Full version: Vargvarning
Biggan_
Vilket fruktansvärt öde för hundägare och hund!

Hemsk syn
Gillan
Så fruktansvärt sad.gif
Tårarna bara rinner av medlidande
med hundens ägare/Evgeni
KURT
Alla som släpper ut en hund lös är ju medveten om att det innebär stora risker. Oftast beror det på trafiken, men det finns många sätt som hundar kan skadas. I detta fall har jag lika mycket sympati med den stackars haren som jagades för att hundarna skulle tävla!
Gillan
CITAT (KURT @ 03-10-2005, 14:16)
Alla som släpper ut en hund lös är ju medveten om att det innebär stora risker. Oftast beror det på trafiken, men det finns många sätt som hundar kan skadas. I detta fall har jag lika mycket sympati med den stackars haren som jagades för att hundarna skulle tävla!

Nu vet ju inte jag hur det går till
när de drevar hare.Men visst, du har defenitivt en
point där.
Inte mindre tragiskt för det.
Pirum
Jättesynd om hunden. Fast det skulle kanske behövas lite fler vargar häromkring. Dels har vi för många rådjur etc, dels finns det folk som låter får gå lösa i både andras skog och trädgårdar.

Men Aftonbladet argumenterar/resonerar tokigt.
CITAT
Älgen är farligare än vargen. Varje år dör ett tiotal människor till följd av älgolyckor. Men ingen kräver att alla älgar ska skjutas.

Skilllnaden här är ju att en varg är en "risk" man känner att man inte har kontroll på. Och då blir man mycket räddare. Samma med galna-ko-sjukan, som till och med rökare blev rädda för. Trots att rökare är modigt folk som ägnar sig åt en håbby som dräper en majoritet av utövarna.

Aggressivaste däggdjuret i svensk natur är väl för övrig rådjuret, har jag hört sägas?
Pirum
CITAT (KURT @ 03-10-2005, 14:16)

Amen.
kristerh
Jo det är ju nåt man får räkna med om man har jakthund eller annan hund som sticker iväg, konstigt att det blir sånt hallå om detta wink.gif visst är det tråkigt om hunden blir dödad, men som sagt det kan hända.
krister
yla
CITAT (kristerh @ 03-10-2005, 14:42)
Jo det är ju nåt man får räkna med om man har jakthund eller annan hund som sticker iväg, konstigt att det blir sånt hallå om detta wink.gif visst är det tråkigt om hunden blir dödad, men som sagt det kan hända.
krister

jopp håller me
Lars-Olof Arvids
Visst är det hemskt när sådant här händer! Lika hemskt som när lösspringande hundar dödar får och getter, viket har hänt minst tre gånger här i Bohuslän i sommar.

Olle
amaira
CITAT (Pirum @ 03-10-2005, 14:24)
Trots att rökare är modigt folk som ägnar sig åt en håbby som dräper en majoritet av utövarna.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif *fniss*
Navåsarn
Håller med Kurt, jag är hundägare, och känner stark med hundägaren i artikeln men...

...jag trycker att vi i vårt relativt glesbefolkade land skulle kunna tillåta fler rovdjur. Vart ska de annars ta vägen? Ska vi utrota dom?

Ge mer plats åt rovdjuren!
Kanske måste då några människor flytta på sig? De som inte klarar av att leva i natur med Varg/Lo/Järv/Björn kanske ska flytta till Holland? Det alternativet har inte våra vilda djur...

Mvh / Navåsarn - Som kastar in en pinne i brasan
liv
CITAT (Navåsarn @ 03-10-2005, 21:23)
Håller med Kurt, jag är hundägare, och känner stark med hundägaren i artikeln men...

...jag trycker att vi i vårt relativt glesbefolkade land skulle kunna tillåta fler rovdjur. Vart ska de annars ta vägen? Ska vi utrota dom?

Ge mer plats åt rovdjuren!
Kanske måste då några människor flytta på sig? De som inte klarar av att leva i natur med Varg/Lo/Järv/Björn kanske ska flytta till Holland? Det alternativet har inte våra vilda djur...

Mvh / Navåsarn - Som kastar in en pinne i brasan

Bor du i en stad ,kanske typ St.holm på tryggt avstånd från rovdjuren,
Eller har du dem alldeles in på knuten??????? Vågar du isåfall släppa ut dina barn????? wub.gif
Om folk inte kan flytta till Holland vart ska de då ta vägen

Men visst skall de få leva , rovdjuren alltså
Oj nu blev det knasigt...... och naturligtvis folket med .....

Jag slänger även jag en pinne i brasan vad nu det har med saken att göra

Mvh.Liv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon