Full version: Efterlysning
Reserv
Jag saknar min bästa odlapolare Shiva, jag hoppas innerligt att han inte vart avstängd efter fadäsen han gjorde på nattkröken. Håller du dig i bakgrunden så kan du väl svara på pm åtminstånde, skräms nu inte Shiva, det räcker med att Farbror B gav oss skrämselhicka. Saknar en polare att spåna med, Tropeden har juh skaffat fjälla så han ser vi juh inte så ofta, kom igen nu och svara. sad.gif unsure.gif
shiva
Hallå på Dig odla polaren!
Nej, jag blev inte utslängd efter mintt inlägg, men jag har det lite jobbigt efter den natten då jag skrev inlägget. Såg aldrig svaren eftersom debatten raderades. Fick bara ett personligt brev från anderson, sen såg jag inte vad som sades. Den kvällen jag skrev inlägget var hemsk! (alltså INNAN jag skrev det "rasistiska" inlägget!) Jag har två trasiga framtänder, (den ena är mycket trasig) som blir dyrt att laga, ett 14 stygns sår på armen, ett brutet ringfinger, ett stort jack i vaden, och sned"hoppad" skuldra! Detta börgade vid sextiden på eftermiddagen då jag sa till en person att sluta skrika HORA till alla tjejer han såg! (förmodligen påtänd) Då bröt jag fingret när jag gick emellan. Senare på kvällen var det ett stort bråk mellan två taxiförare, vad jag förstod var att den ena var skylldig något, vad vet jag inte. Skulle möta en kompis där och plockade upp telefonen. En kille som jag inte sett innan flög på mej och skrek att jag ringde polisen! Då kom en andre kille och högg vad jag tror en skruvmejsel i min vad! När jag låg där på trottoaren kom fem-sex personer till och dom slogs så fjädrarna rök med varandra: Mej rörde Dom inte mer. Klockan var bara 23.00 jag var inne en sväng på sjukan, mitt ben hade jag fått hjälp av förbipasseranda att linda so jag brydda mig inte så mycket då, och i munnen fick jag någon sorts bedövning, (jag har inte lagat tänderna än).
Efter en jävligt misslyckad kväll var jag JÄVLIGT sur, ingen av dom inblandade var "svensk talande"! Det är så känsligt att uttala sig i detta ämne, men jag sa vad jag kände efter detta, så nu är jag "rasist"! Alltså: får man så mycket stryk på en och samma kväll får man inte kommentera det!

Därför har jagunder en tid valt att hålla en låg profil på forummet och enbart LÄSA inläggen utan att svara.

Vill nu ge en offentlig ursäkt till OPHELIA och RESERV så att mina rasistiska upplevelser inte skadar eller kopplas ihop med OPHELIA eller RESERV, som jag beundrat och försvarat.

Med vänligt avsked från forumet, Shiva/Magnus
AnitaO
Uj, uj sad.gif
Krya på dig.
silos
Krya på dig och skönt att du fick behålla livet.
*vet ej*
Konstigt att man inte kastar ut rasister från forumet!! men solis kastades ut, konstigt
AndreasBlomquist
CITAT (vet ej @ 01-10-2005, 10:41)
Konstigt att man inte kastar ut rasister från forumet!! men solis kastades ut, konstigt

Konstigt att man inte kastar ut dig då "vet ej"... Inte för att du är rasist kanske men för dumma kommentarer tongue.gif

Tycker det är sorgligt att man ska behöva bli stämplad som rasist bara för att man pratar negativt om invandrare. Som invandrare går det dock bra att skrika "jävla svenne" och liknande fraser. Nu vill jag inte rättfärdiga rasism åt något håll men kritik måste man kunna få framföra.

I min gamla gymnasieskola får man inte sjunga nationalsången när man tar studenten, detta för att det kan anses stötande gentemot de av icke-svensk härkomst... Har varit så sedan 1992 då jag tog studenten! Fy faen säger jag bara...

Magnus/Shiva... försvinn inte från forumet!
Nicolina
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-10-2005, 10:49)
Konstigt att man inte kastar ut dig då "vet ej"... Inte för att du är rasist kanske men för dumma kommentarer  :P

biggrin.gif tongue.gif Håller med till 100%
kristerh
CITAT (Nicolina @ 01-10-2005, 11:02)
CITAT (AndreasBlomquist @ 01-10-2005, 10:49)

Konstigt att man inte kastar ut dig då "vet ej"... Inte för att du är rasist kanske men för dumma kommentarer  tongue.gif

biggrin.gif tongue.gif Håller med till 100%

Jag håller oxså med , dummare kommentar får man leta efter wink.gif
krya på dig shiva. Jag skulle nog reagerat på samma sätt om jag varit med om samma sak som du.
krister
*Felix matte*
Inte för att jag tänker diskutera vidare men jag undrar om shiva är speciellt utsatt. Inlägget, eller snarare hans personliga signatur som jag anmälde till Ingemar... där uppmanade shiva till mord på en minoritetsgrupp och också i tidigare inlägg har han haft rasistisska åsikter om den minoritetsbefolkningen.

För alla eventualiteter... Jag tillhör inte den gruppen men jag anser att alla människor har lika värde och att uppmana folk till att skjuta "vissa" vad är det om inte rasism!?
Sorgligt! sad.gif
Fialotta
CITAT (shiva @ 01-10-2005, 04:06)
Hallå på Dig odla polaren!
Nej, jag blev inte utslängd efter mintt inlägg, men jag har det lite jobbigt efter den natten då jag skrev inlägget. Såg aldrig svaren eftersom debatten raderades. Fick bara ett personligt brev från anderson, sen såg jag inte vad som sades. Den kvällen jag skrev inlägget var hemsk! (alltså INNAN jag skrev det "rasistiska" inlägget!) Jag har två trasiga framtänder, (den ena är mycket trasig) som blir dyrt att laga, ett 14 stygns sår på armen, ett brutet ringfinger, ett stort jack i vaden, och sned"hoppad" skuldra! Detta börgade vid sextiden på eftermiddagen då jag sa till en person att sluta skrika HORA till alla tjejer han såg! (förmodligen påtänd) Då bröt jag fingret när jag gick emellan. Senare på kvällen var det ett stort bråk mellan två taxiförare, vad jag förstod var att den ena var skylldig något, vad vet jag inte. Skulle möta en kompis där och plockade upp telefonen. En kille som jag inte sett innan flög på mej och skrek att jag ringde polisen! Då kom en andre kille och högg vad jag tror en skruvmejsel i min vad! När jag låg där på trottoaren kom fem-sex personer till och dom slogs så fjädrarna rök med varandra: Mej rörde Dom inte mer. Klockan var bara 23.00 jag var inne en sväng på sjukan, mitt ben hade jag fått hjälp av förbipasseranda att linda so jag brydda mig inte så mycket då, och i munnen fick jag någon sorts bedövning, (jag har inte lagat tänderna än).
Efter en jävligt misslyckad kväll var jag JÄVLIGT sur, ingen av dom inblandade var "svensk talande"! Det är så känsligt att uttala sig i detta ämne, men jag sa vad jag kände efter detta, så nu är jag "rasist"! Alltså: får man så mycket stryk på en och samma kväll får man inte kommentera det!

Därför har jagunder en tid valt att hålla en låg profil på forummet och enbart LÄSA inläggen utan att svara.

Vill nu ge en offentlig ursäkt till OPHELIA och RESERV så att mina rasistiska upplevelser inte skadar eller kopplas ihop med OPHELIA eller RESERV, som jag beundrat och försvarat.

Hej Magnus....fy sjutton va du har råkat ut för...så hemskt ohmy.gif
Här i sthlm händer sånt varenda dag tydligen och du har nog haft tur som fick behålla livet, många som inte fått de.

Hoppas för allt i världen att du inte får några bestående men av händelsen..tycker det va starkt av dig att protestera...allt för få som vågar göra så.

Kramis till dig wub.gif
Ophelia
CITAT (shiva @ 01-10-2005, 04:06)

Mig har du inte skadat ett dugg men dig har jag saknat mycket smile.gif
netaave
Men det är väl inte underligt om man blir rasist om man råkar ut för ickesvenskar som gör så där.

Jag såg ett program på Tv en gång vet inte om det var Kalla fakta eller någon av konkurrenternas likasinnade program.
Där tog dom upp det här med invandrarproblematik på ett objektivt sätt, redovisade hur många våldsbrott som begåtts i Sverige under en viss tid, och hur många procent av alla intagna på fängelser och ungdomshem som var invandrare.
I båda fallen var det övervägande invandrare, jag kommer inte ihåg den exakta siffran men det var över 50% i båda fallen.

Sen kan man spekulera i vad det beror på, är det för att polis och rättsväsende har lägre tolerans mot invandrare?

Min egen erfarenhet av invandrare är ju mest dom familjer jag haft på dagis, och där har jag bara positiva erfarenheter, jag tycker deras kultur har mycket att tillföra oss, se bara på maten, pizza, kebab, tzatsiki, falafel m.m. det hade vi inte haft i vårt land idag om det inte vore för invandrarna.

Jag tycker också invandrare är mer generösa med att föra ut sina kulturer än vad vi svenskar är, jag har haft mammor som tagit ledigt från sina jobb för att vara med på dagis och lära oss speciella tekniker i sömnad och med garnarbeten.
Andra har kommit och lagat mat från sina länder för att vi ska få prova på.

Här där jag bor i ett litet samhälle, finns bara 2-3 invandrarfamiljer, men dom smälter in hur bra som helst, likaså deras barn och ungdomar.
Visst har dom sina egna traditioner o.s.v. men hänger mer än gärna med på vårt midsommarfirande m.m.
Det jag tror är problemet är att de ofta förs ihop stora grupper invandrare på ett och samma ställe i förorterna till dom större städerna, då är dom mest hänvisade till varandra och kommer utanför både social gemenskap och naturligt umgänge med oss svenskar. Vi måste segregera mera om problemen ska sluta.
Framför allt måste dom också få en chans till en vettig sysselsättning. Det ska inte vara så att högutbildade läkare ska behöva ta städjobb för att alls få jobba i Sverige.
pejori
vill också att du ska vara kvar shiva wub.gif wub.gif
hoppas inte bissingarna blir för dyra att fixa...kolla med fackets försäkring. vissa betalar olycksfall wub.gif wub.gif
Gurkan
Shit pommfritt ! Jadu, du får krya på dig !

Det är lätt att bli "onyanserad" när man är arg och upprörd.
Det var trevligt att höra bakgrunden till ditt tidigare inlägg ... även om det inte var så trevligt för dig. Jag var en av de som blev mycket upprörd av det inlägget och försökte uttrycka det men det är nog få som tror att du är vare sig rasist eller speciellt ond.

Om vet ej ska kastas ut eller ej vet jag ej men en liten feg annonym kommentar ger jag inte mycket för.
Reserv
Inget trevligt svar på min efterlysning sad.gif Eller rättare sagt, det va´juh inte otrevligt på nåt sätt, men inte det jag väntat mig. Du behöver inte be mig heller om ursäkt, jag visste hela tiden att det inte va´av rasistiska orsaker du skrev ditt inlägg, men ibland kan man bara få för mycket. Sviker du mig här nu så blir jag mäkta besviken på dig polarn, jag sitter väl inte och tar en avhoppare i försvar heller....... unsure.gif wink.gif eller gör jag? blink.gif Nä, faen, ryck upp dig nu annars gör jag dig sällskap som bara odlaläsare. Här har man vart fullt sysselsatt hela förbaskade dan och kvällen med att reparera bilen........eller rättare sagt....försöka, det sket sig när jag trodde jag va´klar. Fick låna bil för att ta mig hem och får fortsätta i morron, mycket roligt mad.gif Jaha du Shiva, ska vi bli läsare båda två eller ska vi svamla med damerna? rolleyes.gif Vad det gäller tänderna, har du ingen liv/olycksfallsförsäkring? Hade jag vart drabbad av det du vart med om den kvällen du satte dig vid datorn så skulle mina ord förmodligen vart mycket värre än dina. huh.gif
Pirum
Ujuj Shiva, jävla kväll det där sad.gif

Eftersom folk (av begripliga skäl) är emot rasism så är det nog säkrare att använda andra, och mer neutrala, tillmälen om sådana här personer.
Som slödder, pack, drägg, avskum, ohyra, fähundar, svin etc. Då kan man ju inbegripa alla mänskliga avarter utan att diskriminera mot någon.

Krya på dig Shiva, hoppas tänderna går att fixa.
Tant Brun
CITAT (Pirum @ 01-10-2005, 23:08)
Som slödder, pack, drägg, avskum, ohyra, fähundar, svin etc.

Du låter som "Svordomsvisan" med Magnus o Brasse... ohmy.gif
tongue.gif
yenny
Usch! det där lät inte alls kul! Förstår verkligen att du reagerade som du gjorde.
Tur att det finns någon som vågar säga ifrån synd!
Hoppas det inte blir allt för dyrt med tänderna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon