|
Snart ska maken ta ut lite övertid i ledighet och då ska han och dottern åka till stugan ett par dagar. Jag har inte varit "ledig" mer än en natt och det var när jag låg på sjukhuset efter en bukoperation. Jag skrev ut mig morgonen efter för att kunna åka hem och ta hand om allt igen. Nu ska jag alltså få vara ensam i flera dagar! Hur ska jag kunna ta tillvara på det på bästa sätt? Gå på bio ensam, verkar det FÖR patetiskt? Kommer säkert sluta med att jag städar 90% av tiden och resterande 10% hispar upp mig över hur jag ska utnyttja tiden bättre!
Du tar väl med dig datorn till stugan?  Hur ska vi andra klara oss utan dig annars?
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 21:42) Du tar väl med dig datorn till stugan?  Hur ska vi andra klara oss utan dig annars?  det är maken som åker ....inte hon
Aha.......faen va´man läser dåligt ibland  då är det juh lugnt, du kan juh fortsätta svamla med oss andra en hel vecka ostört
du läser som en kratta ...reserv
Passa på att göra ingenting.... sitt vid datorn hela dagen... eller ligg i sängen o läs en bra bok... Fast varför är det patetiskt att gå på bio själv!? det brukar jag göra ibland när det kommer nån film som bara jag vill se
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 21:49) du läser som en kratta ...reserv  Ont i ryggen.........jag skyller på det
CITAT (yenny @ 02-10-2005, 21:51) Passa på att göra ingenting.... sitt vid datorn hela dagen... eller ligg i sängen o läs en bra bok... Fast varför är det patetiskt att gå på bio själv!? det brukar jag göra ibland när det kommer nån film som bara jag vill se  men det är ju så tråkigt att gå själv... ingen att viska till, eller diskutera med
netaave
02-10-2005, 21:00
Bjud hem några väninnor, drick lite vin eller annat lämpligt och ha ett riktigt fnissparty.
CITAT (netaave @ 02-10-2005, 22:00) Bjud hem några väninnor, drick lite vin eller annat lämpligt och ha ett riktigt fnissparty. DET låter kul
CITAT (pejori @ 02-10-2005, 22:00) CITAT (netaave @ 02-10-2005, 22:00) Bjud hem några väninnor, drick lite vin eller annat lämpligt och ha ett riktigt fnissparty. DET låter kul  Eller så kan vi passa på att ta den där målningen när inte maken är hemma
Härligt, Magdis!! Se nu till att du använder din tid på bästa sätt för dig. Gör allt det där som du inte brukar göra och passa på och skäm bort dig ordentligt!!
Maria i Helsingborg
02-10-2005, 21:12
Varför inte passa på att "hitta" ett husdjur.....skämtar bara!
Lova att du inte städar mer än 2 timmar!!!!!! Njut och gör sådant som du INTE kan göra med barn hemma.
CITAT (yenny @ 02-10-2005, 21:51) Fast varför är det patetiskt att gå på bio själv!? det brukar jag göra ibland när det kommer nån film som bara jag vill se  Nä, och i och för sig bryr jag mig inte så mycket om hur det ser ut att jag går ensam. Ska kolla upp om det går nån bra film på biografen här då. Jag har inte varit på bio sen år 2000.
CITAT (Reserv @ 02-10-2005, 22:05) Det lät ju som en bra idé!! Då får ju du en liten semester på samma gång och så kan vi lägga ut resultatet här på Odla sen!
*Felix matte*
02-10-2005, 21:41
Passa på att göra det som du själv vill.. om det är att umgås med vänner eller bara ligga i sängen och läsa, se på en massa strunt på TV eller gå på krog el café med vänner... det är DU som bestämmer.
Maria i Helsingborg
02-10-2005, 21:44
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-10-2005, 22:39) CITAT (yenny @ 02-10-2005, 21:51) Fast varför är det patetiskt att gå på bio själv!? det brukar jag göra ibland när det kommer nån film som bara jag vill se  Nä, och i och för sig bryr jag mig inte så mycket om hur det ser ut att jag går ensam. Ska kolla upp om det går nån bra film på biografen här då. Jag har inte varit på bio sen år 2000. Jag har också varit på bio ensam några gånger - inte ett dugg konstigt eller patetiskt, tycker jag. Det tråkiga är bara att inte ha någon att dela filmen med efteråt.....
AnnammA
03-10-2005, 08:43
Bara sätt dig ner och NJUT  .Lyssna på tystnaden, och när den blivit för tyst, sätt på favoritskivan och maxa på!  Ta en härlig höstpromenad om vädret tillåter eller åk iväg och ta en heldagsshopping  Gör ingenting alls och låt dagen göra vad den vill med dig -fånga ögonblicket!... AnnA
Måste vi människor alltid göra någonting  Varför inte bara vara och njuta av att finnas till:i sin egen kropp,i hemmet,naturen.....bara vara här och nu
AnnammA
03-10-2005, 09:38
Bara ligga rätt ner på gräset(lite blött och kallt nu kanske, men ligg på en filt)och tita upp på himlen och molnen som seglar förbi...
--- AnnA
CITAT (AnnammA @ 03-10-2005, 10:38) Bara ligga rätt ner på gräset(lite blött och kallt nu kanske, men ligg på en filt)och tita upp på himlen och molnen som seglar förbi...
--- AnnA huvvaligen vad kallt...bbbrrrr! Men jobba i trädgården kommer jag nog göra, iallafall om vädret är bra. Det är svårt att få göra i fred annrs utan en massa avbrott. Så avkopplande som det är finns nog inget annat som är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|