Linda_A

bara 100kr för den stora compacta. Hittat en liten underbar affär i sölvesborg.
Ägaren är lika glad i hoyor som jag. Hon hade fått hem en konstig hoya med. som jag inte alls kände igen. Konstiga blad som tusan.Men jag lät bli den nu och tog dessa.

Jag bara kunde inte låta bli helt enkelt. Blev en dyr tripp till skolan.. wub.gif
Maria i Helsingborg
Jättesöt och billig! ohmy.gif
Själv har jag namnat och satt 8 nya sticklingar i vatten.....

En bra hoya-dag för oss båda smile.gif
Linda_A
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-10-2005, 13:39)
Jättesöt och billig! ohmy.gif
Själv har jag namnat och satt 8 nya sticklingar i vatten.....

En bra hoya-dag för oss båda smile.gif

Helt klart! smile.gif Sen väntar jag lite sticklingar i morgon.. Och humm på lördag.. Bra vecka skulle jag snarare säga. laugh.gif
Fnigy
Linda A, måste bara fråga vilken affär i Sölvesborg du varit i. Mina föräldrar bor nämligen där så man kunde ta en tur dit nästa gång man är i faggorna.
Linda_A
CITAT (Fnigy @ 04-10-2005, 14:21)
Linda A, måste bara fråga vilken affär i Sölvesborg du varit i. Mina föräldrar bor nämligen där så man kunde ta en tur dit nästa gång man är i faggorna.

hehe vill jag avslöja det, vill inte att folk ska handlar upp allt ju.. biggrin.gif

Jag vet inte vad den heter dock. Är så dålig på namn eller namn på gatorna.

Men om du vet vad hästskotorget ligger i sölvesborg? Så finns det en "liten park" och sen går upp vid den gatan som ligger där. Det ligger en parfymaffär och en "godisaffär" vid den gatan med.. Sen är det bara rakt upp och på vänster sida ligger den.

Du fattar kanske inte alls vad jag menar nu.. laugh.gif
Fnigy
Är det vanliga interflorabutiken (på gatan mellan torgen) du menar eller har det öppnat en ny blomsteraffär??
Linda_A
CITAT (Fnigy @ 04-10-2005, 19:27)
Är det vanliga interflorabutiken (på gatan mellan torgen) du menar eller har det öppnat en ny blomsteraffär??

Japp det är en ny. Den öppnade i september. Interflora har jag inte varit inne på ett tag.
stina
Ni som är Hoya-experter, jag har en fundering jag skulle vilja ha svar på:

Jag har EN Hoya, nån vanlig sort som jag fått som stickling. Jag har verkligen misskött den. Den får bara vatten ibland när jag kommer ihåg den stackarn, men herrejösses vad den växer. Den har massor av stänglar och är alltså gigantisk med mina mått mätt. Stänglarna är över 4 meter långa och den blommar mer eller mindre konstant. Doftar väldigt starkt, man känner direkt när man öppnar ytterdörren om någon blomma slagit ut!!

Min fråga är alltså: Gillar Hoyor att bli bortglömda och inte duttade med eftersom min växer så kopiöst. Jag blir nästan less på den ibland, för den är så grotesk och skräpar så himlans med alla blommor som faller när dom blommat över...

/Stina
pejori
carnosan är hoyornas "ogräs" smile.gif smile.gif
den klarar mycket, men andra hoyor kräver mer skötsel för att klara sig smile.gif smile.gif smile.gif
stina
Det är minsann inte alla som har ogräs i fönstret! wink.gif
kottan
Linda,

Vad heter hoyan på bild nr två? huh.gif

Jag har en sådan står hemma, men jag vet inte vad den heter! Har funderat på det många gånger wacko.gif tongue.gif
Linda_A
CITAT (kottan @ 04-10-2005, 22:38)
Linda,

Vad heter hoyan på bild nr två? huh.gif

Jag har en sådan står hemma, men jag vet inte vad den heter! Har funderat på det många gånger wacko.gif tongue.gif

Den heter hoya compacta. biggrin.gif

Vet ni vad jag upptäckte på den.

En massa knoppar. wub.gif
kottan
Åååhhh.. lyllos... rolleyes.gif

Tack för svaret!! Nu kan jag sluta fundera.. smile.gif
pejori
CITAT (Linda_A @ 04-10-2005, 22:11)

En massa knoppar. wub.gif

fusk!!!!! mad.gif mad.gif
jag har haft min i fem år nu....inte en knopp så långt ögat når sad.gif sad.gif laugh.gif
Linda_A
hihi..

Jag hade tur måste jag säga.. känns som att jag ska besöka den affären oftare.. wub.gif wub.gif wub.gif

Undrar om min plånbok tycker det dock. biggrin.gif
peppci
CITAT (pejori @ 04-10-2005, 22:36)
CITAT (Linda_A @ 04-10-2005, 22:11)

En massa knoppar.  :wub:

fusk!!!!! mad.gif mad.gif
jag har haft min i fem år nu....inte en knopp så långt ögat når sad.gif sad.gif laugh.gif

Min blommar just nu. Fin färg på blommorna. biggrin.gif
pejori
CITAT (peppci @ 05-10-2005, 07:19)
Min blommar just nu. Fin färg på blommorna. biggrin.gif

BAH!!!! mad.gif mad.gif mad.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jennan
Jag har haft min i flera år utan tillstymmelse till knoppar, var på väg att kasta bort den i våras för den var så ful och hade skrumpna blad. mad.gif
Men... gav den lite extra näring och vatten och nu ska den till att blomma för tredje gången, denna gång "bara"med 2 klasar tongue.gif

Den kände sig kanske lite tvungen att visa vad den går för.

/Jennan
norpydorp
min compacta har oxå skrumpna blad...vad gör jag för fel??
Såklart är det på den rankan som jag har sett knopp på sad.gif
I somras klippte jag bort 2 rankor som var skrumpna men nu har det återkommit...hjälp!!
pejori
CITAT (norpydorp @ 05-10-2005, 20:52)
min compacta har oxå skrumpna blad...vad gör jag för fel??
Såklart är det på den rankan som jag har sett knopp på sad.gif
I somras klippte jag bort 2 rankor som var skrumpna men nu har det återkommit...hjälp!!

min är också skrumpen sad.gif sad.gif
men compakta variegatan skrumpnar inte...men den blommar inte heller smile.gif
peppci
Min compacta hade skrumpna blad. Men nu när den blommar är dom borta. ohmy.gif Vet inte var dom tagit vägen för tappat blad har den inte gjort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon