Full version: Döende Hibiskus
Ciczi
Hej

ÄR djupt förtvivlad då min Hibbe som jag haft i sju år nu visar alla tecken på att vilja ge upp. sad.gif
JAg funderar på om jag ska ta några sticklingar trots att det är helt fel årstid.

JAg resonerar som så att om jag tar sticklingar nu för att bevara plantan (om än i annan form) så drar Hibbe tillbaka näringen och kan fokusera på att överleva. Eller kommer han att ge upp totalt?

Vill ju helst inte begrava min allra första hibiskus och för övrigt min första krukväxt som jag haft sen jag flyttade hemifrån.

Ciczi
Carex
Beskriv under vilka förhållanden den odlas under, om den har blivit utsatt för förändringar under den senaste tiden, och isåfall från vad till vilket?
Vad är det som gör att du tror att den håller på att ge upp? Beskriv så utförligt som möjligt så är jag säker på att många kan hjälpa dig! Lägg gärna in bilder om du har möjlighet.
Ciczi
Hibbe står i ett västerfönster och får nog lagom med ljus.
Anledningen till att jag tror att han ger upp är att han börjar skrumpna i kvistarna längst ut. Egentligen har han inte blivit utsatt för några förändringar mer än att jag lade på ny jord för två dagar sedan.

Ciczi
Carex
Får han för mkt eller rentav för lite vatten? Låter underligt att han börjar skrumpna...
Eller står han för varmt? Om du läser på nogrannt om skötsel av Hibiscus kanske du hittar en ledtråd där?
Vet inte om jag skulle rekommendera att ta sticklingar eller ej, det hela verkar mkt konstigt.
Tittiluringen
Har du många grenar kan du väl prova med en stickling iaf.... bara utifall att....

lycka till
Titti Stor Hibiskusfan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon