Ophelia
Jag vill ju inte vara sämre utan är glatt med och räknar in alla glada västmanlänningar smile.gif smile.gif

Själv bor jag i lilla Kolbäck som ligger mellan Västerås och Köping (har Strömsholm och Hallstahammar med åsby Trädgård i närheten).
pejori
verkar som du är ensam där ophelia smile.gif smile.gif
du får importera några dit smile.gif
Ophelia
Västmanlänningarna värmer bara upp sina tangentbord ska du se. Kommer att KRYLLA av dem med käcka inlägg biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Fast det är klart. Alla som vill komma och bo i detta vackra län är välkomna smile.gif wub.gif
Linda_A
Jag bor inte västmanland eller har bott men jag vill räkna mig till halv i alla fall.

Kommer alltid att känna mig hemma i Sala. Min mormor bor där och jag har spenderat många skön sommar där.

Så du får nöja dig med mig Ophelia. laugh.gif
evarina
Jag kommer från Arboga och mina föräldrar bor där fortfarande. Men själv har jag inte bott där på 10 år. Räknar mig dock fortfarande som västmanlänning! tongue.gif
Castea
Jag bor ju i Västerås sedan 13 år tillbaka! smile.gif
Uppvuxen i Enköpings-trakten, d v s nära.

Tycker mycket om lilla Kolbäck... wub.gif
birgitek
Bor i Västmanland sedan 30 år, men är och förblir SMÅLÄNNING.
Birgit Ek
netaave
CITAT (Ophelia @ 04-10-2005, 21:19)
Jag vill ju inte vara sämre utan är glatt med och räknar in alla glada västmanlänningar smile.gif smile.gif

Själv bor jag i lilla Kolbäck som ligger mellan Västerås och Köping (har Strömsholm och Hallstahammar med åsby Trädgård i närheten).

Det är otroligt vackert där du bor, vi brukar fara till Kolbäck på somrarna, vi har ett litet picknickställe vid ån.
Ett annat smultronställe är Hallstahammar, också nästgårds för dig, där nära campingen finns någon slags herrgård där man kan promenera på båda sidor av ån, är ett museum där också.
Ophelia
Tänk att lilla Kolbäck är känt laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Om inte annat så blir det väl det nu smile.gif

Härligt att se alla västmanlänningar (på ett eller annat sätt) biggrin.gif
Latmask
Jag växte upp i Västmanland, bodde där tills jag fyllde 11. Har fortfarande en stor del av min släkt där. Vår äldsta katt kom från Kolbäck. biggrin.gif

Jag bodde i Virsbo, mellan Fagersta och Västerås, närmre Fagersta. Surahammars kommun.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon