Full version: Egna fröer
Karamell
Under sommaren har vi varit mycket bortresta och grönsakslandet har fått leva sitt eget liv. En rädisa växte jättemycket och i en nyck lät jag den stå kvar. Den är jättestor nu och full med förkapslar. Inuti finns små gröna frön. När de blir bruna kommer de att se ut exakt som dem man köper. Men hur gör jag nu då? Låter dem bli bruna där eller ska jag plocka dem och pilla ut dem, eller ska de sitta kvar i kapseln? Hade varit så häftigt att nästa år sätta sina egna rädisor smile.gif)
Akelan
Hej Karamell!
Jag vet inte om de ska "mogna till" i frökapslarna, men skulle tro att det är bäst.
MEN, glöm inte att äta de små "rädisbaljorna" medan de är gröna! De är jättegoda kokta tongue.gif . Jag har prövat på att ha dem i wook också, men tycker de blir lite sega. Mycket bättre kokta.
Jag har också en mängd "rädisbaljor" kvar, kanske ska försöka få frön, jag också!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon