|
Maria i Helsingborg
30-09-2005, 21:04
Nu har jag precis blivit medlem och lagt bud på 3 blommor. Det är inte utan att det känns lite.......kymigt men spännande. Vad har ni för erfarenheter av Tradera? Något särskillt man ska tänka på förutom att betala
zaaritha
30-09-2005, 21:07
Jag har köpt mängder av krukväxter o uteväxter och har enbart positiva omdömen!!
jag har inga erfarenheter alls.... förutom att jag varit in och letat efter hoyor eftersom flera här verkar köpa där... fast det är nog nått fel på mej för jag hittar inte några...
Maria i Helsingborg
30-09-2005, 21:10
CITAT (yenny @ 30-09-2005, 22:08) jag har inga erfarenheter alls.... förutom att jag varit in och letat efter hoyor eftersom flera här verkar köpa där... fast det är nog nått fel på mej för jag hittar inte några...  Du hittar dem under kläder, hem och hushåll....... Sedan finns det underkategorier.
Tack! jag ska genast ge mej av på jakt
Lady Hamilton
30-09-2005, 21:12
zaaritha
30-09-2005, 21:12
Skulle precis sagt detsamma! Finns en särskild hoya-avdelning!!
Maria i Helsingborg
30-09-2005, 21:14
Hoya är en egen kategori. Inte konstigt med det enorma intresset Nu lägger du inga bud på MINA hoyor, yenny!!
Har köpt alla mina Hoyor på tradera och är jättenöjd med alla köp.
Lotta150
30-09-2005, 21:19
CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-09-2005, 22:04) Nu har jag precis blivit medlem och lagt bud på 3 blommor. Det är inte utan att det känns lite.......kymigt men spännande. Vad har ni för erfarenheter av Tradera? Något särskillt man ska tänka på förutom att betala  Jag har köpt en hel del av mina hoyor där och har mest positiva erfarenheter, men det är mycket blandad kvalitet på säljarnas sticklingar och deras kunskaper om vad det är dom säljer.
zaaritha
30-09-2005, 21:24
Ja--det stämmer! Men--man lär sej snart känna igen auktionärerna o då vet man se´n, vilka som är "seriösa", s a s. Jag menar; vilka som VET vad de säljer.............
CITAT (Hamilton @ 30-09-2005, 22:12) jisses va med hoyor där var.. livsfarligt ju
CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-09-2005, 22:14) Hoya är en egen kategori. Inte konstigt med det enorma intresset Nu lägger du inga bud på MINA hoyor, yenny!!  Nej absolut inte!! kan ju inte sno dina heller Fast jag vet ju inte vilka det är...
pisanggoreng
30-09-2005, 21:46
Jag köpte några fuchsiasticklingar i våras, och lite fröer. Toppen. Bjuder just nu på en liten planta....
*Stintan*
30-09-2005, 22:02
Det finns ju också ett caffe -diskussionsforum på Tradera med bl a en Hoyatråd där det diskuteras hejvilt om sorter och skötsel och goda råd. En del medlemar verkar riktigt proffsiga. Alla Traderamedlemar kan söka tillträde till de olika diskussionstrådarna. Själv har jag köpt en del sticklingar och varit nöjd varje gång.
Tant Brun
30-09-2005, 22:33
Ja, huvva' var in nu o tittade där bland blommorna! Vad mycket fina orkidéer jag hittade... *dregel, dregel* måste nog köpa en eller två... eller tre eller....
CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-09-2005, 22:04) Nu har jag precis blivit medlem och lagt bud på 3 blommor. Det är inte utan att det känns lite.......kymigt men spännande. Vad har ni för erfarenheter av Tradera? Något särskillt man ska tänka på förutom att betala  QXL vet jag vilka det är, men av tradera har jag liten erfarenhet. QXL är äldre i gamet dock, jag skulle nog satsa på dem.
zaaritha
30-09-2005, 22:50
Tradera har mycket mer att välja på!!
CITAT (zaaritha @ 30-09-2005, 23:50) Tradera har mycket mer att välja på!! viss har den det...men frågan gällde hoyor eller?  eller rättare sagt blommor
Maria i Helsingborg
01-10-2005, 05:18
CITAT (pejori @ 30-09-2005, 23:35) sist jag handlade där gick det loss på nio hundra spänn  :lol: :lol: och då bjöd jag på hoyor med fem minuter kvar  :lol: Det är detta jag känner av lite...... Priserna skjuter visst gärna i höjden och man bjuder för att det är så "kul och lätt att trycka på en knapp". Man ska ju ut med pengarna också. Jag får en känsla av att det är ett bra ställe om man är säljaren
pisanggoreng
01-10-2005, 07:04
CITAT (LadyG @ 30-09-2005, 23:46) QXL är äldre i gamet dock, jag skulle nog satsa på dem. Gammal är inte alltid äldst! Tradera har för länge sedan gått om QXL när det gäller nätauktioner i Sverige (åtminstone enligt mig).
Tradera är hur kul som helst, kan bli lite vanebildande ibland... Priserna kan bli lite väl höga, precis som någon annan skrev. Det brukar vara många försäljare som har flera sticklingar av samma, så när en auktion är slut kommer en ny likadan fram. Den första auktionen brukar bli dyr - man vet ju inte säkert om det kommer en till... Rekommenderas att ni kollar omdömena, står det flera omdömen om stora sticklingar så är man ju rätt ute.... Köper man för dyra pengar av en ny säljare har jag använt Payson, det funkar bra (men kostar lite extra).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|