Full version:
*Felix matte*
Alla ljus som brinner wub.gif tongue.gif

jag la in den som startsida.. ingen risk att den kommer som en överraskning i år tongue.gif laugh.gif
Magdis
mysigt! Tänk vad tiden går fort ändå...nu börjar man ju längta efter julen litegrann! smile.gif
amaira
NÄÄÄÄÄÄ ohmy.gif INTE ÄN
Det är ju knappt höst än, att njuta av ohmy.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Jag återkommer i november tongue.gif .
pejori
CITAT (amaira @ 28-09-2005, 19:55)
NÄÄÄÄÄÄ ohmy.gif INTE ÄN

jag med...fast jag väntar till dan innan jul biggrin.gif biggrin.gif
fy för julen.....ser fram emot påsk...då är det vår biggrin.gif biggrin.gif
amaira
Ja, jag tycker också mycket bättre om påsken än julen wub.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 28-09-2005, 19:57)
NÄÄÄÄÄÄ  :o  INTE ÄN
Det är ju knappt höst än, att njuta av  :o  :wub:  :wub:  :wub:

Jag återkommer i november  :P .

jag med...fast jag väntar till dan innan jul biggrin.gif biggrin.gif
fy för julen.....ser fram emot påsk...då är det vår biggrin.gif biggrin.gif

Va ohmy.gif vill du inte ha några paket?
pejori
CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 20:00)
Va ohmy.gif vill du inte ha några paket?

ha...det får jag ändå ju..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Håller med - påsken är mycket mysigare än julen. Jag tycker julen är sorgsen på nåt vis. Den är så upphaussad med alla julklappar, måsten, allt tinder som ska till och att ingen ska behöva vara ensam. Synd om dom som inte har någon att fira jul med... Jag har egentligen ingen lust att fira jul. Jo på mitt eget sätt, ensam med min älskade gubbe. En liten julskinka, sill och en nubbe. I myskläder framför tv'n. Men SÅ kan man väl inte göra!!! Svika resten av familj och släkt!!! Nej, det slutar alltid med att vi antingen åker bort till någon eller har hemmet fullt. Fast egentligen vill jag inte!!!!

Nej tacka vet jag påsken. Den kan man fira precis på sitt eget sätt, som man själv vill!!!

Jag säger inte att alla har det som vi eller känner som jag gör!!! Och att ni andra säkert tänker att "varför för hon inte som hon vill". Men det är inte så lätt att bryta traditioner tycker jag.

/Stina
netaave
Jag fick en julkatalog idag, visst börjar man tänka lite på gardiner och så tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 28-09-2005, 21:39)
Jag fick en julkatalog idag, visst börjar man tänka lite på gardiner och så  :P

Vi byter till julgardin bara i köket och de vi har ... har vi haft i säkert mer än 15 år
den gången det begav sig var jag på spenderhumör och betalade kring 700kr för tyget. ohmy.gif tongue.gif
vi har inga planer på att byta till nyare så de har verkligen varit värd varje slant redan nu. wub.gif
evelina
CITAT (netaave @ 28-09-2005, 21:39)
Jag fick en julkatalog idag, visst börjar man tänka lite på gardiner och så  :P

Jag har ju precis satt upp höstgardiner!!!!! blink.gif
Julgardinerna får vänta.........
Gillar också påsken bättre....det andra är bara en tid som man ska lida igenom eftersom jag är reumatiker så är numera vintern ett rent helvete fast jag gillar själva julafton.
Livet börjar i februari då man kan börja förgro wub.gif
Snöflinga
Rys-mysigt, Felix matte wub.gif
Jag blev så glad smile.gif Visst är hösten härlig med alla färger och hög luft. Vinterbona trägår´n m.m. så följer en tid, lite kall och mörk. Man bränner ljus och boar in sig och bara väntar på advent när alla stjärnor tänds i stugorna rolleyes.gif och sedan kommer: Julen tongue.gif Tack för bilden .......
Gillan
Nä, julen får allt lov att vänta ett tag.
Men vi har massor med ljus utomhus
som vi går runt och tänder när det
blir mörkt.Och detär såå mysigt wub.gif smile.gif
Hannele

Ja, det är ju så mycket roligt nu; Bokmässa i helgen, massa teater och konserter.
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 28-09-2005, 22:11)
Det är ju knappt höst än, att njuta av  :o  :wub:  :wub:  :wub:
Jag återkommer i november  :P .

Ja, det är ju så mycket roligt nu; Bokmässa i helgen, massa teater och konserter.

Hos er ja sad.gif
fast det kan ju hända att det händer en hel del här också... men om man nu inte har möjlighet att bevista alla dessa eminenta tillställningar så kan väntan och nedräkningen vara liksom en stjärna i fjärran som närmar sig dag för dag. rolleyes.gif unsure.gif laugh.gif biggrin.gif
lisselbo
Hur kul tror ni att det är att göra en julorder mitt i sommaren, (jobbar i affär), vilken inspiration man har då wink.gif
*Felix matte*
CITAT (lisselbo @ 30-09-2005, 07:37)
Hur kul tror ni att det är att göra en julorder mitt i sommaren, (jobbar i affär), vilken inspiration man har då  ;)

Jag skulle stortrivas med att komponera sån order wub.gif men kanske skulle det inte bli så mycket gjort ändå... unsure.gif
har lätt för att drömma mig bort och säkert skulle jag sitta i tankar som var låååångt borta och sjunga julsånger tongue.gif
Reserv
Hur kul tror ni att det är att göra en julorder mitt i sommaren, (jobbar i affär), vilken inspiration man har då wink.gif

Lika kul som det är lätt för ena dottern att ge sin bästa kompis det hon önskar sig när hon fyller år nu i helgen rolleyes.gif Hon önskar sig elljusstakar till fönstren och adventsljusstake till bordet blink.gif Lättare sagt än gjort att få fatt i nu wacko.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 30-09-2005, 07:45)
Hur kul tror ni att det är att göra en julorder mitt i sommaren, (jobbar i affär), vilken inspiration man har då  ;)

Lika kul som det är lätt för ena dottern att ge sin bästa kompis det hon önskar sig när hon fyller år nu i helgen rolleyes.gif Hon önskar sig elljusstakar till fönstren och adventsljusstake till bordet blink.gif Lättare sagt än gjort att få fatt i nu wacko.gif

Oj, jäklar!
Så är det bara ca 2 veckor kvar tills affärerna
dräller av det ohmy.gif laugh.gif
Vilket i sin tur gör mig personligen
knasig./Evgeni
cic
CITAT (Evgeni @ 30-09-2005, 07:52)
CITAT (Reserv @ 30-09-2005, 07:45)
Hur kul tror ni att det är att göra en julorder mitt i sommaren, (jobbar i affär), vilken inspiration man har då  wink.gif

Oj, jäklar!
Så är det bara ca 2 veckor kvar tills affärerna
dräller av det ohmy.gif laugh.gif
Vilket i sin tur gör mig personligen
knasig./Evgeni

IKEA är klara med sin julskyltning IDAG!!

Otroligt MEN sant. Tänk på mig som måste jobba i det.. sad.gif
Reserv
CITAT (cic @ 30-09-2005, 10:09)

Tack för tipset, skjutsar dottern dit idag då wub.gif
cic
CITAT (Reserv @ 30-09-2005, 10:22)

Otroligt MEN sant.  Tänk på mig som måste jobba i det.. sad.gif

Tack för tipset, skjutsar dottern dit idag då wub.gif

I Jkpg, men jag skulle gissa att de är klara på andra orter också.
mulle
Jag säger som Amaira, neeeej inte än!
Julen är definitivt inte min helg, det enda jag gillar är all belysning som strålar i mörkret.
Den bästa helgen är midsommaren!
Mulle
Hannele

Det är väl bra att du har ett jobb? smile.gif
lisselbo
CITAT (Hannele @ 30-09-2005, 14:33)

Det är väl bra att du har ett jobb? smile.gif

Jo visst är det bra att man har ett jobb, men inte har man julen så starkt i tankarna runt midsommar precis.
Tant Brun

det kan du inte mena?? blink.gif

Jösses, snart kommer väl julen ifatt midsommar där! wacko.gif
Gillan
CITAT (Tant Brun @ 01-10-2005, 23:47)

Milde skapare ohmy.gif
Det är knappt jag tror vad jag läser blink.gif

Jag tillhör faktiskt de som Älskar julen.
Men INTE i sept/okt sad.gif
Det förstör så mycket av stämningen sad.gif
Det är väl inte meningen att man ska
vara trött på julen när det äntligen är
dags wub.gif
Tatta
CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 19:37)
Alla ljus som brinner wub.gif tongue.gif

jag la in den som startsida.. ingen risk att den kommer som en överraskning i år tongue.gif laugh.gif

Som startsida här med nu smile.gif

Maken kommer bli tokig biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon