Annlo
....väntar aldrig för länge! wub.gif

Denna underbara oncidium blommar vilken dag som helst, med fyra stänglar! wub.gif wub.gif wub.gif

Min stolthet!
yenny
WOW Den kommer ju bli superhäftig när allt slår ut wub.gif
stina
Avis!!! wub.gif
Annlo
Jag lovar att visa er när det är dags! rolleyes.gif
Reserv
Själv har jag haft en gammal novemberkaktus som stått och skräpat bakom en gardin i trappfönstret, idag upptäckte jag när jag va´på gårdsplan att den blommade. Vad jag inte kom ihåg va´att den va´vit blink.gif wink.gif har inte för mig att jag nånsin haft en vit sån, röda, cerisa och korall jovisst, men ingen vit, men den blommar för fullt och är en riktig skönhet. Hon va´ute med Hibiskusarna på grönbete och vart juh ordentligt tilltuffsad när dom åkte i backen X antal gånger, hon vart så erbarmeligt ful så hon hamnade bakom gardinen, nu är hon liten, kompakt och smällfull av blommor och knopp. Kan det möjligtvis ha vart misshandeln som orsakat att hon vaknat till slut?
stennie
Verkligen fantastisk...ser fram emot näst bild! smile.gif
Annlo
Nu blommar den för fullt wub.gif wub.gif wub.gif

Visst är den fin?

Synd bara att den inte blommar lika länge som Phallisar! rolleyes.gif
Linda_A
Vad läcker! wub.gif
yenny
Jättefin wub.gif vilken massa blommor.... o jag väntar med spänning på min... den har bara en stängel smile.gif så den ligger lite i lä laugh.gif
peppci
Vad snygg. wub.gif
*Grodan*
Heeelt underbar! wub.gif wub.gif wub.gif
Gillan
Oj så vacker wub.gif
Finns det nåt svenskt namn på den?
Frågar en som inte alltid vet vad ni pratar
om när det gäller latin biggrin.gif
/Evgeni
Annlo
CITAT (Evgeni @ 26-10-2005, 09:55)
Oj så vacker wub.gif
Finns det nåt svenskt namn på den?
Frågar en som inte alltid vet vad ni pratar
om när det gäller latin biggrin.gif
/Evgeni

Hmm... vet faktiskt inte vad den kallas på svenska? unsure.gif
Sulawesii
Ojojojojojoj vad fin!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon