bikiv
Solen sken, det luktade gott, varmt och skönt och allt var så stilla och rofyllt! Ja, jag var ute på svamputflykt i skogen! Kan det finnas något lyxigare för en storstadsmänniska?
Hur skönt är det inte att sitta på en sten i skogen och äta medhavd matsäck och sedan gå några timmar igen och hitta ännu mer svamp?
Överflöd av svamp, tratt- och gula kantareller och nu har jag 4 kg som ska rensas!
Känner mig jättelycklig och har fått massor med energi att klara kommande veckas arbete både på "hemmaplan" och resor till Gbg och Oslo.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och jag som trodde du var på spa eller liknande biggrin.gif
pejori
CITAT (bikiv @ 02-10-2005, 20:30)
Solen sken, det luktade gott, varmt och skönt och allt var så stilla och rofyllt! Ja, jag var ute på svamputflykt i skogen! Kan det finnas något lyxigare för en storstadsmänniska?
Hur skönt är det inte att sitta på en sten i skogen och äta medhavd matsäck och sedan gå några timmar igen och hitta ännu mer svamp?
Överflöd av svamp, tratt- och gula kantareller och nu har jag 4 kg som ska rensas!
Känner mig jättelycklig och har fått massor med energi att klara kommande veckas arbete både på "hemmaplan" och resor till Gbg och Oslo.

låter helt underbart smile.gif
känner riktigt kaffedoften och mackorna med rökt korv smile.gif smile.gif
svamp är jag dålig på, men skogen är jag ofta i med dom fyrbenta laugh.gif
*Felix matte*
Så underbar dag du hade wub.gif

Nu fick jag lust att åka ut nån dag, göra upp en grilleld och bara sitta och mysa... följa lågornas fantastiska skådespel. Vi har "våran tall" (bara ett par mil ut från stan) där vi brukade pausa... blir nog en tur dít imorron om vädret tillåter. smile.gif
Snöflinga
Visst är det något visst med hösten smile.gif
yenny
Det låter verkligen som du haft en härlig dag smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon