|
Jag har beställt 5 sticklingar och jag ska få dom på torsdag.... jag är sååå lycklig Hoya anulata, camphorifolia, dennisii, diversifoliaoch heuschkeliana (rosa blommor) är på väg hem till mej för "bara" 253 kr
Linda_A
04-10-2005, 21:15
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 21:06) Jag har beställt 5 sticklingar och jag ska få dom på torsdag.... jag är sååå lycklig Hoya anulata, camphorifolia, dennisii, diversifoliaoch heuschkeliana (rosa blommor) är på väg hem till mej för "bara" 253 kr  hihi och värre blir det bara..  Snart kommer du undrar vad som hände och hur du ska få plats med mera.
CITAT (Linda_A @ 04-10-2005, 22:15) hihi och värre blir det bara..  Snart kommer du undrar vad som hände och hur du ska få plats med mera.  Och jag som har lovat min kille att inte ha fler blommor än vad som får platts på fönsterbrädorna
Linda_A
04-10-2005, 21:24
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 23:22) CITAT (Linda_A @ 04-10-2005, 22:15) hihi och värre blir det bara.. :wub: Snart kommer du undrar vad som hände och hur du ska få plats med mera.  Och jag som har lovat min kille att inte ha fler blommor än vad som får platts på fönsterbrädorna  hehe det är bara att glömma..
Jag får försöka smyga in dom lite sakta... sådär en åt gången så kanske han inte märker det
Linda_A
04-10-2005, 21:37
nää då..De räknar inte så bra.. och så får du underhålla han varje gång han närmar sig fönstret..
Man ska inte lova sådant man inte kan hålla;) Min kille får minsann stå ut den dagen vi ev. flyttar ihop, undras vad hans datorer säger om rankor som försöker ta sig in i dem?  (*viskar*jag skulle heller inte köpa mer egentligen, men köpte en uuuuunderbar azalea idag)
morellen
05-10-2005, 06:18
fönsterbrädan ja... men ni sa väl aldrig något om vad som skulle hänga i fönstren? Hoyor räknas som gardiner och är därmed en nödvändighet för inredningen Hittade en stor linearis med knoppar när jag handlade i måndags, den bad så snällt om att få föllja med hem så det kan man ju inte bara strunta i??
CITAT (morellen @ 05-10-2005, 07:18) Hittade en stor linearis med knoppar när jag handlade i måndags, den bad så snällt om att få föllja med hem så det kan man ju inte bara strunta i?? nej det går inte när dom ber så snällt, så måste man ju hjälpa dom till ett gott liv...hemma
Maria i Helsingborg
05-10-2005, 10:06
CITAT (morellen @ 05-10-2005, 07:18) Hittade en stor linearis med knoppar när jag handlade i måndags, den bad så snällt om att få föllja med hem så det kan man ju inte bara strunta i?? Vi är verkligen galningar, haha! Ändå tror jag starkt på att inte ALLA små röster bör medicineras bort
*Grodan*
05-10-2005, 10:11
CITAT (yenny @ 04-10-2005, 22:25) Jag får försöka smyga in dom lite sakta... sådär en åt gången så kanske han inte märker det  Välkommen i hoyagalning-klubben! Låt inte hoyorna breda ut sig för mycket i början utan träng ihop dem i ett eller ett par fönster så syns de inte så mycket. Det minskar risken för upptäckt! Har funkat för mig.
stennie
05-10-2005, 10:24
He He...kom ju hem med 5 nya igår.....2 satte jag på köksbordet, dom såg min sambo och frågade, har du nu köpt nya igen, Vi har ju inte plats...jodå sa jag jag hittar plats  ...Sedan sa han inget mer Jag visade inte dom andra tre som jag redan hade plaserat ut
Flamingon - växtgalning
05-10-2005, 10:28
CITAT (*Grodan* @ 05-10-2005, 11:11) CITAT (yenny @ 04-10-2005, 22:25) Jag får försöka smyga in dom lite sakta... sådär en åt gången så kanske han inte märker det :rolleyes: Välkommen i hoyagalning-klubben! Låt inte hoyorna breda ut sig för mycket i början utan träng ihop dem i ett eller ett par fönster så syns de inte så mycket. Det minskar risken för upptäckt! Har funkat för mig.  Tackar ! ja det var inte dumt , då blir det ju lite som att smyga in dom -------------------------------------------------------------------------------- CITAT (stennie @ 05-10-2005, 11:24) CITAT He He...kom ju hem med 5 nya igår.....2 satte jag på köksbordet, dom såg min sambo och frågade, har du nu köpt nya igen, Vi har ju inte plats...jodå sa jag jag hittar plats ...Sedan sa han inget mer
Jag visade inte dom andra tre som jag redan hade plaserat ut ha ha  det var smart, fast jag är ju så stolt så jag vill visa allt
CITAT (yenny @ 05-10-2005, 11:54) ha ha  det var smart, fast jag är ju så stolt så jag vill visa allt  Jag släppar runt min sambo för att visa mina fem blommande hoyor. Jaha.är allt han säger. JAHA som om det inte var något speciellt. Puban är så söt med sina mini blommor Carnosa compact är snygg Carnosa Pink Silver är som en söt godisbit Multifloran ser som vanligt ut som om den ska flyga Bellan så söt med alla sina blommor Visst bellan, puban och multin blommar alltid. Men det är så fint endå.
Jo... min kille säger nog inte heller mer än jaha! Men jag envisas med att visa ändå... sen kommer mamma, hon tycker det är jättekul, så nån får jag visa ändå  Fast Pejori... hur ska jag göra då... jag har ju inte så många ännu... jag måste nog på något vis smyga in dom först
Flamingon - växtgalning
06-10-2005, 00:50
kom på att ha man så att man vill att nya inköp inte ska synas så kan man ju "möblera om" på fönsterbrädorna. har man då en sambo som inte är så växtintresserad så kanske han inte har utseendet på varje enskild planta klart för sig utan bara hur det brukar se ut i fönstret. säger han då - det ser ut som det finns fler växter i fönstret, kan man ju bara svara : asch det är ju för att jag har ändrat om lite...
Kolla kolla.... nu har dom kommit :  (närmare bilder om nån är intreserad finns i mitt album  ) Nu måste jag rusa till jobbet... ha en fin dag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|