Anki V
....men min äldsta dotter med familj har köpt ett hus ca. 500m ifrån min lägenhet och eftersom jag kan skilja mellan en pensé och en petunia så har jag av dottern blivit utnämnd till ”trädgårdsexpert” (hi, hi). laugh.gif

Hon ringde i förmidags och berättade att de föregående ägarna antagit deras bud och att deras nuvarande bostad blev såld 3 timmar efter mäklaren fått uppdraget.

Citat: Mamma, du måste hjälpa mig! Det finns hur mycket grönsaker som helst på tomten. Det enda jag kände igen var vinbär. wub.gif

Vi har smugit lite i buskarna och tittat lite på håll och det verkar vara en typisk -70-talsträdgård men mycket barrväxter. Säljarna bor fortfarande kvar så jag kan inte gå så nära ännu. Det fanns bl.a. två jättevackra höga Tujor.

Framför köksfönstret var det en stor tall av något slag och där är vi båda överens om att den måste bort för att få in ljus. Huset är ett suterränghus byggd -78 och den största utmaningen blir nog slänten ner mot gatan. Den är ganska brant och det ser torr ut.

Gud vad spännande detta är!!!

”Mitt” första råd till dottern var, gör inget första sommaren, vänta och se vad som finns först. Jag undrar var jag fått den visdomen ifrån?

Tro nu inte att jag är en mamma/svärmor som sprider min visdom omkring mig. Jag delar gärna av mig av min ”klokskap” men dom måste fråga efter den först.

Dom får tillgång till huset 1/11 och önskar sig en gräsklippare i julklapp.

Det här är så spännande att jag måste skriva av mig lite.

/Anki
Gillan
Ohhh, vad spännande!
På mig hade det kliat i fingrarna, och i
munnen sleep.gif
Men jag håller med dig om att "kommer gärna med råd",
men inga pekfingervalsar här inte.Det är ju inte vi utan
dom som ska bo wub.gif

Kan ni inte fråga om ni får titta lite närmare.De
nuvarande ägarna vet ju vilka de blivande är.
Och inte tror jag de skulle ta illa upp för att
ni vill inspektera och ev planera smile.gif
amaira
CITAT (Evgeni @ 05-10-2005, 07:25)
Kan ni inte fråga om ni får titta lite närmare.De
nuvarande ägarna vet ju vilka de blivande är.
Och inte tror jag de skulle ta illa upp för att
ni vill inspektera och ev planera smile.gif

Framför allt kanske ni kan fråga (med block och penna i handen) vilka växterna är i trädgården? Finns det rosor t.ex. (och andra perenner eller fruktträd kanske?) så kan det ju vara roligt att få namnet på den/dem. Att gissa sig fram till sortnamn kan vara en svår historia, många gånger omöjlig.

Så oerhört roligt och spännande! wub.gif Grattis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon