis... Precis. Sävlighet. Långsamhet. Eftertänksamhet. Ostress. Sånt vi behöver mer av i vårt samhälle. Jag känner folk som säger att de blir väldigt stressade av att se och höra på Kristina Lugn. Men precis som när det gäller folk som "blir stressade av att väglusen framför kör så sakta" så är det inte Lugn som stressar. Det är istället den redan stressade som blir mer uppmärksam på sina symptom. Oj va bra
CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 13:59) CITAT (silos @ 28-09-2005, 11:44) Inte kan du allvarligt mena att du tror det du skriver  :o :o Hon verkar ju drogad, som om hon skulle vara i någon annan värld krister Har hört att hennes sävlighet beror på psykofarmakan hon äter. Hon hade en medicinfri period i sitt liv när hon pratade bra mycket snabbare. Hursomhelst så gillar jag Kristina Lugn. Hon omkläder vardagens fundror på sätt som får mig att le instämmande. Typ "Jag och min sambo har ännu inte blivit så intima med varandra att vi delar fotfil".
CITAT (AnitaGg @ 28-09-2005, 13:39) CITAT (cic @ 28-09-2005, 10:25) Jag är inte överdrivet förtjust i Lugn, men jag anser inte att jag har rätt att ifrågasätta hennes existens för det. Nu har jag väl inte ifrågasatt hennes existens heller. Tycker du tar i lite väl mycket. Jag har bara undrat vad hon tillför i sin roll som artistJag tycker om en sångare för att hon sjunger bra, har fina texter, är rolig på scen .... o.s.v. Tänkte att någon som gillar Lugn kan förklara vad hon ger dom. Hon tillför väl varken mer eller mindre än någon annan artist..? Det finns ju dom som tycker att Håkan Hellstöm, Ulf Lundell eller Per Gessle m.fl. sjunger bra..
Sulawesii
28-09-2005, 18:10
CITAT (wolkenkrabber @ 28-09-2005, 09:41) Kristina lugn behöver inte till föra
hon skall bara vara!
själv tycker jag hon är as cool med sitt hår o sitt lugna sett! Tycker precis likadant! Coolare tant får man leta efter!!
Sulawesii
28-09-2005, 18:12
CITAT (cic @ 28-09-2005, 15:48) Hon tillför väl varken mer eller mindre än någon annan artist..? Det finns ju dom som tycker att Håkan Hellstöm, Ulf Lundell eller Per Gessle m.fl. sjunger bra.. Haha, jag spyr nästan när Gessle eller Hellström sjunger. Tror att jag rent av är allergisk mot deras röster.
Uppenbarligen tillför hon väldigt många något.... själv blir jag superstressad av henne... så jag låter bli att kolla/lyssna på henne
Snöflinga
28-09-2005, 22:12
Tillhör också gänget som gillar Kristina Lugn. Först tyckte jag hon var helsjuk, med sedermera roades jag av hennes sävliga röst och självironiska humor Rickard Wolf är en av mina absoluta favoriter  Har ni sett honom i Änglagård  Verkligen helskön ! Hans Edith Piaf tolkningar och mycket annat........... Instämmer helt med Birgitek i hennes inlägg. Oavsett kritiker så skulle ingen artist fortleva om inte publiken kom .....
Det sägs att Norrlänningar är sävliga........i jämnförelse med Kristina Lugn så framstår vilken norrlänning som helst som klämkäck  Rickard Wolfs Barbara var helt underbar
Tycker också om Kristina Lugn.
Hon har väl skrivit bl.a. det här?
Jag är en mycket skojfrisk kvinna. Jag har inga skor som man kan gå hem i. Jag har aldrig träffat någon kropp som trivs i mina kläder. Så fort jag slår upp ögonen blir verkligheten strömlös. Och mitt hjärta är till brädden fullt av isterband och tango jalusie. Dagarna somnar alltid i mina fickor redan innan de hunnit börja och om nätterna försöker jag övertala främmande människor att ansöka om vårdnaden om mig. Ibland sätter jag på mig en höfthållare och går ut på gatorna som ett levande bevis på parapsykologins genomslagskraft. Men för det mesta sitter jag bara under diskbänken och njuter av min egen frånvaro. Galopp galopp.
AnnammA
29-09-2005, 08:04
CITAT (kristerh @ 28-09-2005, 09:53) Det finns ju fler som inte bidrar med något  ett exempel som höjts till skyarna är Rickard Wolf och hans pratsång jag tycker iaf att om man skall sjunga så bör man ha en sångröst... Kristina Lugn har väl skrivit många teaterpjäser som varit oppskattade, har dock inte sett någon själv. krister Det där med att ha sångröst eller inte sångröst, är väl relativt...Jag tror att antingen gillar man Rickhard Wullf(felstavat?) eller gör man det inte  Jag tycker att hans pratsång kan vara väldigt dramatisk och passar till vissa sånger, men det är min smak... Kristina Lugn är också en speciell personlighet, och hon är nog helt och hållet sig själv  och har sedan jag hörde talas om henne på 80-talet, alltid sett ut och varit sådan som hon är i dag: helt obegriplig!  Och det är väl skönt att originalen överlever i denna plastikopererade silikonvärld!  (Nu fick hon till det, va?  ) AnnA
AnnammA
29-09-2005, 08:05
CITAT (Berith @ 29-09-2005, 08:00) Tycker också om Kristina Lugn.
Hon har väl skrivit bl.a. det här?
Jag är en mycket skojfrisk kvinna. Jag har inga skor som man kan gå hem i. Jag har aldrig träffat någon kropp som trivs i mina kläder. Så fort jag slår upp ögonen blir verkligheten strömlös. Och mitt hjärta är till brädden fullt av isterband och tango jalusie. Dagarna somnar alltid i mina fickor redan innan de hunnit börja och om nätterna försöker jag övertala främmande människor att ansöka om vårdnaden om mig. Ibland sätter jag på mig en höfthållare och går ut på gatorna som ett levande bevis på parapsykologins genomslagskraft. Men för det mesta sitter jag bara under diskbänken och njuter av min egen frånvaro. Galopp galopp. Jo, den boken har jag: "Hundstunden". AnnA
Biggan_
29-09-2005, 09:21
Jag tycker hon har en skön humor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|