Iaf, det gäller mitt sovrum. På väggen har jag blåa tapeter, de är "nästan enfärgade" Lite svag ton av ljusblått. ,men ganska mörka.
På golvet har jag kährs ekparkett. I ena sidan av sovrummet står det fyra garderober med vit framsida, taket är vitt, likaså fönsterkarmarna och dörren. Sängen är betsad furu, likaså byrån. Sängöverkastet är gul-rött.
Men då är frågan, vad skall jag välja för gardin? Jag ska ha panelgardiner, men ska det vara med blått i (som är den dominerande färgen), eller skall jag satsa på nån annan lite varmare färg, typ åt plommonlilarött-hållet. Eller skall jag köra det klassiska med beiga enfärgade paneler. Jag stod och tittade på en gardin som var "beige-röd-mörkbrun" och som hade ett vågigt mönster... men vågade inte riktigt köpa. Är rädd att den skall skära sig med nån annan yta...
Tänkte om det fanns lite klassiska "knep" när det gäller att kombinera ihop färger... ? Jag tror den gardinen hade gått bra med det blåa, men överkastet är ganska "spräckligt".
Om man säger att jag tar den där röd-brun-beiga gardinen, vad för överkast skulle då passa bra?
usch-avskyr att dekorera hemma, hos andra är det mycket roligare, och resultatet blir oftast toppen!
/HENRIK