Åsa, mälardalen zon 2
Här kommer påminnelse om att det är Höstmarknad på Säbyholms naturbruksgymnasium i upplands Bro nu på söndag.

Skolan säljer då produkter som eleverna producerat ex. träd, buskar, perenner, grönsaker, krukväxter

Det kommer även att finnas aktiviteter för djurintresserade ex. agility, råttutställning, ponnyridning

+det brukar finnas maskiner att titta på för den maskinintresserade.

Det säljs även fika, wok och våfflor.

Såhär tar man sig dit:

Med bil: Kör E18 Stockholm-Enköping. Tag avfart mot Bro och åk mot Lindormsnäs. Efter ca 5km skylt Naturbruksgymnasium. Följ parkeringsanvisningarna.

Kommunalt: Ta tåget till Bro. Vid södra sidan av stationen hämtar och lämnar skolans bussar regelbundet. Första hämtningen börjar kl. 11.45. Ststa turen går från skolan kl. 16.15

Kom gärna när det börjar, ifall det är buskar, träd, perenner och liknande ni är ute efter det brukar bli snabbt urplockat där.
evelina
Denna dag kan jag varmt rekommendera, jag har varit där flera ggr. wub.gif
Gymnasiet ligger väldigt vackert i vår fina kommun.
Smedsborg
ja Höstmarknaden missar man inte.

Har just tömt bakluckan på bilen så man får plats med alla nyförvärv. smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Flyttar upp påminnelsen
Åsa, mälardalen zon 2
ytterligare uppflyttning
Åsa, mälardalen zon 2
flyttar upp inlägget igen kan tillägga att man brukar få mycket för pengarna på marknaden.
Gillan
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,06-10-2005, 15:10)
flyttar upp inlägget igen kan tillägga att man brukar få mycket för pengarna på marknaden.

För mig skulle det vara aldeles för
långt, men eftersom jag vet vilken
glädje " Lillerudsdagarna " gör här i
trakten, så blir jag medbrottsling till
att lyfta upp tråden igen wub.gif
evelina
Missa inte detta!
Här kommer en länk till skolan.

Säbyholms naturbruksgymnasium.
Åsa, mälardalen zon 2
ytterligare en uppflyttning
Åsa, mälardalen zon 2
Flyttar upp tråden och ger ytterligare tips.

Det är ju äppelmarknad denna helg på Grönsöö slott som ligger åt Enköpingshållet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon