Full version: Pepogojtuplaner
kryddan
Hej och hå - jag köpte tulpanlökar i lösvikt på Rosendals trädgårdar härom helgen. Nu tänkte jag ge bort några - och skulle försöka hitta en bild på nätet att printa ut, men jag kan ju inte läsa vad jag skrivit...

Är det någon som känner igen något som ser ut ungefär som Estoil Rijnveld unsure.gif

Eller som känner till någon bra hemsida med tulpaner så jag kan leta mig fram till den rätta själv!
mulle
Här är en länk.
Den går till Exotic Gardens löksortiment, klicka på produktens nummer så får du bild!
Mulle
Betty
Här kanske du hittar den. Eller här
kryddan
Suveränt Betty - hittade den på Eurobulb - Estella Rijnveld skulle det vara! wub.gif
Betty
Oj vilken skönhet!!! wub.gif Bilder
kryddan
Ja, visst är den fantastiskt vacker! Tänkte den skulle få pryda min svärmors trädgård. Rådjuren är inte fullt lika glupska där som i min rolleyes.gif
evelina
Den har jag i min trädgård och den är såååååå ljuvlig.

Lärde mig av Mulle här på Odla att spruta tabasco blandat med vatten på tulpanerna och det hjälpte inte ett Rådjur var på dom.

Tack Mulle wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon