bikiv
"Vår" sommarkatt, som egentligen är grannens "kollokatt" och är innekatt under vintern ändrar alltid beteende från senare delen av augusti. Från att under hela våren, sommaren ha varit världens gosigaste och keligaste katt blir han under sensommaren/hösten riktigt asocial! Visar sig inte och råkar han snedda över vår tomt låtsas han inte om att han ser eller hör oss, än mindre kommer han fram.

Detta beteende upprepar sig varje år vid denna tid. Vi har undrat vad detta kan bero på? Känner katten på sig att nu är det snart dax för en lång vinter i lägenhet igen? Kan en katt bli deprimerad?

Jag vill så gärna att vår lille vän ska må bra! Men, som sagt det är ju inte vår egen katt, så vad gör man?
*Felix matte*
Felix.. våran hund.. bor tidvis hos yngsta dottern och varje gång han byter bostad så "deppar" han ett par dagar... då ligger han mest, är inte intresserad av att äta, dricka eller gå ut och än mindre att gossa med matte och husse.
Men sedan så är han som vanligt igen. wub.gif

jag tror nog att djuren känner på sig om förändring är i sikte.
webmaster jim
Förmodligen deppig!

Vem skulle inte deppa? Va ute i det fria på landet, eller innstäng i en lägenhet :-/

I alla fall när man vet skillnaden.
kristerh
Mina föräldrar hade en katt som alltid följde med dem till landet, och varje söndag höll hon sig undan när det började bli dags att åka hem till stan igen wink.gif det verkar som om hon kunde märka på deras beteende att nu skulle man åka hem till tråkiga stan igen wink.gif
Jag tror nog att din katt känt på sig att nu bär det av till instängda lägenheten igen, så det är nog därför den håller sig undan.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon