Full version: vardagsrummet
Allis
Finns de nån som är bra på möblering här? Jag har ett vard.rum som är 6*4 m med fönster på ena hela långsidan.
Ingång till rummet på motsv. sida till vänster. Kanske svårt att förklara , men jag har inte lärt mig att skicka bilder än.. hmmm. Kom med förslag!!! wub.gif

Ingen???
AnitaO
Vad har du för möbler som ska finnas i rummet?
Allis
Hörnsoffa, 2sits åt vänster,
fåtölj
bord,
tvn,
matbord,
bokhylla2 sektioner
låg bänk
Har du nåt förslag? tongue.gif
AnitaO
Det är ju aningen svårt att förklara med ord.
Man hade ju helst velat göra en skiss.

Jag skulle prova att dela av rummet med hjälp av hörnsoffan.
3-sitsen längs fönsterraden och 2-sisten rakt ut i rummet. Ungefär mitt i.
Sen skulle den delen bakom soffan bli en mathörna med matbord, stolar.

TV och bokhyllor skulle jag ställa på motsatta kortsidan så att man ser TV när man sitter i soffan.
Allis
ja, det var ett bra förslag, men jag glömde säga att altandörren sitter i mitten o då kommer soffan mitt i dörröppningen... hmmm. .. svårt de här. Det är tvn som ställer till det .För närvarande har jag den mot fönstret de e inte snyggt, hönsoffan mittemot. wacko.gif
Hannele
Här finns det tips, kolla biblioteket.
AnitaO
Jaså, var balkongdörren ivägen.
Men om du flyttar soffan ner mot en kortvägg och fortfarande har den långa delen av soffan längs fönstren. Då kanske TV:n får plats på motsatta långsidan?
Allis
ja, men om jag ställer soffan så, blir 2sitsen på långväggen och 3an på kortväggen. Det blir väl till att byta soffa isf me 3sitsen åt vänster. de har jag tänkt på oxo, sen beror det på om man kan ställa soffan mot elementet, för värmens skull menar jag .Men jag tror de skulle bli snyggt. Snart har vi fixat de här tongue.gif
Allis
CITAT (Hannele @ 02-10-2005, 17:19)
Här finns det tips, kolla biblioteket.

Tack för det tipset. Jag går till bibblan direkt wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon