Hej, nu är det fullt av fröplantor i mitt källardrivhus. Vad som skall och kan toppas tycker jag är svårt. Finns det kanske en bok om detta.
Några Balsaminplantor toppade jag. Fel,fel,fel. Hur gör jag med busktagetes. Jag toppade några i natt, men väntar till dess jag har fått
forumsvar.
Toppenhälsning
Uno
Det kanske kan vara en bra strategi att toppa hälften, så gör man inte helt fel!
Jag har toppat busktagetes med mycket gott resultat. T o m två gånger när jag sått alldeles för tidigt och knopparna kom på fönsterbrädet.
Plantorna blev jättekraftiga och fina. Rekommenderas!!!
e_sedell
26-04-2003, 21:53
Jag hade jättefina busktagetesplantor men fick patsbrist och ställde dem mellan imponean -då får ju impomean ett mellanrum tänkte dumma jag. De sträckta naturligtvis ordentligt på sej, så jag toppade dem. Jag har inte kollat på dem på några veckor nu för att jag har burit bort dem till min faster för hon skulle ha dem och gjorde bedömningen att det inte skulle bli någon frost mera på altanen.
Jag har haft busktagetes i många år. Aldrig toppat. Det blir utmärkta välförgrenade plantor hur man än bär sig åt. Åtminstone hos mig. Det mesta annat ränner däremot iväg så jag tror det är busktagetesen som är en robust överlevare!
SannaM
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.