Full version: Rhododendron
Kakaduan
Är det någon som känner till något postorderföretag (svenskt eller utländskt) som har stort sortiment på Rhododendron? Vill gärna beställa men de flesta har bara några få sorter att välja mellan.

Har kollat på länkar både på Odla och Alltomträdgård men det verkar klent med Rhododendron.

Kakaduan
Hannele
CITAT (Kakaduan @ 03-10-2005, 13:20)
Är det någon som känner till något postorderföretag (svenskt eller utländskt) som har stort sortiment på Rhododendron? Vill gärna beställa men de flesta har bara några få sorter att välja mellan.

Dom har 640 sorter:

http://www.hachmann.de/
Kakaduan
TACK! Vilken lycka - som jag letat!!!!!!! biggrin.gif

Puss! (Nej, men så jag säger!) tongue.gif

laugh.gif

Kakaduan
MB1965
Min tyska är sådär - finns det någon som ligger i Sverige?

Jag tar gärna en tur till en specialbutik nu när jag inte har nåt jobb längre

mvh
Hannele
CITAT (MB1965 @ 04-10-2005, 08:19)
Min tyska är sådär

Om du försökte, skulle du hitta ord som Wildarten, Online-Shop, Sortiment, Hypride, Japanische Azaleen.. Inte svårt.
Och alla bilder är på svenska. biggrin.gif
Lena
Zetas i Huddinge har många sorter

Lena zon 4
lyckero
Hej!
I Polen har jag hittat en odlare av Rhododendron nära Warszawa med ett otroligt sortiment och bra priser. Annars rekommenderar jag dig att kontakta Svenska Rhododendronsällskapet. Jag har köpt en del av deras medlemmar. Priserna ligger i allmänhet mycket bra. De känner också till danska och tyska specialplantskolor. I helsingborg finns också en stor plantskola (jag tror att den tillhör trädgårdsringen eller någon annan stor kedja).
mvh Lyckero
Kakaduan
Jag bor nära Zetas, men de hade väldigt få riktigt röda sorter i sin katalog, så jag tänkte det skulle vara roligt att beställa och välja ur ett större utbud. Hachmann hade väldigt mycket fina bilder att titta på, men jag kan inte tyska, så även om jag hittar det jag söker, vågar jag mig inte på att försöka förstå leveransvillkor och sådana viktiga saker. Det kan bli lite "farligt".

Man får ha sidan som "uppslagsbok" och inspirationskälla.

Kakaduan
biggrin.gif
MB1965
CITAT (Hannele @ 04-10-2005, 08:34)
CITAT (MB1965 @ 04-10-2005, 08:19)
Min tyska är sådär

Om du försökte, skulle du hitta ord som Wildarten, Online-Shop, Sortiment, Hypride, Japanische Azaleen.. Inte svårt.
Och alla bilder är på svenska. biggrin.gif

jag har ingen lust att klicka ok på några avtalsvillkor jag inte förstår. Har du?

CITAT
Annars rekommenderar jag dig att kontakta Svenska Rhododendronsällskapet. Jag har köpt en del av deras medlemmar. Priserna ligger i allmänhet mycket bra. De känner också till danska och tyska specialplantskolor. I helsingborg finns också en stor plantskola (jag tror att den tillhör trädgårdsringen eller någon annan stor kedja).

Bra tips, tack!

Mvh
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon