Full version: Jag är kääär
Lotta150
Caudatan slog ut i natt - vilken häärlig morgon laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Linda_A
Jag är med kär och VÄLDIGT avundsjuk! wub.gif
Lotta150
Och jag är så glatt överraskad rolleyes.gif Jag har bara sett "levande" caudatablommor en gång tidigare (åkte sammanlagt nästan 40 mil t o r för att få titta på den blink.gif blink.gif är man knäpp eller, nåja det fanns ett aaantal andra hoyor också att titta på.... tongue.gif ). Den gången blev jag nästan besviken för jag tyckte blomman var så förskräckligt liten, men mina är nästan 1,5 cm tongue.gif tongue.gif Det finns flera olika caudator så jag är glad att min hade förhållandevis stora blommor rolleyes.gif Dessutom är en ny blomklase på gång laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Idag är det extra kul med hoyor!!!!! laugh.gif
yuckfou
Lotta150: Jag tycker du lägger upp fler bilder (i albumet), vill se meeer. biggrin.gif
Lotta150
CITAT (yuckfou @ 30-09-2005, 15:54)
Lotta150: Jag tycker du lägger upp fler bilder (i albumet), vill se meeer. biggrin.gif

Vad roligt att du gillar bilderna smile.gif smile.gif !!
yuckfou
CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 15:56)
CITAT (yuckfou @ 30-09-2005, 15:54)

Vad roligt att du gillar bilderna smile.gif smile.gif !!

Ofcourse. Tror inte att jag bara talar för mig själv, alla vill nog se fler. smile.gif
Annelie32
Vilken härligt fluffig blomma
mycket vacker och fint kort dessutom.
Maria i Helsingborg
Fantastiskt fin wub.gif
Vilken bra start på fredagen!!
Lotta150
Ja, jag gillar caudatans "spret". Har köpt en stickling av en annan klon (eller vad det heter wacko.gif ) som har ännu längre strån. Men den är bara en liten, liten stickling än så den får ja nog vänta på... huh.gif
Men denna som slog ut idag är bara ett år gammal så det gick fortare än jag trodde wub.gif
LadyAdina
CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 16:32)
Caudatan slog ut i natt - vilken häärlig morgon laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ååååhhh.....!!!! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

VILL HA!

Måste skaffa mig en sån här någon gång! Älskar luddiga saker! tongue.gif
Lotta150
CITAT (LadyAdina @ 30-09-2005, 16:12)
Caudatan slog ut i natt - vilken häärlig morgon laugh.gif  :lol:  :lol:

VILL HA!

Om du gillar luddiga saker gillar du nog den här.... rolleyes.gif rolleyes.gif
Linda_A
Det är Hoya Lacunosa "tove" va? wub.gif
Maria i Helsingborg
Visst liknar de glasyrdekorerade små muffins
Lotta150
CITAT (Linda_A @ 30-09-2005, 21:50)
Det är Hoya Lacunosa "tove" va? wub.gif

japp
LadyAdina
CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 22:41)
CITAT (LadyAdina @ 30-09-2005, 16:12)
Caudatan slog ut i natt - vilken häärlig morgon laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

VILL HA!

Om du gillar luddiga saker gillar du nog den här.... rolleyes.gif rolleyes.gif

Ooohhh! *ramlar nästan av stolen*

Ännu något att sätta högt på önskelistan... Tar det aldrig slut med de här vill-ha-hoyorna??? tongue.gif wub.gif
peppci
Hoya Lacunosa "tove" wub.gif Står nu på min VILL HA lista. Skriver en sådan ifall min gubbe skulle vilja överraska mig. biggrin.gif
silos
Ljuvligt är det enda jag kan säga då jag ser på blomman wub.gif
norpydorp
vill bara säga att Toven och min andra beiga lacunosa luktar underbart wub.gif wub.gif
Har ni sett att det ska finnas en mini lacunosa oxå? Vill ha!!
Ingen som har?? tongue.gif
yla
men hjääälp varför gör ni mej detta
underbara små hoyor
jag ska genast önska mej massor rolleyes.gif
Lotta15´0 jag har lånat din bild o klistrat in den här
hoppas att de inte gör nåt för en sådan önskar jag mej hett nu
Lotta150
CITAT (oldwolfie @ 03-10-2005, 12:35)
men hjääälp varför gör ni mej detta
underbara små hoyor
jag ska genast önska mej massor rolleyes.gif
Lotta15´0 jag har lånat din bild o klistrat in den här
hoppas att de inte gör nåt för en sådan önskar jag mej hett nu

Du skrev ju var den kom ifrån, så det är OK smile.gif
yla
CITAT (Lotta150 @ 03-10-2005, 16:39)
CITAT (oldwolfie @ 03-10-2005, 12:35)
men hjääälp  varför  gör  ni mej detta  
underbara  små hoyor
jag ska  genast  önska mej massor rolleyes.gif
Lotta15´0 jag har  lånat din bild o klistrat  in den här
hoppas  att de  inte gör nåt för  en sådan önskar jag mej hett nu

Du skrev ju var den kom ifrån, så det är OK smile.gif

tack snälla jag sitter o tittar på den o dräglar hela dagen
jämrans så fin
en sån ska jag ha en gång
karjo
Oh vad vackert!! Jag tror minsann att Hoyorna börjar bita sig fast i mig oxå!! smile.gif rolleyes.gif Och jag har inga själv ens!! Måste kanske göra något åt det!

(Men jag har nog aldrig sett en Hoya i en affär?! Eller? Är det jag som är blind? Var kan man få tag på dem? )
Lotta150
CITAT (karjo @ 03-10-2005, 17:30)
Oh vad vackert!! Jag tror minsann att Hoyorna börjar bita sig fast i mig oxå!! smile.gif  :rolleyes: Och jag har inga själv ens!! Måste kanske göra något åt det!

(Men jag har nog aldrig sett en Hoya i en affär?! Eller? Är det jag som är blind? Var kan man få tag på dem? )

Passa dig, har hoyafebern slagit till så är den grymt svårbotad laugh.gif
Jodå, en del av de vanligare hoyorna börjar dyka upp i affärerna. Annars har många samlare hemsidor och av dom brukar man kunna få köpa sticklingar (samlarna alltså, inte hemsidorna blink.gif). På Tradera finns också hoyasticklingar till salu, men då bör man veta vad man är ute efter, för namnförvirringen är stor i hoyavärlden, och vad som är ett rimligt pris för just den arten. Det kan variera från nästan gratis till flera hundra kronor för en stickling blink.gif wacko.gif blink.gif
Maria i Helsingborg
TIPS! Ett litet hoyapaket på Tradera smile.gif

Vad gör man inte för att dra ner fler i träsket...... rolleyes.gif
karjo
Gud så fina! Men det var lite många till att börja med tycker jag. Vet ju inte om jag klarar av att hålla liv i dem än. Sedan måste jag kanske prioritera bort en del annat om jag får så många nya... tongue.gif

Det stod att en del av dem passade i amplar. Men visst finns det andra, som växer "uppåt"?!
Maria i Helsingborg
CITAT (karjo @ 04-10-2005, 08:46)
Gud så fina! Men det var lite många till att börja med tycker jag. Vet ju inte om jag klarar av att hålla liv i dem än. Sedan måste jag kanske prioritera bort en del annat om jag får så många nya... tongue.gif

Det stod att en del av dem passade i amplar. Men visst finns det andra, som växer "uppåt"?!

LITE MÅNGA???? tongue.gif
Du har visst ingen aaaaning människa lilla hur "lite" det kan upplevas när de väl står där i sina glas och andra hägrar på andra sidan datorskärmen rolleyes.gif

Hoyan är dessutom en, får man väl säga, LÄTT krukväxt.
På nätet finns all info om vilka de specifika sorterna är, vad de kräver och hur de växer - nema problema tongue.gif

/Maria......som drabbades för drygt en månad sedan och är uppe i 30 ex.....och håller där.......tror hon......kanske....... sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon