Full version: Jag erkänner...
yenny
Jag har beställt 5 sticklingar och jag ska få dom på torsdag.... jag är sååå lycklig rolleyes.gif wub.gif

Hoya anulata, camphorifolia, dennisii, diversifoliaoch heuschkeliana (rosa blommor)
är på väg hem till mej wub.gif

för "bara" 253 kr biggrin.gif
pejori
grattis laugh.gif laugh.gif
låter som en sann hoyagalning laugh.gif laugh.gif
Linda_A
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 21:06)
Jag har beställt 5 sticklingar och jag ska få dom på torsdag.... jag är sååå lycklig rolleyes.gif wub.gif

Hoya anulata, camphorifolia, dennisii, diversifoliaoch heuschkeliana (rosa blommor)
är på väg hem till mej wub.gif

för "bara" 253 kr biggrin.gif

hihi och värre blir det bara.. wub.gif Snart kommer du undrar vad som hände och hur du ska få plats med mera. biggrin.gif
yenny
CITAT (Linda_A @ 04-10-2005, 22:15)
hihi och värre blir det bara.. wub.gif Snart kommer du undrar vad som hände och hur du ska få plats med mera. biggrin.gif

Och jag som har lovat min kille att inte ha fler blommor än vad som får platts på fönsterbrädorna rolleyes.gif laugh.gif
Linda_A
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 23:22)
CITAT (Linda_A @ 04-10-2005, 22:15)

hihi och värre blir det bara..  :wub: Snart kommer du undrar vad som hände och hur du ska få plats med mera. biggrin.gif

Och jag som har lovat min kille att inte ha fler blommor än vad som får platts på fönsterbrädorna rolleyes.gif laugh.gif

hehe det är bara att glömma.. biggrin.gif
yenny
Jag får försöka smyga in dom lite sakta... sådär en åt gången så kanske han inte märker det rolleyes.gif
Linda_A
nää då..De räknar inte så bra.. och så får du underhålla han varje gång han närmar sig fönstret.. laugh.gif
Carex
Man ska inte lova sådant man inte kan hålla;)
Min kille får minsann stå ut den dagen vi ev. flyttar ihop, undras vad hans datorer säger om rankor som försöker ta sig in i dem?wink.gif
(*viskar*jag skulle heller inte köpa mer egentligen, men köpte en uuuuunderbar azalea idag)
morellen
fönsterbrädan ja... men ni sa väl aldrig något om vad som skulle hänga i fönstren? Hoyor räknas som gardiner och är därmed en nödvändighet för inredningen tongue.gif
Hittade en stor linearis med knoppar när jag handlade i måndags, den bad så snällt om att få föllja med hem så det kan man ju inte bara strunta i??
pejori
CITAT (morellen @ 05-10-2005, 07:18)
Hittade en stor linearis med knoppar när jag handlade i måndags, den bad så snällt om att få föllja med hem så det kan man ju inte bara strunta i??

nej det går inte smile.gif smile.gif smile.gif
när dom ber så snällt, så måste man ju hjälpa dom till ett gott liv...hemma laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (morellen @ 05-10-2005, 07:18)

Vi är verkligen galningar, haha! Ändå tror jag starkt på att inte ALLA små röster bör medicineras bort tongue.gif rolleyes.gif
*Grodan*
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 22:25)
Jag får försöka smyga in dom lite sakta... sådär en åt gången så kanske han inte märker det rolleyes.gif

Välkommen i hoyagalning-klubben! smile.gif smile.gif smile.gif

Låt inte hoyorna breda ut sig för mycket i början utan träng ihop dem i ett eller ett par fönster så syns de inte så mycket. Det minskar risken för upptäckt! Har funkat för mig. laugh.gif
stennie
He He...kom ju hem med 5 nya igår.....2 satte jag på köksbordet, dom såg min sambo och frågade, har du nu köpt nya igen, Vi har ju inte plats...jodå sa jag jag hittar plats smile.gif ...Sedan sa han inget mer smile.gif

Jag visade inte dom andra tre som jag redan hade plaserat ut tongue.gif
Flamingon - växtgalning
börjar nog oxå bli förtjust i hoyor, har ett par stycken sticklingar, men jag har ju turen att min sambo tycker hoyor är häftiga. han gillar hoyor och orkidéer. grejen är ju att man har ju en mängd andra växter som jag samlar på och tycker om. har ju turen att ha en "svärmor" som är tokig i växter som jag byter växter med.
men annars så är ju det så att man får ta och ge plats för varandras små/stora egenheter, intressen, behov laugh.gif och i mitt fall så visste han redan om att jag är växtgalen redan innan vi blev sambos. men får väl erkänna att allt har ökat och blivit värre (?) det senaste året. blink.gif wacko.gif rolleyes.gif wub.gif
yenny
CITAT (*Grodan* @ 05-10-2005, 11:11)
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 22:25)
Jag får försöka smyga in dom lite sakta... sådär en åt gången så kanske han inte märker det  :rolleyes:

Välkommen i hoyagalning-klubben! smile.gif smile.gif smile.gif

Låt inte hoyorna breda ut sig för mycket i början utan träng ihop dem i ett eller ett par fönster så syns de inte så mycket. Det minskar risken för upptäckt! Har funkat för mig. laugh.gif

Tackar ! ja det var inte dumt , då blir det ju lite som att smyga in dom biggrin.gif

--------------------------------------------------------------------------------
CITAT (stennie @ 05-10-2005, 11:24)
CITAT
He He...kom ju hem med 5 nya igår.....2 satte jag på köksbordet, dom såg min sambo och frågade, har du nu köpt nya igen, Vi har ju inte plats...jodå sa jag jag hittar plats   ...Sedan sa han inget mer  

Jag visade inte dom andra tre som jag redan hade plaserat ut

ha ha laugh.gif det var smart, fast jag är ju så stolt så jag vill visa allt biggrin.gif
peppci
CITAT (yenny @ 05-10-2005, 11:54)
ha ha laugh.gif det var smart, fast jag är ju så stolt så jag vill visa allt biggrin.gif

Jag släppar runt min sambo för att visa mina fem blommande hoyor. Jaha.är allt han säger. JAHA som om det inte var något speciellt. mad.gif

Puban är så söt med sina mini blommor
Carnosa compact är snygg
Carnosa Pink Silver är som en söt godisbit
Multifloran ser som vanligt ut som om den ska flyga
Bellan så söt med alla sina blommor wub.gif

Visst bellan, puban och multin blommar alltid. Men det är så fint endå.
pejori
gör som jag...ha många laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det är inte en mäniska som kan se om det kommit till ett tiotal eller flera hoyor i mina fönster.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
yenny
Jo... min kille säger nog inte heller mer än jaha! Men jag envisas med att visa ändå... sen kommer mamma, hon tycker det är jättekul, så nån får jag visa ändå biggrin.gif

Fast Pejori... hur ska jag göra då... jag har ju inte så många ännu... jag måste nog på något vis smyga in dom först laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (yenny @ 05-10-2005, 23:26)
Fast Pejori... hur ska jag göra då... jag har ju inte så många ännu... jag måste nog på något vis smyga in dom först laugh.gif laugh.gif

ÄH...det är enkelt... laugh.gif laugh.gif
om du har andra stora blommor brevid...så ställer du dit lite sticklingar emellan.... smile.gif smile.gif
" vad kommer den ifrån? "...den har jag haft lääänge.... smile.gif smile.gif
sen byter man ut andra växter eftersom...med samma svar vid frågor laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (pejori @ 05-10-2005, 23:55)
CITAT (yenny @ 05-10-2005, 23:26)

ÄH...det är enkelt... laugh.gif laugh.gif
om du har andra stora blommor brevid...så ställer du dit lite sticklingar emellan.... smile.gif smile.gif
" vad kommer den ifrån? "...den har jag haft lääänge.... smile.gif smile.gif
sen byter man ut andra växter eftersom...med samma svar vid frågor laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif ja jag får testa det laugh.gif laugh.gif
Flamingon - växtgalning
kom på att ha man så att man vill att nya inköp inte ska synas så kan man ju "möblera om" på fönsterbrädorna. har man då en sambo som inte är så växtintresserad så kanske han inte har utseendet på varje enskild planta klart för sig utan bara hur det brukar se ut i fönstret.

säger han då - det ser ut som det finns fler växter i fönstret, kan man ju bara svara : asch det är ju för att jag har ändrat om lite...
sleep.gif rolleyes.gif
yenny
Kolla kolla.... nu har dom kommit :

(närmare bilder om nån är intreserad finns i mitt album smile.gif )

Nu måste jag rusa till jobbet... ha en fin dag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon