kristerh
Handlade en dagbädd från Jysk som DHL skulle leverera, den skulle levereras mella 9-12 en viss dag, kl 11.30 ringde chauffören o sade att han inte skulle hinna lev inom utlovad tid pga att han var själv i lastbilen o väntade på hjälp, de skulle bära en soffgrupp in i ett hus, wink.gif( hur kan man leverera soffor på egen hand, man borde ju förstå att man inte kan bära en soffa själv wink.gif ) iallafall 14.30 dök han upp mad.gif med följd att jag var tvungen att ta en hel dags ledigt från jobbet wink.gif
i förra veckan skulle jag få lev från ett annat företag; (haburi.com) de valde att skicka med Schenker, och de kunde inte ange vilken tid de skulle lev, bara att de skulle komma mellan 9-16 mad.gif
tror de att folk inte jobbar wink.gif ta ledigt varje gång man får nåt hemskickat är ju ohållbart,
hur brukar ni göra?
krister
jendah
*suck*
...ta ledigt... (om man inte råkara vara arbetssökande för tillfället då...)

Men visst är det eländigt....
Lady Hamilton
Hos mig brukar de ställa "grejjerna"innanför våran 1:a farstudörr, dit är det alltid öppet. Eller så få de ställa "grejerna" i garaget.
I sista hand laugh.gif får grannen ta hand om det tills jag kommer hem. Han har har en hel LO (= ladugård som är "tom")
*Felix matte*
Vi får antingen hemleverans med postens bil eller avisering och hämtar ut från bussterminal el. postens utlämningsställe.
När det handlar om hemleverans brukar vi få avtala tid då varorna körs hem.
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 03-10-2005, 17:23)
Vi får antingen hemleverans med postens bil eller avisering och hämtar ut från bussterminal el. postens utlämningsställe.

Så är det här oxå...brukar fungera bra här smile.gif
grycken
Jag fick en soffa hemlevererad från Jysk, postorder. Den skulle levereras till ytterdörren. Jag antog att de menade min lägenhetsdörr eftersom jag bor en trappa upp utan hiss.

När chauffören ringde innan leveransen sa han att soffan skulle levereras till husets ytterdörr. Chauffören var ensam och kunde naturligtvis inte bära upp soffan själv och jag bär inte pga dålig rygg och axel som har gått ur led ett otal gånger.

Jag ringde då Jysk, som sa att man skulle ha avtalat om leverans till lägenheten vid köpet och då skulle det kosta extra. Det där med ytterdörr var verkligen en tolkningsfråga! Jag blev hysterisk. Nu löste det sig, chauffören hämtade en kompis och de fick en slant extra. Men jag var inte glad.
Flamingon - växtgalning
kan säga att jag har ingen lust att köpa möbler från jysk igen. vi köpte en soffa, rätt stor och tung, tvåsits med schäslong så det blir en lite mindre 3 sits egentligen. men vi betalade extra för hemleverans och det va via butik här i stan vi köpte den. om 1 till 2 veckor skulle den levereras.

nähäpp, efter nästan 3 veckor så ringde vi och undrade vart vår soffa tagit vägen, då fick vi veta att det va försenat och skulle komma om ca 1 vecka. tog 1,5 vecka. då fick vi veta att soffan skulle levereras nån gång på eftermiddagen den och den dagen och att de skulle ringa och tala om när.

vi fick inget telefonsamtal och när min sambo gått för att handla lite så kom det en bil med en ensam kille som ringde på och skulle ha hjälp att bära upp soffan. fick ringa efter min sambo men fick själv hjälpa till att bära den till trapphuset i hyreshuset, som tur väl bor vi bara på andra våningen för den hade aldrig kommit in i hissen.

kan ju säga att jag blev riktigt förbannad, dels för att de inte ringde och berättade vilken tid utan tar för givet att man kan och kommer hålla sig hemma och sedan det att man själv ska hjälpa till att bära. nu hade de tur att både jag och min sambo är långa och friska men det kunde ju varit som med grycken att man inte kan hjälpa till att bära.

nej så jysk gillar jag inte alls.
mad.gif
kristerh
CITAT (grycken @ 03-10-2005, 19:10)
Jag fick en soffa hemlevererad från Jysk, postorder. Den skulle levereras till ytterdörren. Jag antog att de menade min lägenhetsdörr eftersom jag bor en trappa upp utan hiss.

När chauffören ringde innan leveransen sa han att soffan skulle levereras till husets ytterdörr. Chauffören var ensam och kunde naturligtvis inte bära upp soffan själv och jag bär inte pga dålig rygg och axel som har gått ur led ett otal gånger.

chauffören hämtade en kompis och de fick en slant extra. Men jag var inte glad.

Jaha, var det därför mitt kom sent wink.gif wink.gif unsure.gif biggrin.gif
krister
kristerh
CITAT (Felix matte @ 03-10-2005, 17:23)

Jo det vore ju bra om det kom med posten wink.gif då kan man ju bestämma lite över när leveransen skall ske wink.gif
krister
kristerh
CITAT (Hamilton @ 03-10-2005, 17:11)
Hos mig brukar de ställa "grejjerna"innanför våran 1:a farstudörr, dit är det alltid öppet. Eller så få de ställa "grejerna" i garaget.

men de brukar ju vilja ha en underskrift wink.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon