Eva i Skåne
Usch igen! En riktig ohyrehöst sad.gif

En del av mina inflyttade pelargoner har ätna blad. Inte helt tuggade kanter som av större larver utan mitt på bladen är det dött, bara ett tunt brunt skikt kvar
och så ser jag några små små tunna gröna larver, kanske 3-4 mm.

Hur blir jag nu av med dem?
kristerh
I det här fallet skulle jag nog använda pyrex eller provadospray,
provadopinnarna tar ett tag innan de verkar, risken är att din blomma är helt uppäten då wink.gif unsure.gif
krister
Eva i Skåne
Tack Krister.

Imorgon ska här inhandlas provadospray.

Död åt odjuren unsure.gif wacko.gif
kristerh
Spraya inte för nära bara, den kan frysa då, (av drivgasen)
krister
Eva i Skåne
Det är några envisa rackare mad.gif . Jag trodde jag blivit av med dem sedan jag sprutade med Provado för ett par veckor sedan, men idag när alla växter plockades ner ur fönstren för fönsterputsning
hittade jag cirka fem stycken gröna larver och nu är det inga minismå saker längre mad.gif sad.gif Riktigt feta gröna larver, typ kållarver mad.gif sad.gif mad.gif . Blä blä blä.

Jag har plockat och sprutat igen och hållt dörren till rummet stängd i ett par timmar så det förhoppningsvis inte finns några fler vid liv nu.
karjo
Var köper ni provado? Jag letar i alla affärer jag hamnar men hittar inget! En gång hittade jag pinnar, men det var inte "plus"... *suck*
Åsa, mälardalen zon 2
Själv köper jag mina provado plus sprayflaskor på ICA.
Lady Hamilton
Provado PLUS är 17,5 cm hög och har grön kork.
Köper mina på Ica, coop eller på blomaffärer.
Jag skulle lägga in en bild här, men strömmen tog slut i kamera batteriet sad.gif
Kanske någon annan kan lägga in en bild ? unsure.gif Annars får jag återkomma.
karjo
så plus finns bara som spray? vilket är bäst pinnar eller spray? Vet att de har lite olika "verkningsområden" men ändå?
Lady Hamilton
Provado PLUS

Provado pinnar

Om detta inte funkar gå in på www.husochtradgard.bayer.se och kolla på produkter

smile.gif
karjo
Tackar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon