Full version: vattenkristaller
Helena i Huddinge
Hej alla,
Har läst om att man kan blanda vattenkristaller i blomsterurnor för att bibehålla fukten i krukan längre. Var hittar jag vattenkristaller eller Swellgel som jag också tror att det heter? Jag har tittat på de vanliga växtmarknaderna Plantagen, Coop, Hortus men inte hittat.
Tacksam för svar från någon som vet.
//Helena
Ingrid på Västkusten
Hmm - det är just de vanliga som har dem! Har Du frågat?

Swell-gel står det på påsen, kan ju testa att ringa demhär;

http://w1.340.telia.com/~u34007324/

Hälsar Ingrid
Helena i Huddinge
Tack för svar.
Jag gick in på adressen du skickat och hittade återförsäljare av Swellgel i trakten där jag bor. Toppen, tack för tipset!
//Helena
Wargen
Nu har jag beställt Swellgel och Basketmate från deras hemsida. Ska bli intressant att prova. rolleyes.gif
Kana
Ooh, jag hade funderat på detta ett tag men tog nu tag i saken och köpte en påse SwellGel i lösvikt på min lunchpromenad. Kunde inte låte bli att "provsvälla" lite i en plastmugg tongue.gif och de ser verkligen kul ut, mycket vatten tar de åt sig också!

K.
Almdalen
Jag köpte Swelllgel på villamässan men har inte provat ännu tänkte ha dem till Änglatrumpeterna, så kanske det räcker att vattna dem en gång om dagen. Blir det något över så kanske Fucsiorna också kan få lite.
wub.gif
Ingegerd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon