Full version: Är det sommar igen?
renate
Oh vilket väder vi hade idag,strålande sol och riktigt varmt,underbart.Jag kände mig tvungen att går en fotorunda i trädgården.Det blommar en hel del hos mig.Frosten tog inte alla blommor i september.
Det blommar än här.
KURT
I stora delar av Sverige är det fortfarande sommar. D v s det har inte varit en tid med dygnsmedeltemperatur under 10 grader.
Berith
Min julros har just avslutat sin andra blomning för i år. rolleyes.gif
Yin o Yang
Och igår upptäckte jag 2 stora knoppar i min röda jättevallmo wub.gif . Tovsippan har blommat om smile.gif och det är knopp o jordgubbarna biggrin.gif
Blomstertanten
Det är sommar !

Plockade smultron i dag ! biggrin.gif
ninnisky
mina riddarsporrar kommer med tre nya "blomkvastar" som snart blommar upp!!! ska nog ta in dom till advent om det fortsätter så här biggrin.gif
Boxer
Jag plockade hallon igår. (på nästa års "pinnar")
Digitalis kör ett varv till. wub.gif
Jyppan
Mitt löjtnantshjärta fick nya blommor i september...

Jyppan
wolkenkrabber
CITAT (Blomstertanten @ 10-10-2005, 13:02)
Det är sommar !

Plockade smultron i dag ! biggrin.gif

Jag käkade smultron idag med...
*Felix matte*
Hos mig blommar vallmo... två gula beundrade jag ikväll wub.gif
Kajsa
Och många rosor blommar för fullt. Men trots allt löven faller i massor, det är snustorrt hos mig. biggrin.gif vill ha regn snart.
Sulawesii
CITAT (wolkenkrabber @ 10-10-2005, 21:00)
CITAT (Blomstertanten @ 10-10-2005, 13:02)
Det är  sommar !

Plockade smultron i dag !  :D

Jag käkade smultron idag med...

Jag ska käka smultron idag. Mums.
ingmet
Ranunklarna är på G.. igen... Solrosorna "Teddy Bear" som jag petade ner 25 augusti blommar nu.. En och annan lavendel har också startat om.. Och alla rosenskäror.. blommar och blommar..och växer..
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och här på gården börjar backsippa att blomma
Katarina H
Mina pelargoner är just nu finare än vad de varit under hela sommaren!
Anki V
I Sundsvall har hösten kommit idag!

Det är storm ute och min vackra stockrosor har blåst omkull.
Björken utanför fönstret har tappat alla sina löv och lönnarnas gula löv virvlar längs gatan.

I rabatten blommar fortfarande ringblommor, rosor, kärleksört, blodnäva och lavendel som envisas med enstaka blommor. Dahliorna har jag grävt upp idag pga resan. Dom var faktiskt som vackrast just nu. Smultronen mognar fortfarande och jag kan plocka en liten näve varje dag

I morgon åker jag till Medelhavet i två veckor så min sommar kommer att räcka ett tag till rolleyes.gif

/Anki
Helen B
Här blommar rosenskäran för fullt och har jättemycket knoppar. Physallisen som står i en pallkrage (bortglömd) skjuter skott för fullt...potatis som blivit kvar i jorden börjar skjuta nya skott som på våren, rosorna blommar, smultronen frodas och är urgoda. Ja, inte känns det som den 14 oktober inte........
(Här är i stockholm smile.gif )
*Felix matte*
Hos mig blommar vallmo.
Ikväll blåser det full storm... dånar i ventilationsrören smile.gif
Jag tycker det är mysigt wub.gif
Lena
Ja det börjar kännas lite höstlikt nu, här i Sundsvall, ängeln har blivit nedklippt idag, för den hade blåst sönder och så varnas det för frost inatt, fast den blommade fortfarande mycket så den känns sorgligt, jag har nu alla pelargoner i växthuset med lite värme de fär bo där tills riktig vinter inträder. Men fortfarande blommar Dahlior, ringblommor ,rosor, riddarsporre och digitalis och så höstblommorna så klart rosenflockel ,rudbeckior o.s.v inta glömma tobaken den har blommat oupphörligt seda juni och de sista lejongapen har jag plockat in idag

Lena zon 4
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon