gammelnalle
Rensade i bland jordgubbarna (i pallkrage) och rensade då ut en massa revor...
som jag givetvis tänker plantera om...
nu är det fullt i pallkragen så jag planterade i en blomlåda (dumt??)
men var förvarar jag den bäst över vintern??

Ouppvärmt växthus?
Bara ute??

björn
rosita
Jag vet inte säkert, men antar att du skulle ha planterat dessa tidigare i höst för säkrast resultat. Men jag hade nog satt in blomlådan i växthuset med väv över för ev. frost. När de har rotat sig, klarar de sig hur som helst!
Lycka till!
Fenja
Du kan jordslå ungefär var som helst i marken. Problemet med lådor och krukor är att det kan rotfrysa ihjäl. Men du kanske kan gräva ner blomlådan någonstans?
Tänk på att du ska förnya jordgubbarna helt var 3-4 år ungefär och lite beroende på sort...
Mvh
Fenja
gammelnalle
TACK för svar...

för sent?? Ja, det skulle väl vara mig i ett nötskal då... vad det beträffar odling... Brukar sällan bli rätt!!!

smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Gräva ner?? Jovisst bra ide...

tänkte bara att KANSKE gubbarna skulle "komma igång" lite tidigare nästa år om de stog i Växthuset när de vaknar...

som sagt... jag är jättebra på att misslyckas med trädgården,..

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
För sent att sätta revorna kan jag inte tänka mig att det är. Det är ju nästan sommartemperatur ännu.

Det blir säkert bra jordgubbsplantor av dem. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon