Full version: SBAB
labarradepan
Vad tror ni om SBAB , är det bra att låna pengar där till villa?
KURT
Titta gärna på råd och sammanställningar från eknomitidningar t ex Privata Affärer. De stora "traditionella" bankerna brukar i alla fall ha högre räntor, om de inte kan erbjuda några andra förmåner så bör man därför undvika storbankerna.
160kvm stort hus
fast nackdelen med sbab är ju att man inte har nån personlig kontakt.
Vart ska du gå om nått går fel? Elle rom du vill klaga.

Det blir väl som vanligt, var god dröj, du blir omkopplad.. Osv.

Man bör väga alla nackdelar mot fördelarna. På alla banker.

Mvh G
GoSatta
hade jag lånat idag hade jag tagit SBAB, dom är billiga. personlig kontakt etc. känns rätt oviktigt när det handlar om så pass stora pris skilnader.

Tog lån på föreningssparbanken efter som SBAB inte lånade ut 100% förr, Personliga kontakten där var att jag träffade någon när jag skrev på det var allt. Har man någorlunda koll på vad man ska köpa och hur lån fungerar behövs det nog ingen egen bankman/kvinna.
Hannele
CITAT (labarradepan @ 04-10-2005, 09:13)

Ja.
Gurkan
Håller med föregående talare, lånar hos SBAB via IKANO-banken. Bra tel.service och inget strul (ta i trä).

Ingen ide att ha personlig service hos en vanlig bank som ändå inte har sina kontor öppna när man har tid att gå dit.
labarradepan
CITAT (Hannele @ 04-10-2005, 15:20)
CITAT (labarradepan @ 04-10-2005, 09:13)

Ja.

Hannele: såg att du skrev ja bara.. motivera gärna mer. smile.gif tack
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon