Hon ringde i förmidags och berättade att de föregående ägarna antagit deras bud och att deras nuvarande bostad blev såld 3 timmar efter mäklaren fått uppdraget.
Citat: Mamma, du måste hjälpa mig! Det finns hur mycket grönsaker som helst på tomten. Det enda jag kände igen var vinbär.

Vi har smugit lite i buskarna och tittat lite på håll och det verkar vara en typisk -70-talsträdgård men mycket barrväxter. Säljarna bor fortfarande kvar så jag kan inte gå så nära ännu. Det fanns bl.a. två jättevackra höga Tujor.
Framför köksfönstret var det en stor tall av något slag och där är vi båda överens om att den måste bort för att få in ljus. Huset är ett suterränghus byggd -78 och den största utmaningen blir nog slänten ner mot gatan. Den är ganska brant och det ser torr ut.
Gud vad spännande detta är!!!
”Mitt” första råd till dottern var, gör inget första sommaren, vänta och se vad som finns först. Jag undrar var jag fått den visdomen ifrån?
Tro nu inte att jag är en mamma/svärmor som sprider min visdom omkring mig. Jag delar gärna av mig av min ”klokskap” men dom måste fråga efter den först.
Dom får tillgång till huset 1/11 och önskar sig en gräsklippare i julklapp.
Det här är så spännande att jag måste skriva av mig lite.
/Anki