Finns de nån som är bra på möblering här? Jag har ett vard.rum som är 6*4 m med fönster på ena hela långsidan. Ingång till rummet på motsv. sida till vänster. Kanske svårt att förklara , men jag har inte lärt mig att skicka bilder än.. hmmm. Kom med förslag!!!
Ingen???
AnitaO
02-10-2005, 15:26
Vad har du för möbler som ska finnas i rummet?
Allis
02-10-2005, 15:35
Hörnsoffa, 2sits åt vänster, fåtölj bord, tvn, matbord, bokhylla2 sektioner låg bänk Har du nåt förslag?
AnitaO
02-10-2005, 15:49
Det är ju aningen svårt att förklara med ord. Man hade ju helst velat göra en skiss.
Jag skulle prova att dela av rummet med hjälp av hörnsoffan. 3-sitsen längs fönsterraden och 2-sisten rakt ut i rummet. Ungefär mitt i. Sen skulle den delen bakom soffan bli en mathörna med matbord, stolar.
TV och bokhyllor skulle jag ställa på motsatta kortsidan så att man ser TV när man sitter i soffan.
Allis
02-10-2005, 16:03
ja, det var ett bra förslag, men jag glömde säga att altandörren sitter i mitten o då kommer soffan mitt i dörröppningen... hmmm. .. svårt de här. Det är tvn som ställer till det .För närvarande har jag den mot fönstret de e inte snyggt, hönsoffan mittemot.
Hannele
02-10-2005, 16:19
Här finns det tips, kolla biblioteket.
AnitaO
02-10-2005, 16:51
Jaså, var balkongdörren ivägen. Men om du flyttar soffan ner mot en kortvägg och fortfarande har den långa delen av soffan längs fönstren. Då kanske TV:n får plats på motsatta långsidan?
Allis
02-10-2005, 17:33
ja, men om jag ställer soffan så, blir 2sitsen på långväggen och 3an på kortväggen. Det blir väl till att byta soffa isf me 3sitsen åt vänster. de har jag tänkt på oxo, sen beror det på om man kan ställa soffan mot elementet, för värmens skull menar jag .Men jag tror de skulle bli snyggt. Snart har vi fixat de här
Allis
02-10-2005, 17:34
CITAT (Hannele @ 02-10-2005, 17:19)
Här finns det tips, kolla biblioteket.
Tack för det tipset. Jag går till bibblan direkt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.