Full version: Grumichama,
mulle
Jag åt Grumichama, Brazil cherry, i våras på Madeira och kunde ju inte låta bli att släpa hem några kärnor och peta ner i krukor. De grodde och växer fint.
Men nu då?
Jag utgår från att de ska in i rumsvärmen men vet någon av er mera om deras skötsel?

Mulle
stina
Aldrig hört talas om!!! Vad är det???
*Felix matte*
En sån tror jag det är.
mulle
Hm, de jag köpte var nog betydligt rödare. Jag tror faktiskt mera på eugenia uniflora...

... men damen jag handlade av sade Grumichama, Brazil Cherry.
???

Plantor har jag nu i alla fall... huh.gif
Om det inte dyker upp någon som vet mera om dessa så hamnar nog plantorna i sovrumsfönstret i söderläge. Låter inte det förnuftigt?

Mulle
tullmejs
Madeira... extra fuktighet är nog inte fel. Och kanske ett litet lysrör?

Här kanske finns nåt http://www.hort.purdue.edu/newcrop/morton/...grumichama.html
Sulawesii
Går de att äta?
mulle
CITAT (Sulawesii @ 29-09-2005, 21:02)
Går de att äta?

JAAA! Jag tyckte att de var supergoda, fräscht syrliga.
Mulle
Sulawesii
Låter spännande!
kerstin z5-6
Fast jag skulle satsa på undervärme jag .. medelhavsfrö gror bra i hög temp ofta .
tre månader skulle jag gissa att det kan ta , ljus behövs först efter det grott
AndreasBlomquist
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-10-2005, 14:00)
Fast jag skulle satsa på undervärme jag .. medelhavsfrö gror bra i hög temp ofta .
tre månader skulle jag gissa att det kan ta , ljus behövs först efter det grott

I detta fallet hade de ju dock redan grott och växte fint. Frågan var ju ifall de skulle vara kvar ute eller hur de ska behandlas inomhus wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon